Aladin @ Dressuur en Springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 16:20

ik ben hier inderdaad 'weggegaan' omdat ik het helemaal niet aardig vond en dat er niet met mijn leeftijd werd meegerekent. Waarom dit paard niet in Nederland staat, gaat jullie eerlijk gezegd niet zoveel aan. Maar goed.

zeker de laatste mensen bedankt; ik rijd hier in Nederland ook wel veel en probeer dat inderdaad wel op hem uit, maar het is ook nog moeilijk.

@Frettie, die man was een deel van de bak aan het slepen. Ze hebben geen machienes en doen het met paard en/of de hand

edit: @WinBiches dankjewel. Ik heb er inderdaad niet heel veel over tezeggen.
edit: voor degene die positief en kritisch waren: bedankt! Ik zal proberen er wat aan te doen. Voor de anderen: daar reageer ik niet meer op.
Laatst bijgewerkt door LoveBodin op 11-11-10 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:34

Vind het heel goed van je dat gewoon weer terug bent! *\o/* ;)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 16:35

ThreeFingers schreef:
Vind het heel goed van je dat gewoon weer terug bent! *\o/* ;)

Dankjewel. heeft wel wat moeite gekost hoor, om door al die rottige, moeilijke kritiek door te lezen en de positieve kritiek van die paar eruit te halen om er wat van te leren.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:42

Heel stoer meis! Goed dat je het allemaal niet op je kop laat zitten. Hopelijk kun je met sommige dingen wel wat. Zodat jullie samen leren.
Ga lekker samen oefenen en lessen nemen bijvoorbeeld. Je hebt nog tijd genoeg om te leren! Geniet ervan.
En denk je nou echt dat diegene met al dat geweldige commentaar, het allemaal perfect doen? ;)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 16:45

mireya schreef:
Dit is echt weer typisch een bokttopic zoals er gereageerd word..

ja, helaas wel.

@Cyruss_ inderdaad. Ik heb nu ook al les in Nederland (2x in de week) en ik leer echt heel veel. Elke les weeer ;) .
en nee, ik denk niet dat al die mensen het perfect doen. Dan zouden we weet ik hoeveel ankys hebben ;) .

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:30

ts, mijn excuses dat ik zo hard reageerde in mijn eerste reactie.
Ik hoop dat ik het een beetje goed kan maken door te zeggen dat het welgemeende kritiek is en totaal niet is bedoeld om je af te kraken.
Ik weet zelf uit ervaring hoe moeilijk het kan zijn met een jong paard en ik schrok wel van de foto's, ik hoop dan ook van harte dat je de tips die hier gegeven worden wel probeert op te volgen!
En ook van mijn kant respect dat je hier gewoon terug bent gekomen, dat siert je +:)+

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:30

LoveBodin schreef:
ik ben hier inderdaad 'weggegaan' omdat ik het helemaal niet aardig vond en dat er niet met mijn leeftijd werd meegerekent. Waarom dit paard niet in Nederland staat, gaat jullie eerlijk gezegd niet zoveel aan. Maar goed.

zeker de laatste mensen bedankt; ik rijd hier in Nederland ook wel veel en probeer dat inderdaad wel op hem uit, maar het is ook nog moeilijk.

@Frettie, die man was een deel van de bak aan het slepen. Ze hebben geen machienes en doen het met paard en/of de hand

edit: voor degene die positief en kritisch waren: bedankt! Ik zal proberen er wat aan te doen. Voor de anderen: daar reageer ik niet meer op.

Goed van je dat je toch weer bent terug gekomen! Met het rijden komt alles vast wel goed. Iedereen heeft het moeten leren!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:16

@ TS: Jou nette terugkeer in het topic getuigd van meer volwassenheid dan dat van menig andere die hier niet zo fijn gereageerd hebben. Petje af +:)+

jhersisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:22

Leuke paardje en leuke combi:)

Maar persoonlijk zou ik eerst zorgen dat het paard wat meer spieren krijg want hij heeft echt bijna nix en met springen???

