Mloes schreef:Inderdaad.. Qua inches vind ik het zadel dat je er eerst op had liggen niet heel verkeerd voor jou.
Maar jullie blijven erbij dat er drie zadelpassers hebben gezegd dat het paardenzadel goed lag op de welsh? Dus dat betekent dat jullie hebben geluisterd naar de mensen hier op bokt, die vanaf een foto even oordelen.. Wel erg raar hoor. Ik zou meer waarde hechten aan een zadelpasser (laat staan drie!) dan aan bokkers die vanaf een foto oordelen.
Je moest eens weten hoeveel slechte zadelpassers, makers, verkopers er rondlopen!
Ik kan met bijna 100 % zeker zeggen dat dit zadel niet de goede maat is voor de pony en ook niet goed ligt.
Na dik 40 jaar een manege te hebben gehad en vele verschillende paarden, denk ik dat ik wel mag zeggen dat ik er een klein beetje kijk op heb.
En in al die jaren nooit een paard met drukking gehad, of die rug problemen heeft gekregen.
Nee, breek me de bek niet open over de zadelpassers/makers!!!!
Maar er zijn gelukkig ook wel goede hoor!!!
Je pony heeft een geweldige mooie lange hals en kan haar hoofdje dus mooi dragen! Ga hier van uit verder werken, zorg er voor dat je pony de lengte in de hals houdt en houdt haar voorwaards door met je benen te drijven. Op deze manier krijg je de achterhand er onder. Let er op dat je je teugels niet los gooit, altijd contact houden
Eerst lang laag, van daaruit omhoog werken (dat hoort je instructrice te weten).