Fjord Vriska, 2ex op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Fjord Vriska, 2ex op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:25

Jammer dat je hem zo rijdt. Je wil er niets over horen, dan moet je IMO niet zulke foto's plaatsen.
Veel spanning en druk zie ik. Jammer en zonde.

Ik zie maar enkele foto's met iets ontspanning. Maar als jij daar zelf rijtechnisch niets mee doen, heeft dat geen zin.
Beter wat meer tijd nemen om de ontspanning er in te krijgen, dan hem afdwingen.

RaniFreaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:56

wat een mooi beest

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:37

Vind Vriska leuke fjord.
En je zit er best netjes op, wel even opletten dat je je handen bijkans niet in je broekzak kan doen :+ heb ik ook wel eens.

Hou er wel rekening mee, dat ze nu anders moet leren lopen je zit er per slot van rekening op en niet achter.
Dus dat vergt van haar ook best wel even een omschakeling, daar moet je haar rustig de kans voor geven.

Echter dat ze sterk zou moeten zijn door voor de wagen lopen met stang en door luchtzuigen ben ik niet met je eens.
Paard is zo sterk als diegene die er aan de touwtjes trekt, ja, trekt in dat geval,
aangezien als er niemand op of achter zit die trekt, het paard ook niet trekt.
Lopen in een ontspannen aanleuning, komt niet vanaf de voorkant, maar vanaf de achterkant.
Motor moet goed draaien dan komt de voorkant vanzelf.
Je krijgt dat cadeau als een paard echt van achteren naar voren kan lopen, niet omdat je de voorkant
terug trekt naar de achterkant. (even wat platvoets gezegd, maar voor het begrip.)
Ik zie haar liever met haar neus eruit rond lopen, dan zoals ze nu in de houding gedwongen wordt.
'tuurlijk is het sneller en makkelijker om er een hulpteugel aan te hangen,
maar of het eindresultaat dan net zo bevredigend is, als meer geduld?
Je hoeft toch niet morgen al alles met haar te kunnen? Neem er de tijd voor,
altijd maar weer het ideaal plaatje dat iedereen in zijn hoofd heeft en verwacht
dat ook binnen een half jaar voor elkaar te krijgen, zoiets kost moeite en tijd.

Als je stiek al gebruikt, zet hem dan iets losser dan dat je nu hebt gedaan.
Heb je al overwogen eens te proberen met een ongebroken bitje te rijden, zonder stiek?
Om eens te kijken hoe ze dan reageert?

Noem me maar zwarte piet :){aangezien je allicht niet op commentaar zit te wachten op het onderdeel stiek,
maar met het plaaten van deze foto's op bokt, kon je erop wachten dat het wel genoemd zou worden.
Het is hier geen FW ;) 8-)

Marjo

Re: Fjord Vriska, 2ex op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 18:41

Het stiek heb ik inmiddels al losser gezet hoor ;) Vond idd zelf ook dat het stiek pas "te laat" ontspande ;)

Maar ik vind zelf dat Vriska haar achterhand er al heel goed onderbrengt, ze neemt wel ruime passen, maar zodra ik haar aan een lange teugel laat draven, dan maakt ze haar pas niet netjes af, en struikelt ze sneller.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:49

AnnemiekvM schreef:
Jammer dat je hem zo rijdt. Je wil er niets over horen, dan moet je IMO niet zulke foto's plaatsen.

Ik zie maar enkele foto's met iets ontspanning. Maar als jij daar zelf rijtechnisch niets mee doen, heeft dat geen zin.
Beter wat meer tijd nemen om de ontspanning er in te krijgen, dan hem afdwingen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik vind de foto's er gespannen uitzien. Aan jou houding heb ik overigens weinig op te merken. Maar je paardje loopt vaak erg te diep en ik zie een hele strenge hand i.c.m. elastiek in de mond van je Fjordje trekken. De ontspanning kwam pas naar voren in de foto toen het stiek (en toevallig het zadel ook) eraf waren.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:12

AnnemiekvM schreef:

Ook ik ben het hier helemaal mee eens ;)
Jouw houding is wel erg netjes! :D