Wat bij mijn paard heel veel hielp en echt snel verschil zag is longeren met de pessoa en dan op lekker lang en laag zodat hij lkkr an ontspannen en zijn 8terhand er lkkr goed in gooien

het is een jong paard dus je mag je handen wat meer van de hals of houden dus wat wijder zodat hij beter gaat zakken en misschien helpt wat dressuurlessen mij heeft het echt veel geholpen en voor je benen? rijden zonder beugels?

ik hoop datje er wat aan heb

gr.

Lindeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:26

wat een leuke pony! en dat hij op zijn vierde al zo goed voor jou loopt! mijn pony moest op zijn vierde nog niks van hindernissen hebben. veel te eng!
al die mensen die zeggen dat je pony mager is, of wat dan ook, dat is gwn omdattie nog jong is! hij moet nog groeien en de juiste spieren ontwikkelen. veel jonge pony's zien er zo uit, de mijne toen ook. nu is hij vijf en nu begint hij pas wat breder te worden. dat kun je ook vergelijken met mensen. tieners zijn toch ook vaak slungelig? die krijgen later ook meer bespiering. zo is dat ook met paarden. bovendien heeft het ras er ook nog mee te maken.

nu over het rijden: ik moet wel zeggen dat je je paard wat te veel rijd. juist omdat hij nog moet ontwikkelen in zijn lichaam, word hij snel overbelast. vooral omdat hij nog niet zo heel gespierd is. dan kan je paard later artrosis krijgen. het is niet erg voor een keertje maar pas er dus wel mee op.
over de dressuur: als ik jou was zou ik prive les nemen. daar ga je echt heel snel en veel mee vooruit. het is voor een pony belangrijk dat hij de spieren in zijn rug rekt, zijn rug lang maken dus. dan kan hij zijn achterhand ook beter onder zijn lijf brengen. nu omdat hij zijn hoofd omhoog houd, drukt hij zijn rug eruit en kan hij automatisch ook niet meer zijn achterhand onder brengen. een veel gebruikte manier voor jonge pony's is voorwaarts neerwaarts rijden. gewoon lekker naar voren rijden en zachtjes met je handen spelen. zodra hij nageeft, alle druk van zijn mond af en je handen naar voren brengen. daarmee vraag je hem zijn hals te strekken en naar beneden te brengen. zodra hij zijn hoofd weer om hoog gooit gewoon weer overnieuw beginnen. gewoon veel geduld hebben en niet boos op hem worden, dan gaat hij vanzelf begrijpen dat als hij zijn hoofd omlaag brengt de druk er van af is en zal er ook meer ontspanning komen. de eerste keren zal dit waarschijnlijk heel veel moeite kosten maar doorzetten! ook goed voorwaarts rijden is belangrijk. niet proberen te verzamelen. gewoon lekker doorrijden en aan het been houden.
hij ziet er ook een beetje stijf uit. hij buigt niet zo mooi. denk eraan om in bochten en voltes goed je binnenbeen er aan te houden. op de volte is een goede oefening om met je binnenhand zachtjes te spelen en je binnen been er bij te houden. zodra hij zijn hoofd een heel klein beetje naar binnen draait laat je los met je binnenhand. vooral niet vastzetten. je buitenteugel en buitenbeen moeten je pony begrenzen zodat hij niet naar buiten valt. je kan de volte bijvoorbeeld klein beginnnen en dan met je binnenbeen hem zachtjes naar buiten duwen zodat de volte groter word. hij gaat dan dus opzij voor je binnenbeen en zoekt vanzelf de buiging op. dit is ook al het eerste begin van wijken!
dan het springen: je paardje heeft een mooie springtechniek, zkr voor zo'n jong dier. wat heel goed is, is dat je je handen naar voren steekt en hem zo ruimte geeft en niet hindert in zijn mond. wat ik nog wel zie is dat je paard vooral bij de kruisjes, zijn hoofd omhoog gooit en zo weer zijn rug er uit drukt. zo gaat hij een beetje springen met een holle rug. ook in de sprong geldt dat hij goed over de rug moet zijn. waarschijnlijk doet je pony dit nu omdat hij niet vaak springt en hij het nog wel een beetje spannend vind en hij zoekt naar de juiste balans. het is heel moeilijk voor een jonge pony om in evenwicht te blijven terwijl hij over een hindernis springt met een persoon op zijn rug. als ik jou was zou ik niet te veel met het hoge werk doen maar vooral lage hindernissjes springen. zet een klein parcoursje op van lage hindernissen. dan kan je pony rustig werken aan zijn evenwicht en balans zonder zich ook nog zorgen te moeten maken om over een hoge hindernis te komen. ook verbeterd het coördinatie vermogen van je pony. ook leer jij hier een goeie balans van te krijgen en je pony goed te begeleiden. les vooral goed op je eigen houding en hoe je op een hindernis aan rijd. hakken goed laag en benen lang. ook belangrijk dat je goed over de hindernis heen kijkt, naar het punt waar je heen wil, of naar de volgende hindernis. ook zijn lijntjes en in en uitjes leuk om te doen. om het springwerk leuk te houden en afwisselend kan je ook eens andere hindernissen gebruiken dan alleen balken. bevoorbeeld autobanden of hooibalen ofzo. gebruik je fantasie! krijgt hij ook meteen ervaring in over vreemde obstakels springen, dat is alvast mooi meegenomen voor als je ooit op wedstrijd wil gaan of als je SGW wil gaan doen.
verder is rijden natuurlijk niet het enige wat je met je pony kan doen. je kan met hem wandelen, vrijheidsdressuur, longeren.. lekker aan jullie band werken dus!
om te oefenen hier in nederland zou ik je aanraden om aan je zit te werken. zodat naar een mooie onafhankelijke zit toewerkt, en je je pony goed kan begeleiden. vergeet niet dat hij jong is en dat nodig heeft.

