Naomi op de dressuurtraining.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bruceandnoon

Re: Naomi op de dressuurtraining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:25

het doet allemaal een beetje gespannen aan op deze foto's als ik eerlijk ben maar goed met de hierboven gegeven tips kun je voorlopig weer vooruit met oefenen. succes!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 19:32

Ik ga zeker alles proberen en ik heb vrijdag weer een lesjes dus ik ga even een fotograaf opzoeken en dan ga ik mijn foto's zeker weer plaatsen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:40

wat knap dat je de tips van harte neemt!
Niemand is een topruiter, maar als je een goede instelling hebt kom je er heel ver mee!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 19:43

@DDW1190
Bedankt!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 20:32

xRoontJ schreef:
Soms loop ie een beetje opgekropt, maar kan ook dat ik het verkeerd zie. Leuk beestje hoor!

ja dat kan best maar ze heeft ook een kort nekje. weet niet of dat de reden is hoor. :+
maar meestal loopt mijn pony ook achter de loot lijn dus moet ik haar wat voorwaatster rijden alleen dan gaat ze weer net voor de loodtlijn lopen. :P

dankjewel!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 18:04

@britt299
ik heb een fotograaf geregeld! ;)
Als jullie dit forum in de gaten houden in het weekend dan zet ik in het laatste geschreven bericht een link naar de ander foto's. ;)

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:09

over je houding, kan ook aan het zadel liggen, ik heb het zadel ook gehad, wat een k*t zadel!

voorderest ziet het er niet zo lekker uit, niet ontspannen... maar dat is al genoemd

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 18:11

@salome_maybe
bedoel je wintec ? Maar hoever moet ik het zadel naar achter leggen & hoe kan het dat het zadel gaat schuifen ?

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:47

Het is denk ik vooral het zadel opzich, je hebt heel wijnig steun aan het zadel, en ik denk dat jij (net als ik hoor) wat extra steun wel kan gebruiken.

Over de ligging, je zadel moet achter de schouderbladen liggen, dus als je bij de schoft met je hand het schouderblad naar benede volgd, mag het zadel niet over je hand komen. Maar hij mag ook niet verder naar achter dan d laatste rib, dan drukt het op de niere , en dat is heel slecht. (heefd de zadelmaker me geleerd ;) )

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 19:02

@salom_maybe
en wat meer steun ?
sorry dat ik zo veel vragen stel,

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:06

Dit zadel heefd een vlakke zit, en een hele kleine knievrong, een zadel met meer steuk kan bijvoorbeeld een diepe zit hebben waar je echt 'in' zit, niet zoals bij de wintec 'op'. En dikkere knievrongen schelen ook enorm, je benen liggen dan veel stiller.
Maar smaken verschillen, dat weet ik :)

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 21:04

@salom_maybe
okee bedankt voor de tip! ik heb het er verder nog nooit over gehad enzo. maar ik heb wel eens met dressuurzadel gereden maar dat was 1x dus kon niet echt zeggen hoe dat reed maar als je met dressuurzadel rijd is dat dan ook beter ? :$

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:22

ik vind het knap dat je foto`s hier neer durft te zetten dat als eerste, en ik kan me voorstellen dat er soms commentaar komt dat je niet zo fijn vind om te horen en laten we ons er allemaal van bewust zijn dat iets wat geschreven is vaak harder overkomt dan wanneer je het persoonlijk zegt . :P
Ik ben het wel met alle andere comments eens maar buiten dat vraag ik me af hoeveel inch je zadel is ?? je billen lijken een beetje groot voor het zadel :+ ,en dat is zeker niet lelijk bedoeld hoor maar mijn dochter heeft ook pas een ander zadel waar haar achterwerk ook beter in past , en zoiets kan ook bijdrage aan je houding en zit .
de kniewrongen vind ik ook erg ver op de schouder liggen dan lijkt de nek van je pony ook gelijk zo kort maar dat is optisch bedrog natuurlijk .
Misschien toch eens even iemand naar je zadel laten kijken ?
verder vind ik jullie een gezellige combi

