Tequila op haar best!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:33

Mloes schreef:
Inderdaad.. Qua inches vind ik het zadel dat je er eerst op had liggen niet heel verkeerd voor jou.
Maar jullie blijven erbij dat er drie zadelpassers hebben gezegd dat het paardenzadel goed lag op de welsh? Dus dat betekent dat jullie hebben geluisterd naar de mensen hier op bokt, die vanaf een foto even oordelen.. Wel erg raar hoor. Ik zou meer waarde hechten aan een zadelpasser (laat staan drie!) dan aan bokkers die vanaf een foto oordelen.

Je moest eens weten hoeveel slechte zadelpassers, makers, verkopers er rondlopen!
Ik kan met bijna 100 % zeker zeggen dat dit zadel niet de goede maat is voor de pony en ook niet goed ligt.
Na dik 40 jaar een manege te hebben gehad en vele verschillende paarden, denk ik dat ik wel mag zeggen dat ik er een klein beetje kijk op heb.
En in al die jaren nooit een paard met drukking gehad, of die rug problemen heeft gekregen.
Nee, breek me de bek niet open over de zadelpassers/makers!!!!
Maar er zijn gelukkig ook wel goede hoor!!!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:16

aerdenhout1 schreef:
Mloes schreef:
Inderdaad.. Qua inches vind ik het zadel dat je er eerst op had liggen niet heel verkeerd voor jou.
Maar jullie blijven erbij dat er drie zadelpassers hebben gezegd dat het paardenzadel goed lag op de welsh? Dus dat betekent dat jullie hebben geluisterd naar de mensen hier op bokt, die vanaf een foto even oordelen.. Wel erg raar hoor. Ik zou meer waarde hechten aan een zadelpasser (laat staan drie!) dan aan bokkers die vanaf een foto oordelen.

Je moest eens weten hoeveel slechte zadelpassers, makers, verkopers er rondlopen!
Ik kan met bijna 100 % zeker zeggen dat dit zadel niet de goede maat is voor de pony en ook niet goed ligt.
Na dik 40 jaar een manege te hebben gehad en vele verschillende paarden, denk ik dat ik wel mag zeggen dat ik er een klein beetje kijk op heb.
En in al die jaren nooit een paard met drukking gehad, of die rug problemen heeft gekregen.
Nee, breek me de bek niet open over de zadelpassers/makers!!!!
Maar er zijn gelukkig ook wel goede hoor!!!

Ik heb er nagenoeg geen verstand van, maar als ik zo kijk lijkt mij dat het zadel niet goed ligt nee. Maar als je er drie (!) zadelpassers naar laat kijken lijkt me toch dat wel een van de drie kan zien dat het niet goed ligt? Of dan moet je net drie keer achter elkaar een slechte zadelpasser treffen, dat lijkt me stug.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 16:22

Roweentje89 schreef:
Inch zegt alleen iets over het zitvlak van je eigen bips.

Weet ik, het zadel was te groot voor mijn kont (;

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 16:25

No_No schreef:
Ik heb een mooi beeld gezien!
Het stukje in de laatste film waar je je pony de hals laat strekken :D Je pony heeft een geweldige mooie lange hals en kan haar hoofdje dus mooi dragen! Ga hier van uit verder werken, zorg er voor dat je pony de lengte in de hals houdt en houdt haar voorwaards door met je benen te drijven. Op deze manier krijg je de achterhand er onder. Let er op dat je je teugels niet los gooit, altijd contact houden ;) Eerst lang laag, van daaruit omhoog werken (dat hoort je instructrice te weten).

Fijn dat je een nieuw zadel hebt! Ik hoop dat het beter past.
Je bent zeker niet te groot! Leuke pony!!!

Ik rij ook 2/3 van de tijd (buiten instappen en uitstappen) met lange teugel hoor, maar ik heb alleen de foto's waar ik ze even hoog reed erop gezet :s
Ohja, en het filmpje heeft ook een serieus versneld beeld he, zo loopt ze niet in het echt, maar dat hadden jullie al wel door denk ik :D

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 16:38

Mloes schreef:
Waarom een nieuw zadel gekocht? Er hebben toch drie 'echte' zadelpassers gezegd dat het zadel goed ligt? Daar zou ik eerder naar luisteren dan naar Bokkers die vanaf een foto oordelen dat het zadel niet goed ligt. Nu ga ik twijfelen, hebben jullie er echt drie zadelpassers naar laten kijken?

