Daar ben ik het helemaal mee eens ja.
Alleen kan ik me wel een beetje voorstellen dat dat met een hengst in de buurt van merries nog best moeilijk is

Ik heb ook wel eens op een friese hengst gereden en die kunnen ook nog pittig zijn!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_Grietjee_ schreef:Ja, daar had ik ook al commentaar op gekregen, ik wist het eerst helemaal niet.. Zal ook zo'n ander pad bestellen..
En heb ook al met een gewoon zadel geprobeerd, maar betwijfel of die past.. hij werd helemaal gek.. komt binnenkort ook iemand die gaat zien of het zadel dan wel past

Calimero_ schreef:Ja zo bedoel je het.
Daar ben ik het helemaal mee eens ja.
Alleen kan ik me wel een beetje voorstellen dat dat met een hengst in de buurt van merries nog best moeilijk is
Ik heb ook wel eens op een friese hengst gereden en die kunnen ook nog pittig zijn!
_Grietjee_ schreef:Ja, daar had ik ook al commentaar op gekregen, ik wist het eerst helemaal niet.. Zal ook zo'n ander pad bestellen..
En heb ook al met een gewoon zadel geprobeerd, maar betwijfel of die past.. hij werd helemaal gek.. komt binnenkort ook iemand die gaat zien of het zadel dan wel past

Neem er de tijd voor, de spieren moeten hierin sterk worden, dat doe je niet in een paar weken helaas

Delidema schreef:wauw die laatste foto! prachtig!!
mag ik vragen met wat voor zadel jij rijd ? want mijn vriendin heeft ook zo'n zadel en zegt dat het een boomlooszadel is als die van jou ook zo is mag ik vragen waarom je dan met boomlooszadel rijd ?
xx beetje veel vraagjes! haha

dus zal je toch eerst ook wat moeten longeren lijkt mij. (niet te intensief inderdaad).Calanddra schreef:Maar om op een paard te gaan zitten moeten zijn rugspieren wel al wat getraind zijn, je kunt niet zomaar op een ontgetraind zwak rugje gaan zittendus zal je toch eerst ook wat moeten longeren lijkt mij. (niet te intensief inderdaad).
5x per week rijden en dan zo'n 20/30 min voor een 3 jarige fries vind ik echt te veel. Het is dan misschien lichamelijk niet veel werk, maar wel geestelijk, en dat vergeet men wel vaker. Een kleuter laat je ook niet 5 dagen achter elkaar hetzelfde doen. Je moet zorgen voor afwisseling, lekker wandelen, longeren, beetje rijden, en ook belangrijk, veel rust. Hij moet ook tijd krijgen om alles in zn koppie te verwerken, want álles wat hij doet, zelfs wandelen is inspannend.