maar jammer is het wel dat alle goedbedoelde adviezen zo de wind in worden geslagen

nogmaals, een slof is geen hulpteugel met een remmende werking...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

M_D_H schreef:je moet doen wat je zelf goed lijkt...
maar jammer is het wel dat alle goedbedoelde adviezen zo de wind in worden geslagen
nogmaals, een slof is geen hulpteugel met een remmende werking...

Was nieuwsgierig naar hoe ze zo zou lopen.
in goede handen kan dit een goede
Marjoow schreef:Maar een slof is makkelijker af te bouwen, want deze laat je los hangen, en op een gegeven moment kun je hem eraf doen. Dat gaat toch in mijn ogen gemakkelijker dan wanneer je onder het rijden de thiedemann een gaatje losser moet doen.
ZusJacobs: Ik trek en pluk niet hoorOphouding loslaten ophouding loslaten... zo is het mij aangeleerd, en ik rijd veel overgangen onder het zadel.
Over het algemeen stap ik ook heel veel. In stap is ze heel braaf, en blijft ze netjes onder me. De draf is echt het probleem
Calisi schreef:Een slof gebruikt door de verkeerde ruiter is als een scheermes in de handen van een kind.
Ik ben geen fan van deze hulpteugel.
Gebruik het zelden, alleen wanneer hoognodig, wat écht niet vaak voorkomt.
Vele dingen zijn met iets meer geduld rijtechnisch op te lossen.
Nu in Nederland nog een handvol ruiters vinden die ook het geduld hiervoor daadwerkelijk hebben.
.
.
.
.
Het kan best zijn dat je een tijdje wel een proef hebt kunnen rijden, maar als ze echt recht is zal ze ook sneller haar tempo verlagen. Snelheid is vaak zodat ze niet omvallen. Als je goed met het rechtrichten bezig gaat zal ze dat idee niet zo snel meer hebben en kan ze ook gewoon een normale arbeidsdraf aannemen.
Meteen afbouwen! Marjoow schreef:Vandaag dus zonder slof gereden, ging eigenlijk net zo goed als maandag, wel beter eigenlijk, maar heb maandag zelf niet heel lang gereden.
Ze ging nog steeds wel op stukjes hard, en het is moeilijk om een rechte lijn te rijden, maar op een gegeven moment in draf en stap ging ze heel mooi nageven! In stap kwam ze dan op een gegeven moment wat te diep, maar ze deed het supergoed!
Ik ben echt heel trots op haar