hoop dat dit de positieve kritiek was die je graag wilde, en dat je er iets aan hebt!(:

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:40

Ik vind het er ook niet zo fijn uitzien eerlijk gezegd.. ;(

en hij is 4? Oke, ik weet het, het is al vaker gezegd, maar toch nog,
ik zou niet gelijk met hem gaan springen, en dat hij 2x per dag in de vakanties
word gereden vind ik eigenlijk ook teveel..
Een 4-jarig paard elke dag rijden is al veel..
En je hoeft ook niet persé te rijden, je kunt hem ook gaan longeren.
Daar word ie mooier rond van (als je het goed doet) en loopt hij
misschien ook wat makkelijker, want nu loopt hij zijn rug klem..
En miss is het ook verstandiger om gewoon dressuur te gaan rijden,
en soms gewoon de hele tijd dat je rijd met een lange teugel rijden ?

En we bedoelen het allemaal niet boos hoor, we proberen je alleen te helpen,
en daarom plaats je je foto's ook. ;)

Zeelien

Re: Aladin @ Dressuur en Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:50

Ik ben het ook wel in grote lijnen eens met lindee, maaar ( sorry)
ziet het er natuurlijk nog niet lekker uit maar dat hoor je al natuurlijk vaak genoeg! Probeer natuurlijk eerst verder te gaan in de dressuur voordat je gaat springen, hierbij leer je ook heel veel van hem en van je zelf .
Veel plezier nog met hem & maak het niet te moeilijk voor je zelf..
En voor commentaar krijgen.. dan zou ik het niet op bokt zetten als je geen slecht commmentaar wilt vind ik..<3

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:20

we bedoelen het dus niet boos maar opbouwend he TS? :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:56

Ik ben het er ook mee eens dat ik hem er nog wat te iellig uit vind zien voor zijn leeftijd? En probeerde je verhaal te lezen op je profiel maar daar stond niks?

Misschien kun je wat grond werk doen en dus ook meer longeren en op andere manieren trainen dan alleen 2x per dag te rijden? Probeer het af te wisselen dat is ook leuker voor je pony. Ik zou eerst een beetje de basis goed krijgen door veel overgangen te gaan rijden enzo. Ga je dan pas focussen op het 'echte' dressuur en springwerk. Dan gaat het waarschijnlijk ook beter.

