zara springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:05

Ik vind het er al goed uitzien ! :)
Probeer alleen wat meer mee te gaan (meer naar voren zitten) en je handen meer naar voren te brengen.
groetjes :Y)

Utile94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:14

Aan je bodyprotector moet je wennen. En nog iets ook spring je maar voor de lol..dat maakt helemaal niks uit je maakt een fout en je paardje stopt toch..en je valt net zo hard als ik dan heb jij zowieso een probleem! En ik spring op het moment alleen voor de lol in het parcour krijg ik weer de angst.. Wees gewoon slim en schaf je zo'n ding aan ik moest er ook aan wennen maar val een keer en je voelt je er veel fijner bij..ik heb meerdere mensen zien vliegen en gelukkig hadden hun helemaal niks. Na mijn ongeluk hebben meer mensen een protector gekocht..er kan altijd iets goed fout gaan een vooral bij jonge mensen zou ik zoiets kopen. Bij ons was het van dat ding is dom..jaa vooral omdat ik geen gebroken rug heb.. Maar het is je eigen keuze...

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 11:43

nee het is in het echt wel licht genoeg je ziet goed en ze staan allebei zo dat je er niet inkijkt ze staan schuin weg gedraaid maar oo fototoestel is altijd anders en ook donkerder

123Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:38

hallo,
Leuke pony!
Maar let er wel op dat je goed meegaat met de beweging!
Groetjes

zaralover

Re: zara springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 19:11

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:26

Je hebt ondertussen 3 topics geopend op RT-HAW vandaag. Je hebt zelf denk ik de helft van alle posts geplaatst, omdat je jezelf alleen maar aan het verdedigen bent op elke klein puntje kritiek/feedback wat andere bokkers je geven.

Ik vind deze springfoto's er niet fijn uitzien. De basis van springen is het trainen van het schakelen in tempo, gymnastiseren en de techniek verfijnen. Dat train je niet met elk rondje een hindernis pakken en maar springen. Het is een stukje van de honderden dingen die je zou kunnen doen, welke ook al geopperd zijn door andere bokkers hier.

Jouw houding is iets waar je echt aan moet gaan werken. Ik las dat je les had, dus vraag eens aan je instructeur of je daar mee aan de gang kunt gaan. Je zit je pony erg in de weg boven de sprong: Omdat je niet genoeg meekomt zal de pony nooit goed kunnen basculeren of rustig landen om vanuit daar weer rustig (dressuurmatig!) verder te kunnen rijden. Daarnaast blijf je erg 'groot'. wanneer je je schouders naar voren zou brengen en je bovenlichaam meer mee zou je de pony meer ruimte in de rug geven wat een beter ruggebruik zou kunnen opleveren. Je draait je voeten erg naar buiten af, dit heeft tot gevolg dat je boven de sprong je pony in principe aandrijft. Dit in combinatie met jouw tegenwerkende houding heeft eigenlijk geen voordelen.

Je hebt, wat de foto's betreft, veel dressuurmatig werk aan de winkel. Ga eens balkjes draven/galopperen, overgangen rijden, verlichte zit oefenen en toch ook aan je kapstoktenen ( ;) ) werken. Wat wil helpen is het vastmaken van je beugels aan de singel met een touwtje, maar dan is spierpijn wel gegarandeerd.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 21:22

Amaryllis schreef:
Je hebt ondertussen 3 topics geopend op RT-HAW vandaag. Je hebt zelf denk ik de helft van alle posts geplaatst, omdat je jezelf alleen maar aan het verdedigen bent op elke klein puntje kritiek/feedback wat andere bokkers je geven.

Ik vind deze springfoto's er niet fijn uitzien. De basis van springen is het trainen van het schakelen in tempo, gymnastiseren en de techniek verfijnen. Dat train je niet met elk rondje een hindernis pakken en maar springen. Het is een stukje van de honderden dingen die je zou kunnen doen, welke ook al geopperd zijn door andere bokkers hier.

