Probeer alleen wat meer mee te gaan (meer naar voren zitten) en je handen meer naar voren te brengen.
groetjes
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) werken. Wat wil helpen is het vastmaken van je beugels aan de singel met een touwtje, maar dan is spierpijn wel gegarandeerd. Amaryllis schreef:Je hebt ondertussen 3 topics geopend op RT-HAW vandaag. Je hebt zelf denk ik de helft van alle posts geplaatst, omdat je jezelf alleen maar aan het verdedigen bent op elke klein puntje kritiek/feedback wat andere bokkers je geven.
Ik vind deze springfoto's er niet fijn uitzien. De basis van springen is het trainen van het schakelen in tempo, gymnastiseren en de techniek verfijnen. Dat train je niet met elk rondje een hindernis pakken en maar springen. Het is een stukje van de honderden dingen die je zou kunnen doen, welke ook al geopperd zijn door andere bokkers hier.
Jouw houding is iets waar je echt aan moet gaan werken. Ik las dat je les had, dus vraag eens aan je instructeur of je daar mee aan de gang kunt gaan. Je zit je pony erg in de weg boven de sprong: Omdat je niet genoeg meekomt zal de pony nooit goed kunnen basculeren of rustig landen om vanuit daar weer rustig (dressuurmatig!) verder te kunnen rijden. Daarnaast blijf je erg 'groot'. wanneer je je schouders naar voren zou brengen en je bovenlichaam meer mee zou je de pony meer ruimte in de rug geven wat een beter ruggebruik zou kunnen opleveren. Je draait je voeten erg naar buiten af, dit heeft tot gevolg dat je boven de sprong je pony in principe aandrijft. Dit in combinatie met jouw tegenwerkende houding heeft eigenlijk geen voordelen.
Je hebt, wat de foto's betreft, veel dressuurmatig werk aan de winkel. Ga eens balkjes draven/galopperen, overgangen rijden, verlichte zit oefenen en toch ook aan je kapstoktenen () werken. Wat wil helpen is het vastmaken van je beugels aan de singel met een touwtje, maar dan is spierpijn wel gegarandeerd.
liiza schreef:Sorry als dit al gezegt is.
Vind je het niet gevaarlijk om in het donker te springen, ik zou er zelf niet aan moeten denken wat er gebeurd als de pony valt omdat hij de hindernis te laat ziet.
ja die keer niet op, maar er is gelukkig ook niks gebeurd, wel leuk woord butsmuts
@ilovepebbels idd moet ik me handen wel meer meegeven eigelijk heel me lichaam, dankje voor je tip