Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Viootjuh schreef:Korien: dankjewel! Wat betreft het diep lopen, moet je even het topic lezen!

erg leuk! Viootjuh schreef:Liebe_ist dankjewel voor je commentaar, ze heeft inderdaad eindelijk haar glans een beetje terug en inderdaad ik kijk erg graag naar mijn paard haha!
Jolien87: bedankt voor je commentaar en tips:
Het klopt inderdaad dat ik de neiging heb om continu naar mijn paard te kijken en hierdoor een beetje een bolle rug krijg, goede tip heb je me daarvoor gegeven, bedankt!
Wat betreft het diep lopen ben ik het niet helemaal met je eens:
Voor een wedstrijd loopt ze inderdaad te diep. Voor in de training vind ik haar prima lopen, al pak ik haar vooral in mijn privelessen (dus onder begeleiding) wel op. Zoals je in mijn vorige topic kan lezen heeft dit paard heel wat te voorduren gehad met haar lijf. Ik vind het daarom nu vooral erg belangrijk dat ze haar spieren in bijvoorbeeld haar rug goed gebruik en lekker soepel door haar lijf loopt. Dat bergopwaartse komt vanzelf wel weer. Ik moet zeggen dat ze haar achterbeen weer meer dan verwacht gebruikt, ook dit wordt naarmate de training wel weer nog beter.
Mijn handen zijn over het algemeen meegaand, echter in een wending haal ik de binnenhand net iets van de schouder af om haar de wending in te sturen, misschien dat het daarom een beetje streng oogt. Ik probeer mijn hand dan niet naar me toe te trekken. Spoorgebruik heb je wel deels gelijk in, al raak ik haar echter amper aan (het is een echte merrie, al zou je haar echt aantikken pikt ze dat niet), mijn hakken moet ik nog meer uitdrukken maar is al veel beter dan in mijn vorige topics. Ik heb in dit topic 4 foto's geteld waar ik echt mijn been optrek/spoor gebruik. In mijn vorige topics was dit elke pas (triest ik weet het).
Kortom werk ik eigenlijk aan alle punten, alleen gaat hier jammer genoeg toch wat tijd overheen.