Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jouw paard zal heel erg gelukkig zijn denk ik zoxDeems schreef:ik denk dat je hem gewoon eens flink moet aanpakken. Wil hij galopperen? Oke! Dan laat je hem lekker galopperen. Op elke zijde. Als hij dan moe is, pak je gewoon zweepje erbij als extra hulp en dan begin je te rijden. En doet hij weer vervelend, galoppeer je weer aan. Maar hij moet galop natuurlijk niet als straf gaan zien.
cocktail schreef:klinkt echt als mijn verhaal heb ook een 3 jarige, die begon 1,5 maand terug ook met die keuren ging echt uitmuntend goed de eerste paar weken echt kon het me bijna niet voorstellen zo perfect liep ie. Maar op de een of andere dag ging ie dreigen met in het schot lopen, gevolgd door heel veel hoofdschudden en de teugels echt uit je handen rukken en vervolgens daarna weer keurig te lopen toen 1 week vrij af gegeven en er weer op en nu begon ie met zijn voorbenen te slaan niet kreupel maar net of ie galop wissels maakte met zijn voorbenen. Wat bleek hij had een blokkade in zijn rug is dus een ontzettend zwak punt van die jonge beestjes is de osteo erbij geweest en nu gaat ie weer als een trein. Ik had ook eerst het gevoel dat ik in de zeik genomen werd maar dit bleek dus onterecht.