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 21:26

@tanjatroetel
heel erge bedankt voor de complimenten had ik wel ffe nodig in dit forum van wat je zelf al zei over die commentaar. ik heb donderdag les dus ik zal het eerst met mijn instructrice over hebben want zei heeft best wel veel verstand van zadels. en dat van billen er wat over vallen dacht ik eerst ook altijd al maar wist verder neit dat het met zit te maken had.

is mischien een dressuurzadel iets ? Niet dat ik die persee ga kopen dan maar als er toch geen uitweg is (waar van de kans klein is want ik ga knokken voor een goede houding)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:30

Ik vind het er nog niet verkeerd uitzien. Het kan toch heeeeel veeeel slechter.
Zie een heleboel opmerkingen staan over de laatste foto, dat je in de verkeerde galop zou zitten. Volgens mij zit ie gewoon in draf. Op de foto zie ik je zelfs staan op de foto, dus je zit in ieder geval op het goede been.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:31

zie net dat de laatste foto (nr. 8) voor mij niet zichtbaar is. Dus heb over de verkeerde foto wat gezegd

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 21:32

Setteli schreef:
Zie een heleboel opmerkingen staan over de laatste foto, dat je in de verkeerde galop zou zitten. Volgens mij zit ie gewoon in draf. Op de foto zie ik je zelfs staan op de foto, dus je zit in ieder geval op het goede been.

ik meende het ook al maar tja iedereen begon dat te zeggen dus dan begin ik ook te twijfelen.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:36

Een dressuurzadel is niet per definitie beter voor je zit dan een veelzijdigheidszadel , als een veelzijdigheidszadel groot genoeg is voor je billen (dus de inch) en goed door een erkend iemand is aangemeten op je pony dan zal dat zeker je zit ten goede komen .
buiten dat kun je meer kanten op met een veelzijdigheidszadel , denk aan springen enzz dat is niet handig op een dressuurzadel .

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 21:38

daar heb je gelijk in! dus je zou me gewoon aanraden groter inch zadel ?
dat zou mij houding verbeteren ?
want dan ga ik het er vrijdag ffe met mijn instructrice over heben.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:45

tja vanuit hier is het natuurlijk een beetje koffiedik kijken :D maar ik raad je aan om eens iemand te laten komen die echt verstand heeft van zadels ,mocht je toch besluiten om een andere aan te schaffen dan kun je er verschillende uitproberen dan merk je vanzelf het verschil in inch en ook verschil van zitten op verschillende zadels , mijn dochter is 9 en die heeft er 6 gepast en die wist echt zelf wel te vertellen welke er beter zat dan een andere :+ , je moet het even aanvoelen zeg maar .

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:48

Idd, ik zat niet lekker op dit zadel, kon dr zelfs niet in doorzitten. Maar mischien ga jij in een dresuur zadel wel heel erg je benen afsteken oid. Omdat ik veel dresuur rijd, ben ik over gegaan op een dresuur zadel, met een diepe zit, en ik zit er wel veeel beter in.

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:04

Setteli schreef:

Inderdaad, die laatste foto is volgens mij ook gewoon een draffoto.
LA en RV gaan hier gelijktijdig naar voren, terwijl bij de rechtergalop RV naar voren gaat terwijl LA iets naar achteren wijst wanneer hij van de grond komt.
Voor de vergeetachtigen onder jullie, de rechtergalop ziet er zo uit ;) : http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... x=52&ty=10

Ik denk dat er hier goede tips zijn gegeven TS, hier kan je wat mee. :j Ik ben benieuwd naar de foto's van dit weekend!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 18:32

iedereen bedankt nog voor de tips en complimentjes!

over dat zadel we hebben nu niet het geld om een nieuwzadel te kopen. :# want ik heb ook wel een zadel zeggen mijn ouders, maar dan zeg ik dat over het inch en dan zegen hy en dat is ook waar dat het zadel helemaal afgemeten is. en mijn zadel is nog wel goed als nieuw alleen we kunnen het vasst niet meer omruilen bij de winkel ik heb hem namelijk bijna 2 jaartjes.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:53

2e hands misschien een optie?

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 19:21

dat zou kunnen alleen er staat niet zo veel op marktplaats & mijn moeder wil niet kopen van bokt af.