Jouw houding is iets waar je echt aan moet gaan werken. Ik las dat je les had, dus vraag eens aan je instructeur of je daar mee aan de gang kunt gaan. Je zit je pony erg in de weg boven de sprong: Omdat je niet genoeg meekomt zal de pony nooit goed kunnen basculeren of rustig landen om vanuit daar weer rustig (dressuurmatig!) verder te kunnen rijden. Daarnaast blijf je erg 'groot'. wanneer je je schouders naar voren zou brengen en je bovenlichaam meer mee zou je de pony meer ruimte in de rug geven wat een beter ruggebruik zou kunnen opleveren. Je draait je voeten erg naar buiten af, dit heeft tot gevolg dat je boven de sprong je pony in principe aandrijft. Dit in combinatie met jouw tegenwerkende houding heeft eigenlijk geen voordelen.

Je hebt, wat de foto's betreft, veel dressuurmatig werk aan de winkel. Ga eens balkjes draven/galopperen, overgangen rijden, verlichte zit oefenen en toch ook aan je kapstoktenen ( ;) ) werken. Wat wil helpen is het vastmaken van je beugels aan de singel met een touwtje, maar dan is spierpijn wel gegarandeerd.

op het eerste deel, kijk dit is tenminste kritiek waar ik iets aan heb, maar wat er veel hebben gedaan bij het topic van nikki is geen opbouwende kritiek alleen maar afzeiken en dan ga ik mijn verdedigen, snap je . Daar heeft niemand wat aan. deze van het springen is al een aantal weken oud en die van nikki is van gisteren of eergisteren en die van zara in de sneeuw is wel van vandaag.

Dat laaste ga ik zodra ik weer kan rijden meteen proberen want ik werk er nu al behoorlijk lang aan maar blijft moeilijk (op de manege zeide ze steeds tenen naar buiten tegen iedereen dus iedereen van manege leerd het verkeerd aan, mega stom)
ik wil met zara toch ook wel weer dressuur les gaan nemen, want ik moet zeggen ik heb een slecht balans merk ik zelf! Deze springfoto's zijn al weer van tijdje terug heb al weer aantal springlessen gehad ook met een ander zadel dat wat beter zit , het gaat nu al stukken beter! jammer genoeg kan ik thuis niet echt oefenen nou. Maar ik weer mijn handen en benen kan zoiezo heel hard aan gewerkt worden , hopelijk vind ik dat ook beter balans en word mijn bovenlichaam ook beter ;)

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:22

Sorry als dit al gezegt is.

Vind je het niet gevaarlijk om in het donker te springen, ik zou er zelf niet aan moeten denken wat er gebeurd als de pony valt omdat hij de hindernis te laat ziet.

MeganDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:55

je rijd netjes alleen tijdens de sprong meer mee naar voren gaan
maar voor de rest ziet het er netjes uit. ;)

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 17:20

liiza schreef:
Sorry als dit al gezegt is.

Vind je het niet gevaarlijk om in het donker te springen, ik zou er zelf niet aan moeten denken wat er gebeurd als de pony valt omdat hij de hindernis te laat ziet.

het fototoestel maakte donkerdere foto's als dan het was je ziet eigelijk heel goed net als een binnen bak waarneer het buiten donker is. Mijn pony's staan zoiezo 24/7 buiten dus kunnen zich wel instellen , eigelijk weet ik niet of dat anders is maar, de balken zijn nog al fel dus wel goed te zien vooral met dat licht. Maar dat is met een fototoestel moeilijk te maken.

ik weet hoe het is te vallen met pony, dat is namelijk al keer gebeurd met springen toen viel ze door de hindernis heen en maakte een koprol, maar dat was in een parcourtje in de les waar ik binnen les heb en het ook gewoon heel licht is.

velvetd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:35

Zit er leuk uit! :D
Probeer alleen idd je handen wat meer mee te geven.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:44

Waar is je bustmuts??? ;) (grapje)

zaralover

Re: zara springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 23:10

haha :P ja die keer niet op, maar er is gelukkig ook niks gebeurd, wel leuk woord butsmuts :P @ilovepebbels idd moet ik me handen wel meer meegeven eigelijk heel me lichaam, dankje voor je tip ;)

Susanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:19

Volgens mij staat dit topic hier verkeerd? :o

Maar goed, wat een brave pony.. zo in het donker te springen..
Vind het niet echt hoogstand foto's en kan ze dus eigenlijk niet
zo goed beoordelen. Super leuke pony, geen cap dragen is eigen risico,
dus daar zal ik maar niks op zeggen :D Hij springt best leuk. :)