Verder ben ik van mening dat je misschien zelf een beetje te jong bent voor zo'n jong paardje. Misschien kan je iemand uit nederland een keertje meenemen die er iets meer verstand van heeft zodat jullie er samen aan kunnen werken? :)

Succes

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 00:20

Het ziet er mischien niet foutloos uit, maar komop hé, TS is jong!
En haar paardje ook, ze moeten beide nog veel leren, en dat gaat nou eenmaal samen met fouten maken.

Maar TS wil duidelijk leren, dus waarom sommige haar zo afkraken snap ik niet..

Ts; Ik vindt het voor een jonge combinatie hélemaal niet zo vreselijk slecht, lekker blijfen oefenen, en je paardje ook genoeg rust geven :)
Het belangrijkste is heel veel plezier hebben samen, dus ga ook eens voor de lol een beetje slalommen (niet te dicht op elkaar zetten), en spelletjes doen.

Komt helemaal goed met jullie!

Lindeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:02

oh en wat ik vergeten ben te zeggen in mijn vorige bericht (zou je niet zeggen hij was zo lang :P) is dat als je bevoorbeeld in de rechter galop wil landen je niet echt je been naar achter hoeft te leggen. je moet gewoon heel goed kijken naar rechts, waar je dus heen wil en dan een beetje op je rechter been leunen.
het is sowieso ook heel belangrijk dat je over de hindernis heen kijkt. op de foto's zag ik je een beetje naar onder kijken of naar je paard. als je op de hindernis aan rijd, gewoon over de hindernis kijken. zodra je naar de hindernis kijkt, krijg je een afwachtendere houding en gaat je paard ook aarzelen waardoor hij sneller weigert. ook in de spron gwn kijken waar je heen wil, dan haal je jezelf en ook je paard minder snel uit balans.
oke dat was het weer :o hoop dat je er iets aan hebt

SmmY__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:10

Jeetje mensen !! denk nu wel dat ze de boodschap heeft begrepen ! ik ben het mee eens met winbinhes

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:11

Wat een brave pony,
Over dat schrale misschien helpt gebroken maiis of bietenpulpen?

Verder, lekker dressuurles houden, dat is immers de basis!

Veel plezier!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:47

Hoe oud ben je TS? (denk dat ik er over heen gelezen heb)

Natuurlijk loopt je paard hier nog niet zoals het hoort, maar daar train je toch ook voor? Als iedereen het al vanaf het begin goed zou kunnen, hoeft ook niemand meer te trainen en zou iedereen meteen op een hoog niveau kunnen starten. Zeker het feit dat je niet zo heel vaak op dit paard rijdt vind ik het helemaal niet gek dat het er zo uit ziet. Als ik op een paard stap wat ik nog niet goed ken, kan het ook gebeuren dat iets simpels als nageeflijk rijden niet wil lukken, alleen omdat ik aardig wat ervaring heb kan ik het snel oplossen. Maar als je als ruiter nog weinig ervaring hebt en op een paard zit wat het nog niet kan, vind ik het helemaal niet schandelijk.

Als je problemen hebt met je houding kun je misschien vragen of je instructeur wat zitlessen aan de longeerlijn met je wil doen. Of eens vragen of je op een paard mag wat heel makkelijk nageeflijk loopt zodat je kunt voelen wat je ongeveer moet doen.

Goed dat je het commentaar hier toch zo oppakt, ook al wordt er wel altijd geroepen dat het niet aanvallend bedoeld is, kan het toch aardig vervelend over komen.

Succes ermee

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 14:12

Lindeee schreef:
wat een leuke pony! en dat hij op zijn vierde al zo goed voor jou loopt! mijn pony moest op zijn vierde nog niks van hindernissen hebben. veel te eng!
al die mensen die zeggen dat je pony mager is, of wat dan ook, dat is gwn omdattie nog jong is! hij moet nog groeien en de juiste spieren ontwikkelen. veel jonge pony's zien er zo uit, de mijne toen ook. nu is hij vijf en nu begint hij pas wat breder te worden. dat kun je ook vergelijken met mensen. tieners zijn toch ook vaak slungelig? die krijgen later ook meer bespiering. zo is dat ook met paarden. bovendien heeft het ras er ook nog mee te maken.
nou, ik kende zijn moeder niet, maar zijn vader is een onderontwikkelde engels volbloed hengst. Die is nu in elk geval een stuk gespierder en dikker. Volgens mensen die Ciro (de vader) al langer kennen, lijkt aladin heel veel op hem.