We hebben het geruild met dit zadel, omdat dat meisje een zadel zocht met meer inch en ik met minder inch, en er zijn 3 (!!!!!) zadelpassers geweest:
we hebben het zadel nieuw gekocht bij een persoon van een ruitershop, die heeft heel veel verschillende zadels gepast en overigens gezegd dat het goedkoopste (dan zou hij ons best het duurste aansmeren), nl. 'dit' pastte. Topic op bokt gezet en iedereen klaagt over het zadel, oke, toch maar raar dan: nieuwe zadelpasser (die de zadels van de eigenaar van de stal past). Heeft ook het zadel nagekeken en heeft gezegd dat het vrij groot voor ons was maar de pony had er geen last van. Weer een nieuw topic op bokt gezet, weer een slecht zadel, weer een nieuwe zadelpasser: heeft eerst héél de rug nagekeken (niks aan de hand), dan met zadel erop, er ook mee gereden: zadel paste wéér.

En nu een ander zadel geruild omdat bokt er 100% zeker over was, nu begint iedereen te denken dat het niet waar dat er 3 naar zijn komen kijken. Na dit verhaal hoop ik van wel alsjeblíéft. ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:06

Nou ja...genoeg over je niet passende zadel, ik wil zo de foto's wel eens zien van het nieuwe zadel met jou erop aan het rijden!
En dan vw nw foto's, met een pony die fijn over de rug gaat!
Pas op hoor ik kom je anders opzoeken met mijn 2 hele gevaarlijke herders!!!! :+ :+ :+ :+ :+ :+

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 17:22

aerdenhout1 schreef:
Nou ja...genoeg over je niet passende zadel, ik wil zo de foto's wel eens zien van het nieuwe zadel met jou erop aan het rijden!
En dan vw nw foto's, met een pony die fijn over de rug gaat!
Pas op hoor ik kom je anders opzoeken met mijn 2 hele gevaarlijke herders!!!! :+ :+ :+ :+ :+ :+

ik heb nog wel foto's maar die zijn heel wazig. Mevrouw was hengstig dus ze was wat aan de hevige kant, ze zette wel heel goed haar achterhand eronder, en ze liep ook over, ik zal eens kijken.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 17:29

Zadel: Afbeelding

aerdenhout1

Re: Tequila op haar best!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:52

Gaat hem niet worden meid! Dit zijn nu niet de foto' s waarop de echte paarden mensen zitten te wachten ben ik bang!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:58

aerdenhout1 schreef:
Gaat hem niet worden meid! Dit zijn nu niet de foto' s waarop de echte paarden mensen zitten te wachten ben ik bang!

Ik ben het overal eigenlijk eens met bovenstaande poster :o
En zijn je peesjes nou wat lang of vertekend dat gewoon?

Die sporen in je profiel?, waren die voor de foto of rijd je daar echt altijd mee?

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 18:16

DaisyDarling schreef:
aerdenhout1 schreef:

Ik ben het overal eigenlijk eens met bovenstaande poster :o
En zijn je peesjes nou wat lang of vertekend dat gewoon?

Die sporen in je profiel?, waren die voor de foto of rijd je daar echt altijd mee?

Nee hoor, maar in de zomer kan ze vrij tam zijn (; Ik rij (bijna) nooit met sporen, en de sporen die ik heb zijn er echt de bolligste die er zijn (;
Mijn vriendin wandelde ermee naar de manege maar ze moest op een andere pony, en ik had springles toen met haar, daarom dus.

De peesjes zijn niet te lang hoor, ze heeft gewoon wintervacht en dan lijkt het zo, ik vond ze er ookal lang uitzien op foto (;

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 18:16

aerdenhout1 schreef:

Ik had geen andere foto van het zadel, maar het geeft toch al wel een beeld vind ik (;

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:19

Okedan.
Jah, die foto geeft inderdaad een beeld.
Maar het is niet direct het beeld waar het grootste deel van dit topic op wacht denkik :o

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 18:21

DaisyDarling schreef:
Okedan.
Maar het is niet direct het beeld waar het grootste deel van dit topic op wacht denkik :o

Nee hoor, dat was de bedoeling ook niet (;
Ik ga morgen een keer goede foto's trekken want ze liep vandaag ook echt super!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:24

jumpiewumpie schreef:
DaisyDarling schreef:
Okedan.

Nee hoor, dat was de bedoeling ook niet (;
Ik ga morgen een keer goede foto's trekken want ze liep vandaag ook echt super!

