Fotoshoot Volinda v. metall

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:02

Ik heb het idee dat je beenhouding ook wel eens een beetje aan je zadel kan liggen. Je zit heel ver naar voren in het zadel en je knieen komen bijna voor het blad. Heb je wel eens met een ander zadel geprobeerd?
Denk dat het je houding aanzienlijk verbeterd een passend zadel én dan (ook) voor jou dus.

korien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:46

mooi paard maar waarom loopt hij zo diep?

Viootjuh

Re: Fotoshoot Volinda v. metall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 05:44

Korien: dankjewel! Wat betreft het diep lopen, moet je even het topic lezen!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:47

En zadel??

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:56

Viootjuh schreef:
Korien: dankjewel! Wat betreft het diep lopen, moet je even het topic lezen!

Ik vind dat diep lopen helemaal niet erg, wat sommige andere ook al zeggen, lekker over de rug.

Kijk hier, dit was bij het beleren. Nou een stijf paard kan niet zo lopen met alle 4 voetjes van de vloer dacht ik? (Zit nog een beugelriem om de hals als je goed kijkt v. Jazz)
Afbeelding

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 11:29

elan: Sorry had je reactie over het hoofd gezien! Het zadel is 1 maand oud, is op haar rug aangepast en ik vind m prima zitten moet alleen wel wennen. Nou moet ik wel zeggen dat ik deze kieffer als tussenzadeltje heb gekocht en als ze weer helemaal in haar spieren zit laat ik denk ik een hulsenbosch zadel aanpassen. Wat betreft het diep lopen deel je mijn mening en blijf ik haar lekker nog even zo rijden met af en toe een momentje van opppakken! Ik snap alleen de foto van jou paard bij je bericht niet, je hoeft van mij niet te bewijzen dat een paard wat wat dieper loopt niet stijf is want ik deel je mening! Of begrijp ik je nou verkeerd :Y)

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:15

Mooie foto's, ik zie een blij en ontspannen dat lekker voorwaarts loopt! En dat je hierbij even dieper instelt vind ik absoluut kunnen, beter dit, dan een geforceerd paard dat op de loodlijn moet klungelen tegen je hand...Toppie!

yessicamandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:15

Ziet er heel goed uit. alleen je moet je hakken iets meer uitdrukken je ziet wel als je aandrijft dat je ze omhoog trekt, je houding ziet er voor derest heel goed uit. alleen je moet iets meer voor je kijken :)

yentl_lipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:10

Echt een mooi paard :o ,
Je trekt je hakken wel veel naar boven,
Je kan proberen je beugels 1 of 2 gaten korter te doen dan druk je je hakken sneller naar onder.
(je kunt er weer mee stoppen als het dan goed gaat)

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 20:51

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Yentl_lipica ik kan mijn beugels helaas niet nog korter doen want dan zit ik tegen mijn kniewrongen aan!

SilverViper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:59

leuke combi zijn jullie,
je rijd der echt leuk rond, wat al eerder gezegt is, probeer wat meer voor je te kijken, ook al is het nog zo verleidelijk om naar je mooie paardje te kijken ;)

ga zo door, jullie komen er wel

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:19

mooie fotos,
alleen iets rechterop en even op je handen en je hoofd letten dan is het perfect!!! (hoofd rechtop)
maar mooi beestje hoor !!!!!!!

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 20:14

Dankjewel voor de reacties :D erg leuk!

Jillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 01:18

Ik vind het een erg mooi paard! Ik heb niet zo veel verstand van de techniek enzovoort maar het ziet er goed uit;)

kimgirltibor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:57

Leuk paardje hoor! Erg mooie foto's ook.
Je houding is goed alleen loopt het paard inderdaad soms iets te diep.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:54

Viootjuh schreef:
Liebe_ist dankjewel voor je commentaar, ze heeft inderdaad eindelijk haar glans een beetje terug en inderdaad ik kijk erg graag naar mijn paard haha!

Jolien87: bedankt voor je commentaar en tips:

Het klopt inderdaad dat ik de neiging heb om continu naar mijn paard te kijken en hierdoor een beetje een bolle rug krijg ;), goede tip heb je me daarvoor gegeven, bedankt!

Wat betreft het diep lopen ben ik het niet helemaal met je eens:
Voor een wedstrijd loopt ze inderdaad te diep. Voor in de training vind ik haar prima lopen, al pak ik haar vooral in mijn privelessen (dus onder begeleiding) wel op. Zoals je in mijn vorige topic kan lezen heeft dit paard heel wat te voorduren gehad met haar lijf. Ik vind het daarom nu vooral erg belangrijk dat ze haar spieren in bijvoorbeeld haar rug goed gebruik en lekker soepel door haar lijf loopt. Dat bergopwaartse komt vanzelf wel weer. Ik moet zeggen dat ze haar achterbeen weer meer dan verwacht gebruikt, ook dit wordt naarmate de training wel weer nog beter.
Mijn handen zijn over het algemeen meegaand, echter in een wending haal ik de binnenhand net iets van de schouder af om haar de wending in te sturen, misschien dat het daarom een beetje streng oogt. Ik probeer mijn hand dan niet naar me toe te trekken. Spoorgebruik heb je wel deels gelijk in, al raak ik haar echter amper aan (het is een echte merrie, al zou je haar echt aantikken pikt ze dat niet), mijn hakken moet ik nog meer uitdrukken maar is al veel beter dan in mijn vorige topics. Ik heb in dit topic 4 foto's geteld waar ik echt mijn been optrek/spoor gebruik. In mijn vorige topics was dit elke pas (triest ik weet het).

Kortom werk ik eigenlijk aan alle punten, alleen gaat hier jammer genoeg toch wat tijd overheen.

alleen denk ik niet dat je met deze houding, zoveel te diep, de juiste spieren aantrekt....
lang/laag, juist met spieropbouw... rustig opbouwen, af en toe even wat ronder rijden oké, maar jouw paardje loopt op alle foto's echt véél te diep en dat is weer niet goed voor de halswervels

verder prachtig paard, glanst mooi :j

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 05:44

Weer bedankt voor de reacties! Wat betreft het te diep lopen is er denk ik genoeg gezegd, we verschillen gewoon van mening. Laten we het erop houden dat het te diep lopen gewoon een periode is, wordt vanzelf beter. En wat betreft de spieropbouw: dat zit wel goed ze is zo'n 100 kg aangekomen en dat is beslist geen vet, daarbij is ze meerdere malen nagekeken en het paard zit helemaal los in haar lijf dit zou toch niet kunnen als ik haar wervels, even overdreven gezegd, "kapot rij", maar goed dat is mijn mening.