nieva net onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:44

Ha die Nieva! Die heeft bij mij op me stage gestaan vorig jaar! :D Hij was een beetje mijn projectje qua mak maken/longeren etc.
Je mag blij zijn met zo een tof paardje. Het is dat ik er geen geld en tijd voor heb anders had ik m mee na huis genomen haha! <3

Juangi

Re: nieva net onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:49

Net je topic even doorgelezen.

En, als je het fijn vind, hier is een HKtopic met meer mensen die bezig zijn hun paard te beleren, of ook een paard hebben dat net onder het zadel is. Is misschien wel fijn voor advies en tips. Kijk maar wat jij ermee doet :)

Vind dat je, overigens, wel een erg gave Haflinger hebt zeg! <3

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 15:16

bedankt voor de positieve dingen! Vergeet niet dat hij net onder het zadel is. Dieren fotograveren is heel erg moeilijk en vooral als ze nog bewegen ook. Hij was voorwaarts, en ik vind het fijn dat tie makkelijk is aan de voorkant. Ik krijg straks weer les met hem als het weer weer beter is.!!!

varlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:38

ik zou juist van af het begin alle 3 de gangen gaan doen..
lekker stap draf en galop laat die voorkant nog lekker voor wat het is.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:41

Juangi schreef:
Net je topic even doorgelezen.

En, als je het fijn vind, hier is een HKtopic met meer mensen die bezig zijn hun paard te beleren, of ook een paard hebben dat net onder het zadel is. Is misschien wel fijn voor advies en tips. Kijk maar wat jij ermee doet :)

Vind dat je, overigens, wel een erg gave Haflinger hebt zeg! <3

Oh wat dom dat ik de link er niet bij heb gezet! :+ :') Lekker blond weer..

[HK] Het grote beleertopic in de HK

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:45

Pas op..je paardje verkanteld, dus nu al beginnen met los maken in het lijf anders kom je zodirect meer problemen tegen.
Juist een paard dat net word beleerd kan je nog zo fijn "kneden" zeg maar.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:50

Ik vind het voor het beeld prima uitzien.

Maar ik ga wel een beetje mee met de rest. Zelf maak ik ook zadelmak en de eerste periode van het zadelmak maken, zodra ik er normaal op kan zitten en een beetje kan remmen gaan wij met de beesten gelijk naar buiten om kilometers te maken, dit puur voor het evenwicht en zodat ze op hun eigen benen gaan lopen.
Ik heb namelijk ervaring met een jong paard van mij die zadelmak werd gemaakt en gelijk in de krul werd gereden zonder activiteit van achteren, inmiddels is hij 5 bijna 6 en nog heeft hij aventoe moeite met zijn balans. Dit paard heeft vorig jaar daarom ook alleen op het land gestaan en ik rij hem dus sinds vorige lente weer.

Misschien heb je er wat aan, want ik denk niet dat het goed doet om hem achter de loodlijn te laten lopen, doet overigens niks met de bespiering.

Succes & nog veel plezier met deze lieve haf !