Daar wachten we dan op.
Maak je dan ook foto`s van het inrijden, waar je zoals je zei; lang en laag rijd?
& probeer dus ook lekker vw nw te rijden & niets met handen op te lossen.
Als we morgen foto`s zien waarbij ze lekker der hals naar beneden brengt, en der kop dus niet in de krul heeft,
is het hele topic waarschijnlijk blij :)

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:39

Coldplay90 schreef:
Ik vind het ook nogal een raar verhaal. En inches is inderdaad alleen van belang voor jou, niet voor je pony. Maar dan nog vind ik het raar dat drie zadelpassers zeggen dat een paardenzadel goed ligt op zo´n klein ponytje.. Ben wel benieuwd naar een volgend topic :)

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:38

Hier zoals beloofd nog een paar foto's van Tequila :) We hebben ons beste beentje voorgezet om te doen wat jullie vroegen ;)

1) Rustig opzadelen.
Afbeelding

2) Maharani,Flip & Bavo kwamen ook even kijken. :o
Afbeelding

3) Slaap pony slaap,.. :z
Afbeelding

4) :+
Afbeelding

5) <3
Afbeelding

6) Flink meisje!
Afbeelding

7) Ze doet haar best :D
Afbeelding

8) Bollie.
Afbeelding

9) Achterhand +:)+
Afbeelding

10) Halsje strekken.
Afbeelding

11) Ze kan het zeker weten!
Afbeelding

Ik hoop dat jullie een beetje blij zijn met de foto's :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:47

Nou, van die foto`s worden we toch een stuk blijer.
Zie je zelf ook dat het er een stuk lekkerder uitziet als ze der hals strekt? :)
Als je vanuit daar met je instructrice 'omhoog' werkt naar een b-waardige halshouding, dan komt het helemaal goed.
Maar als je op B niveau rijd(zoals ik doe met mijn pony) is vooral ontspanning het sleutelwoord.

Probeer je handen netjes voor je te houden en niet te breed te zetten, en vooral ook geen kracht met je handen te gaan zetten.
Knik je polsen ookniet naar beneden, dan ga je namelijk al snel 'trekken' en met je handen werken.
Dan komt het vast goed.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 18:51

DaisyDarling schreef:
Zie je zelf ook dat het er een stuk lekkerder uitziet als ze der hals strekt? :)
Als je vanuit daar met je instructrice 'omhoog' werkt naar een b-waardige halshouding, dan komt het helemaal goed.
Maar als je op B niveau rijd(zoals ik doe met mijn pony) is vooral ontspanning het sleutelwoord.

Probeer je handen netjes voor je te houden en niet te breed te zetten, en vooral ook geen kracht met je handen te gaan zetten.
Knik je polsen ookniet naar beneden, dan ga je namelijk al snel 'trekken' en met je handen werken.
Dan komt het vast goed.

Van die polsen was op een foto ook extreem! Maar ik denk dat het momentopname is hoor ;p

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:52

jumpiewumpie schreef:
DaisyDarling schreef:

Dan komt het vast goed.

Van die polsen was op een foto ook extreem! Maar ik denk dat het momentopname is hoor ;p

Het is inderdaad niet op elke foto, maar er op blijven letten is nooit erg :)

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 19:02

Da's waar (;

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:05

Net zoals al gezegd is. Van deze foto's wordt ik echt vrolijk.
Jullie nemen ons advies ten goede en gaan ermee aan de slag. En met een goed resultaat. Van hieruit kun je naar de oprichting gaan werken, maar hou vooral die ontspanning erin. En lukt het oppakken niet (duwt ze haar neus eruit) rij dan gewoon terug lang laag en begin opnieuw.

Foto's zien er goed uit. Van je polsen is het ook al gezegd.
Jullie zijn op de goede weg! Ga zo door!

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:10

Oh,ik ben ook blij met jullie hulp ;) Als we nog wat verder zijn maken we weer een nieuw topic :D

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:02

Dat zegt iedereen maar ik ken niémand die een paard aan de teugel rijd zonder o.a. de ophoudinkjes, maar die methode's verschillen. :)
Sanity schreef:
easygoing schreef:
En het door de hals en met stelling rijden bereik je niet alleen met kneepjes

Helemaal níét zelfs. Aanleuning komt vanuit het onderbrengen van de achterhand, zodat het paard zijn gewicht naar achteren verschuift en jou gaat dragen. Dan komt dat krulletje vanzelf. Ik zou zeggen: blijf voorlopig écht van die voorkant af, dus ook geen kneepjes oid, maar begin met actief rijden en veel oefeningen/tempowisselingen.

Vind het wel een gave pony, en je hebt volgens mij ook heerlijk de ruimte daar om te rijden! En het kan best dat jij je hand helemaal niet vastzet, maar dat het op de foto alleen zo lijkt (dat is best vaak zo). Maar let er wel goed op!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:04

Ik ben het zeker met Nicole eens..
Hij moet wel ondersteuning via hand hebben, anders kun je naar mijn idee nooit helemaal bevestigen. En het is toch verekte handig om je hand even te kunnen gebruiken.
Zolang ie er maar niet op hangt.