ik ben stiekem bang!! please help? nog 2 nachtjes.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:17

He bah, wat een naar verhaal. Als ik jou was zou ik me niet al te druk maken, je weet dat je goed kunt rijden, anderen hebben dat ook gezegd en het klinkt alsof die anderen behoorlijk jaloers zijn. Daarbij zou ik als ik jou was mijn angst uiten; gewoon tegen je instructeur/instructrice en evt. mensen waar je goed mee kan opschieten zeggen hoe je je voelt. Het is helemaal niet vreemd dat je gespannen bent, jijzelf en anderen leggen de lat behoorlijk hoog voor je. Het is inderdaad wel wat je zegt: gespannen de bak in gaan is niet goed. Als je het uitspreekt kun je die spanning voor jezelf misschien een beetje wegnemen, omdat anderen dan weten hoe je je voelt.
In ieder geval veel succes, als het goed zit tussen jou en je paard is het niet belangrijk wat anderen vinden!

Edit: ik las net dat je dus al geweest bent ;) Fijn dat het zo goed is gegaan, zolang je vertrouwen hebt in jezelf moet wat anderen vinden niet uitmaken. Veel plezier met de lessen!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:56

oh dart klinkt best erg en ik snap dat je nu wat bang bent vraag gewoon of je uit draf mag en hou het laag zodat het goed gaat dan komt je vertrouwen echt wel terug!

succes en respect

Alexia1982

Re: ik ben stiekem bang!! please help? nog 2 nachtjes.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:00

Rustig aan beginnen en in jezel geloven. En om hulp vragen. bv eerst aan de longe. En iedergeval er voor zorgen dat er iemand in de buurt is waar je mee kunt praten dat lijd meestal ook af.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:07

Hoe laat vandaag? :D

Ik zou er gewoon niet te veel van verwachten, als mensen wat te zeggen hebben haal je je schouders op en zeg je tja, het is nog maar een jong paard.

Heb plezier en negeer je omgeving!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:09

Goeiemorgen! :+
Het is al geweest!

Heb je deze week weer?
En wat fijn dat het zo goed gegaan is!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:55

jemig, wat een stomme mensen zeg om zo over je te praten :( Lekker laten kletsen joh.

Ik vind het al super goed dat je überhaupt weer op een paard durft te stappen. Ik zou zeggen: gewoon rustig aan doen. Probeer je angst niet weg te drukken, maar geef er aan toe. Als jij niet durft te springen bijvoorbeeld, doe dat dan ook niet. Daar komen enkel ongelukken van en daar worden jij en je paard niet beter van ;)

Gewoon rijden op niveau dat jij zelf leuk vind en aandurft.
Ik rij nu zelf ook een 4-jarige, die nog doorgereden moet worden. Daarmee moet ik ook nog heel rustig doen en alles op het gemakje en met plezier bijbrengen :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:08

meid ga gewoon lekker rijden en geniet van je paard die lat weglaten waarom zou je laat je niet gekmaken, ik heb heeeeel veel respect voor jou en dat betekend niet dat je daar naar moet gaan rijden meid je mag trots op jezelf zijn dat je dit bereikt hebt. en jepaardje is jong dus begin gewoon overnieuw wat anderen ook zeggen. dat soort mensen zijn het echt niet waard om alleen al over na te denken.
Je bent al in de kantine geweest en hebt de sfeer geproefd van de normale mensen die je wel steunen, denk daaraan en go for it. je ben tgeen aansteller ;) ;) ;) _/-\o_ *\o/*

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 14:00

gisteravond weer geweest, en weten jullie?
IK HEB HEERLIJK GEREDEN!!!
voel me weer vertrouwd en veilig op het paard, en kan nu met recht zeggen dat ik mn paard vertrouw.
ben dus eigenlijk best trots om te zeggen dat ik na alles wat er voorgevallen is , ik toch voor 90% weer de ruiter ben die ik was. alleen nu iets voorzichtiger en ik spring niet meer.
gisteren is er 1 opmerkingetje gemaakt, en dat was overduidelijk afgunst, en dat is voor mij een kroontje op mn werk!
ik deed mn stinkende best en dat was te zien! en wie me dat niet gunt die kan de ....... krijgen.
(en oh wat voelde ik me na de les weer voldaan en trots!!)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:03

You go girl!

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:19

Goed gedaan _/-\o_

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:09

goedzo!! +:)+

Ziji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:39

als je zo zenuwachtig bent! ik weet daar echt alles van! Ga naar de drogist en haal daar het homeopatische middel Valdispert... Ga na 3 kwartier op je paardje zitten en de heftige angst zal niet overwinnen, iedereen zal zeggen dat je de lat niet zo hoog moet leggen, of dat je lak aan anderen moet hebben, maar zet je gevoel maar eens uit! Bibberend op je paard gaan zitten is geen uitkomst, misschien als je ontspannen bent (met die valdispert???) dat je gewoon heerlijk in de rondte rijdt! En iedereen het nakijken geeft, hoe lekker is dat??!!! Maar als je er zelf niet aan toe bent, zeg je gewoon af tot je er wel aan toe bent! jij gaat voor, ondanks wat anderen van je willen of verwachten!

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:56

probeer eens Rescue van Bach bloesems. Je wordt er helemaal niet suf van maar wel lekker rustig. Je voelt je gewoon normaal maar de zenuwen 'verdwijnen'. Kun je ook gebruiken bij dieren, wij hebben altijd een flesje op stal staan :j
(heb niet 't hele topic doorgelezen dus kan zijn dat er al iets dergelijks wordt aangeraden..)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:07

Naja_naja schreef:
heb niet 't hele topic doorgelezen dus kan zijn dat er al iets dergelijks wordt aangeraden..)

Dat blijkt. TS is al verschillende malen geweest en het is hartstikke goed gegaan

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 13:24

:)) :D