paard en ik klikken niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Atina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:26

Alleen een osteopaat wil niet altijd voldoende zijn.
Ik heb hele goede ervaringen met Rodinde Hogenraad.
Doordat zij ook dierenarts is, kijkt zij met een andere blik er naar.
Ze is wel recht voor de raap, dus ik hoop dat je daar tegen kan.

Succes

SEENIHC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:04

Dees schreef:
Verkopen.
Jij bent er duidelijk nog niet aan toe om een jong paard op te voeden.

Zodra je angst bij jezelf kunt bespeuren tijdens de omgang met een paard, is er geen weg meer terug. Dat komt nooit weer goed. Je kunt het wegslikken en ontkennen, maar dit probleem zal altijd weer de kop opsteken. Wees wijs, neem afscheid. Voordat je het paard bederft en jij jezelf het eigen plezier te lang gaat ontzeggen.

Iets subtieler mag wel?

Met begeleiding is inderdaad veel mogelijk. Zolang je die wijsheid van een ander maar opvolgt en niet zelf gaat zitten klooien.

Een vriendschap kan je ook opbouwen door even niet meer te rijden, gewoon leuke dingetjes doen op de grond en wandelen dat soort dingen. Bouw het rustig op en dan kan je altijd nog zien of er verbetering in zit. Het is een jong paard dus houd ook van spelen. Klinkt gek maar toen ik een jong paard had speelde ik zelfs verstoppertje en de grootste schik had hij hoor!

Succes :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:20

Herkenbaar. Je paard begint te snappen wat die 2-beners willen. Dat er op gaan zitten hebben wij er van gemaakt hè? Ze wil weten tot waar ze kan gaan en probeert je uit. Zaak voor jou om toch een beetje vertellen wat je wel en niet leuk vind dan. Is het en idee om wat meer grondwerk te gaan doen? Ga met je paard wandelen en laat haar dingen zien die ze nog niet kent. Jonge paarden houden van afwisseling. Zo leer je zelf je paard ook veel beter kennen en kun je een betere inschatting maken van wat ze wanneer gaat doen. Ze wordt voorspelbaarder. Neem er in elk geval de tijd voor. Om te klikken heb je wel een jaartje nodig hoor! En je paard is pas 4.

simone26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:28

wel eens aan gedacht dat ze misschien kietelig is?
ik heb het zelf ook, dus waarom een paard niet?
je hoeft maar naar mij te wijzen en ik spring de lucht in...

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:24

Probeer een band op te bouwen, Iedere dag (of zovaak als je kan) ernaartoe en lekker vertroetelen.
Het kan zijn dat er vroeger iets is gebeurt waardoor ze het vertrouwen in een mens verloren is. Probeer haar te vertroetelen en lief te zijn voor haar. <:)

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, Maar: NIET VERKOPEN!!! :7

_haflinger

ingeeusa

Re: paard en ik klikken niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 10:00

heey!
Helaas met de sneeuw kan er nu niet veel gedaan woprden wel merk ik dat ze me leuker vind!
ze staat nu weer thuis tot na de winter. dus weinig rijden veel longeren grondwerk wandelen etc. en voor d ekar gaat ze wel gewoon. maar gelukkig komt ze nu ook al lekker bij me knuffelen! ik zal binnekort wel een paar foto's van haar plaatsen!

tess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:15

hej'

ik zou het nog even tijd geven, in het begin moet je toch altijd wennen,
misschien heb je er dadelijk wel een super paard aan.
groetjes