Yanouuu schreef:fannetje schreef:Ik les ook bij een leerlinge van AdB en herken de momenten van de foto's.
Het is dan ook jammer dat het foto's zijn en geen filmpjes, want dan kun je zien dat nadat je aanspant, zodra het paard nageeft je dan ontspant en je hand meegeeft.
Ik moet ook soms op 1 hand vragen, het idee is dat het paard dan niet kan vastpakken (of dat je zelf dus niet kan vastpakken, tis maar hoe je het bekijkt), want een paard kan alleen vastpakken als hij druk van 2 teugels krijgt.
Ik zou zeggen ga lekker door en volgende keer filpjes of betere fotomomenten kiezen
Moet inderdaad zeggen dat de foto's waarschijnlijk heel vaak op het verkeerde moment zijn genomen. Mijn vader was mee en hij heeft er niet echt 'verstand' van, dus de volgende keer vraag ik mijn moeder
En inderdaad, als zij ontspant onstpan ik ook en laat ik zelf los. Dit zie je misschien niet op de foto's, maar dat doe ik wel.
Hmm ik heb altijd anders geleerd. Eerst zelf ontspannen voor dat je paard kan ontspannen. En dat is ook wat je over moet brengen op je paard. Ontspanning. En dat kan niet als jij dat zelf niet bent. Als ik vast houd blijft mijn paard ook vast houden. Laat ik los, Laat hij ook los. En dat is imo ook logisch.