Wat voor een trainings-schema hebben jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:46

#Ymke# schreef:
Ik vind een vrije dag echt onzin. Je paard heeft 23 uur per dag om bij te komen van dat ene uurtje werken. Ik zou willen dat mijn baas zo schappelijk was en mij 1 uur per dag liet werken :D

Vind het ook altijd apart dat mensen kunnen zeggen, ik rijd vandaag 45 min. Je weet toch nooit hoe je paard aanvoelt, of ie snel fijn is of juist lang de tijd nodig heeft?

Dat ben ik helemaal met je eens!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:02

Momenteel nu iedere dag 30/45 minuten longeren aan het halster.
Dit zal ik nog wel een aantal weken aan moeten nemen en daarna weer een poging doen om haar onder het zadel te nemen.
Dan zal ik waarschijnlijk niet langer als 30 minuten 4/5 dagen worden maar we zullen zien wat ze toelaat.

voorheen was het iedere dag rijden (dresuur,springen, buitenrit) of longeren en vrijspringen. niet alles op 1 dag :+
maar voornamelijk rijden 45/60 minuten en een buitenrit 1 a 2 uurtjes lekker bos crossen.
1 keer in de maand op wedstrijd maar ja momenteel zit dit er even helemaal niet in ;)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:52

mijn paad loopt op dit moment bij een fysio ( door een ws val van vroeger ging hij non stop in de staak en droeg zijn staart scheef vw nw kon hij niet, met behandelingen vand e fysio en nieuw trainingschema, ziet alles er zonnig uit!)

ik rij hem op dit moment 2 a 3 maal per week zo'n 20 minuutjes lang en laag, meer vraag ik er niet van gewoon op de hoeflsag beide handen lang en laag tussendoor wat overgangen om zn achterbeen te stimuleren, de rest van de week longeer ik zo'n halfuurjte met kaptoom en 1 dag in de week is rust dag en gaanw e lekker buiten stappen aan de hand

mn pony in het M2 rij ik 5 dagen per week zo'n half uur, waarvan 10 a 15 minuten loswerken. en die longeer ik 1 keer per week met bijzetje ( pessoa of slof. ligt eraan.) en ook zij 1 rustdag in de week, of 1 dag in de week met mn moeer wat rondrijden.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:47

Ik heb onder andere ook een arabier staan, wel hengst en net 5.
Ik rij hem L Niveau, springen, SGW en dressuur.

Maandag; Vrij
Dinsdag; Rijden ( 20 a 30 min )
Woensdag; Longeren
Donderdag ; Concours of rijden ( 20 a 30 min )
Vrijdag; Als ik geen concours heb gehad rijden ( 20 a 30 min )
Zaterdag; Meestal concours, zo niet; vrij of buitenrit omdat ik dan met andere paarden weg ben.
Zondag; Zie zaterdag.

Met deze pony ben ik bijna elk weekend weg en anders doordeweeks.