Citaat:
als ik jou was zou ik prive les nemen. daar ga je echt heel snel en veel mee vooruit. het is voor een pony belangrijk dat hij de spieren in zijn rug rekt, zijn rug lang maken dus. dan kan hij zijn achterhand ook beter onder zijn lijf brengen. nu omdat hij zijn hoofd omhoog houd, drukt hij zijn rug eruit en kan hij automatisch ook niet meer zijn achterhand onder brengen. een veel gebruikte manier voor jonge pony's is voorwaarts neerwaarts rijden. gewoon lekker naar voren rijden en zachtjes met je handen spelen. zodra hij nageeft, alle druk van zijn mond af en je handen naar voren brengen. daarmee vraag je hem zijn hals te strekken en naar beneden te brengen. zodra hij zijn hoofd weer om hoog gooit gewoon weer overnieuw beginnen. gewoon veel geduld hebben en niet boos op hem worden, dan gaat hij vanzelf begrijpen dat als hij zijn hoofd omlaag brengt de druk er van af is en zal er ook meer ontspanning komen. de eerste keren zal dit waarschijnlijk heel veel moeite kosten maar doorzetten! ook goed voorwaarts rijden is belangrijk. niet proberen te verzamelen. gewoon lekker doorrijden en aan het been houden.

ja, dankjewel. daar kan ik wat mee. Ik probeerde zeker aan het einde van de les al lang en laag te rijden, maar we vinden het allebei nog heel erg moeilijk.
Citaat:
hij ziet er ook een beetje stijf uit. hij buigt niet zo mooi. denk eraan om in bochten en voltes goed je binnenbeen er aan te houden. op de volte is een goede oefening om met je binnenhand zachtjes te spelen en je binnen been er bij te houden. zodra hij zijn hoofd een heel klein beetje naar binnen draait laat je los met je binnenhand. vooral niet vastzetten. je buitenteugel en buitenbeen moeten je pony begrenzen zodat hij niet naar buiten valt. je kan de volte bijvoorbeeld klein beginnnen en dan met je binnenbeen hem zachtjes naar buiten duwen zodat de volte groter word. hij gaat dan dus opzij voor je binnenbeen en zoekt vanzelf de buiging op. dit is ook al het eerste begin van wijken!

Ja, dat weet ik. Daar werken we nu dus ook aan. Maar Aladin heeft een kort lichaam en in verhouding lange benen. Daarom vindt hij het nog wat moeilijk en ik vind het ook moeilijk. Dan ben ik heel druk bezig, maar ja, dan vergeet ik dat dus weer :+

Citaat:
dan het springen: je paardje heeft een mooie springtechniek, zkr voor zo'n jong dier. wat heel goed is, is dat je je handen naar voren steekt en hem zo ruimte geeft en niet hindert in zijn mond. wat ik nog wel zie is dat je paard vooral bij de kruisjes, zijn hoofd omhoog gooit en zo weer zijn rug er uit drukt. zo gaat hij een beetje springen met een holle rug. ook in de sprong geldt dat hij goed over de rug moet zijn. waarschijnlijk doet je pony dit nu omdat hij niet vaak springt en hij het nog wel een beetje spannend vind en hij zoekt naar de juiste balans. het is heel moeilijk voor een jonge pony om in evenwicht te blijven terwijl hij over een hindernis springt met een persoon op zijn rug. als ik jou was zou ik niet te veel met het hoge werk doen maar vooral lage hindernissjes springen. zet een klein parcoursje op van lage hindernissen. dan kan je pony rustig werken aan zijn evenwicht en balans zonder zich ook nog zorgen te moeten maken om over een hoge hindernis te komen. ook verbeterd het coördinatie vermogen van je pony. ook leer jij hier een goeie balans van te krijgen en je pony goed te begeleiden. les vooral goed op je eigen houding en hoe je op een hindernis aan rijd. hakken goed laag en benen lang. ook belangrijk dat je goed over de hindernis heen kijkt, naar het punt waar je heen wil, of naar de volgende hindernis. ook zijn lijntjes en in en uitjes leuk om te doen. om het springwerk leuk te houden en afwisselend kan je ook eens andere hindernissen gebruiken dan alleen balken. bevoorbeeld autobanden of hooibalen ofzo. gebruik je fantasie! krijgt hij ook meteen ervaring in over vreemde obstakels springen, dat is alvast mooi meegenomen voor als je ooit op wedstrijd wil gaan of als je SGW wil gaan doen.

