hoe kan ik dit het beste doen Help!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:29

hoi,

probeer veel met de zit en gewicht te werken,
dat wil nog wel eens helpen:)
groetjes

lovebeauty11

Re: hoe kan ik dit het beste doen Help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 20:17

O oke
nog niet iemand egt over gehoord.
dit zal ik ook uitproberen.

zijn er meer met dit probleem?

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:22

Inderdaad werken met je zit. Rus-tig lichtrijden, toewerken naar ontspanning en je paard gewoon aan het werk zetten. Energie kan ook op een andere manier gebruikt worden dan alleen keihard crossen.

Een goede instructrice kan je wellicht veel beter helpen. Leg het probleem eens voor en overleg samen. Zij kent jullie als combinatie en kan jullie veel beter coachen. ;)

lovebeauty11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 20:35

ik kan voorlopig nog niet rijden met dit rot weer.
het is overal glad dan sneeuwd het weer ga zo maar door.
dat is zo iri maar het is de teid, niks aan te doen.
ik zou zegen maar gouw naar de lente.

Tonidressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:30

Mijn instructrice zou een onorthodoxe oplossing hebben, maar het werkt wel. Zij wil galoperen, geen probleem, laat haar galoperen, zonder gefrustreerd te geraken, op een bepaald punt komt ze terug, en dan beslis jij van nog wat langer te galoperen! Dus je doet eigenlijk het tegengestelde van wat zij verwacht! Benen erbij en galoperen!

Stoppen doen ze ooit allemaal!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:38

In mijn ervaring wordt het probleem dan erger (Ik heb dit ook weleens als tips gehad van instructie)...
Iedere keer als ze dan aanspringen in gallop denken ze helemaal dat ze mogen crossen!

Tonidressuur schreef:
Mijn instructrice zou een onorthodoxe oplossing hebben, maar het werkt wel. Zij wil galoperen, geen probleem, laat haar galoperen, zonder gefrustreerd te geraken, op een bepaald punt komt ze terug, en dan beslis jij van nog wat langer te galoperen! Dus je doet eigenlijk het tegengestelde van wat zij verwacht! Benen erbij en galoperen!

tamara_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:13

Veel tempowisselingen rijden en het paard bezig houden onder het rijden, voltes verkleinen/vergroten, zodat ze niet de kans heeft om ''ervandoor te gaan''

Sanne_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:17

Bij mij heeft dit ook wel gewerkt, maar misschien werkt het wel verschillend bij een paardje dat echt wegcrosst of eentje dat subtiel wat begint te versnellen en wat wegloopt (dat deed de mijne namelijk)

doei schreef:
In mijn ervaring wordt het probleem dan erger (Ik heb dit ook weleens als tips gehad van instructie)...
Iedere keer als ze dan aanspringen in gallop denken ze helemaal dat ze mogen crossen!

Tonidressuur schreef:

SnowY4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:43

Als die van mij een crossbui krijgt, ga ik mooi op een volte rijden. Helpt vooral als we gaan springen en hij word blij. Gaan we eerst rustig op de volte tot hij gekalmeerd is en dan pas verder :)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:46

Even van te voren longeren/losgooien zodat ze haar ei kwijt kan. Meschien dat ze dan wat rustiger is.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:51

Ludique96 schreef:
Even van te voren longeren/losgooien zodat ze haar ei kwijt kan. Meschien dat ze dan wat rustiger is.

Ja mee eens.. ik zou dat even proberen?

Tonidressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:41

Ik heb het er over gehad met mijn instructrice en haar ervaring is dat de meeste 'heethoofden' zo heet worden omdat diegene die erop zit niet 'rustig' het paard laat galopperen, maar begint te klemmen en zelf begint te jagen! Zij zou gewoon zeggen, jij wil galopperen,... doe maar, en dan in galop lekker aan het werk houden, zonder gefrustreerd te geraken! Dus in galop wendingen en figuren rijden, zonder stress! Als het paard het beu is, nog even doorwerken...

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:36

Longeren is wellicht een tijdelijke oplossing voor je probleem. Ik zou lekker met je pony gaan lessen zodat iemand je kan helpen. Helemaal gezine je verbaasde reactie op "je kan wellicht ook meer met je zit en gewicht werken"

lovebeauty11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 12:12

okeeeeee

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:40

lovebeauty11 schreef:
okeeeeee

Lees net dat je al les hebt dan gaat het vast helemaal goed komen met jou en je paardje. Begreep je wat
er bedoelt wordt met "je zit werken"

lovebeauty11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 11:24

als ik het goed heb:
niet naar vooren hangen maar naar achteren.
niet mee rijden maar stil zitten.
als het niet goed is zeg het dan!