ja. We zijn ook die week bij een professionele spring/dressuur trainer geweest die ook heel veel tips heeft gegeven. BIj sommige sprongen merk ik ook dat Aladin het nog gewoon eng vindt. En soms weigert hij ook. Maar ja, hij is nog jong. Half open sprongen, daar zijn ze nu ook mee aan het werk met Aladin. Balkjes vindt hij niet zo eng, maar zodra er iets onder staat, is het eng :D maar ja, ook hier geld dat hij gewoon nog moet leren.
Citaat:
om te oefenen hier in nederland zou ik je aanraden om aan je zit te werken. zodat naar een mooie onafhankelijke zit toewerkt, en je je pony goed kan begeleiden. vergeet niet dat hij jong is en dat nodig heeft.

ja, het is wel grappig, in Nederland zegt iedereen altijd: wat heb jij een mooie zit! En dat is ook zo, maar op Aladin zit ik gewoon anders. In Nederland rijd ik oop meerdere paarden, en dan zegt iedereen: wat een mooie zit! en dan druk ik mijn hakken ook uit en zit ik rechtop enzo, maar op Aladin is het gek genoeg allemaal anders.
dankjewel, het was positief commentaar ;)

o, @Cleovg ik ben 13 jaar. Edit: ja, het zou ook saai zijn met zooveel goeie ruiters. maar dan zou nederland wel meteen het beste land van de werel dzijn :P . En gene probleempaarden meer. Maar ik denk dat ik het zo beter vind; dat iedereen gewoon leuk kan leren paardrijden:D

@SmmY__ ja, ik heb het helemaal begrepen :D . Jammer dat sommige mensen letterlijke stukjes gewoon herhalen. Maaar goed. Ik heb in elk geval ook positief commentaar!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:48

maar het is jou paardje, waarom staat hij dan helemaal in Duitsland, dan betaal je voor een paar keer in de wat is het? maand/maanden??
en je moet wel stalling e.d. betalen neem ik aan.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 14:52

Ti_Amo schreef:
maar het is jou paardje, waarom staat hij dan helemaal in Duitsland, dan betaal je voor een paar keer in de wat is het? maand/maanden??

Dat is nou dus deel van de deal. Aladin loopt mee in de lessen. Daarom hoeven wij geen stalling te betalen.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:05

LoveBodin schreef:
Ti_Amo schreef:

Dat is nou dus deel van de deal. Aladin loopt mee in de lessen. Daarom hoeven wij geen stalling te betalen.

Ik weet ook nog wel een manege in de buurt die je op deze wijze kan helpen..
PB maar voor informatie

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:15

goed zo meid!.. en wees eerlijk er zaten best leuke springfoto's bij. Gewoon lekker aan de slag met je les.. wij zijn ook geen aky's hoor :D

LoveBodin schreef:

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 15:23

@jentel.

Misschien snap je het niet, maar Aladin blijft in Duitsland staan. Als je een beetje de reacties leest, snap je hetook. Het is een deal. Het is dan wel mijn pony, maar zoals ook al eerder in dit topic is gezegd, heb ik er niets over te zeggen. Mijn ouders en ik vinden het prima dat Aladin in duitsland staat. Ik geloof dat deze 'vraag' al een aantal keer is gesteld en het antwoord blijft: aladin blijft in Duitsland

@Knert, dankjewel! Door dit soort reacties blijf ik in elk geval bij mijn topic meelezen en reageren :D