Paard in de war omdat er een ander op heeft gezeten ??!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MerelV

Re: Paard in de war omdat er een ander op heeft gezeten ??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:59

Ik heb dat ook gehad met mijn broertje, hij hobbelde een keer in de week op mijn pony en als ik er de dag erna weer op ging dan kon ik altijd weer opnieuw beginnen. Zeg maar 3 stappen vooruit en 2 stappen terug

LegendLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:13

claudia_lady schreef:
LegendLover schreef:
Je hebt gelijk, dit is niet eerlijk tegenover de paarden.

Dus of met de eigenaar gaan praten, of proberen die meiden iets te leren?
En ken je anders misschien hun instructrice?
Om het nou even heel vuil te spelen, je kunt naar de instructrice toe gaan, en als ze je aardig lijkt en jouw standpunt snapt (wat een goede instructrice toch zou moeten?), zou je kunnen vragen of ze iets voor je wil doen. Want als die meiden niet gewoon naar jouw adviezen willen luisteren, willen ze dat misschien wel als de instructrice een keer roept; maar oh (jij) kan goed rijden, die kan jullie vast wel eens lesgeven!
Om maar even creatief te zijn :P

Ja maar dat is het ergste , ze hebben geen instructrice of iets dergelijks ...
Ze vinden namelijk dat ze alles wel weten 8-)

Vreselijk!
Dan word het toch die eigenaar..

"U wil ze op een springwedstrijd?!
Dan moet er wel wat veranderen hier }> "

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:55

RT-D-->RT-P

sheryltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:53

Ik begrijp je volledig. Ik heb zelf ook dit probleem. Ik ben zowat opgegroeid met mijn paard. Moeder en zoon hebben we beide nog. Helaas moest ik verplicht vanwege mijn gezondheid stoppen op mijn 19e. Beide paarden hebben we altijd gehouden want zoals mijn moeder altijd zei: je doet toch ook je kinderen niet weg?

Sinds december 2009 komt er 2-3x in de week een meisje en die rijdt op het paard. Ik dacht dat ze wel wist wat ze deed maar dit bleek dus niet het geval te zijn. Hier heb ik nooit op kunnen letten want ik woon immers niet meer thuis en mijn moeder zei altijd dat ze het leuk deed! Ik was er blij mee want zo had hij toch voldoende beweging!

Ik hem mijn paard zo ingereden dat hij op de zit, stem en lichtelijk aandrukken van been al reageerde. Toen ik er op stapte merkte ik dat hij hard in de mond is geworden en eigenlijk niet meer aan het werk wil… Meneer probeert Na een minuut of 15 geeft hij zich wel over maar het is toch vervelend.

Iedereen doet het op zijn eigen manier en een paard (of welk dier dan ook) heeft toch zijn of haar eigen wil!

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:27

Ik snap best dat je er mee zit. Zeker omdat het jonge paarden zijn, ze moeten standvastigheid hebben en goed gereden worden.
Ik weet niet wat je op dit moment dresuurmatig met de paarden rijd? ;)

Nu begint het dat ze geen zin meer hebben om iets te doen..
Maar als je ze dalijk wilt uitbrengen, wordt het lastiger met de wat grotere oefeningen. En de wendingen ook als je wilt springen.. De aanleuning kan door de meiden al een stuk stroever worden, waardoor '' het stuur '' al gauw wat lastig wordt. :n

En wat denk je , dat die meiden natuurlijk niet zoveel ervaring hebben met springen wat ik uit je verhaal begrijp. Je zou aan de eigenaar kunnen uitleggen wat het met de paarden zou kunnen gebeuren qua spieren en pezen als deze op jonge leeftijd al hoog springen met een onervaren ruiter. ;)
Misschien ziet hij de ernst van de situatie of laat hem/haar eens kijken die ene dag dat die meiden er zijn of is dit geen optie?

Hoop dat je er wat aan hebt en dat er gauw wat veranderd wordt. Van zowel voor de paarden als voor jou is dit natuurlijk heel frustrerend. :(

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 17:17

Allemaal bedankt voor jullie berichten!
Het is een beetje een lastige situatie idd . De eigenaar heeft gewoon niet zoveel verstand van rijden en vind het zielig voor de meisjes .. Ik rij de Emilion voornamelijk als een soort spelletje , ik leer haar spelendewijs dingen. Met haar rij ik alleen nog maar dressuur met de Sydney spring ik 2x per week 1x thuis en 1x op oefenparcour ..

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 17:20

De eigenaar is er elke zondag bij .. Hij zegt dan dat het niet zo lijkt alsof de meisjes er wat aan verpesten , hij vind het er goed uit zien . Maar dat komt omdat hij geen kijk heeft op het rijden en dat geeft hij zelf ook toe . Z'n vrouw daarintegen ziet de meisjes liever gaan dan komen en geeft mij gelijk omdat ik "de gene met paardenverstand ben".

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:26

Hmm, ik heb ook een tijdje op een paard gereden waar iemand anders mee bezig was. we waren beide geïntresseerd, maar uiteindelijk mocht ik haar gaan huren.

Ze was nog te jong/onervaren om dat te beseffen dat we beide reden. dus daar heb ik geen last van.

Wel ben ik bang geweest dat ze haar gingen gebruiken voor lessen/cliënten lessen.

(gelukkig) heeft ze nu een reputatie waardoor niemand er op durft.

Tja, het enige probleem is dat ze:
- spastisch kan zijn
- misschien lichtelijk autistisch (alles wat anders is, is eng)
- ze regelmatig beentjes wil strekken
- en als ze iets eng vind, doet ze net of haar leven er van af hangt (zelfs als het een vogeltje is)

maar verder is ze heel lief hoor :))

dus daar heb ik geluk bij.. Zina is een 'mooi' dier, en de meeste ruiters die daar ook een pony huren kijken naar het 'mooie' en niet naar het karakter. bovendien kunnen ze bijna allemaal niet goed rijden en dan is de pony 'eng'. maar wel stug vol houden dat ze liever een pittige mooierd hebben dan een 'lelijke' braverd met uitdaging.. tja, dat snap ik dan niet..

Maar ik kan je gevoel begrijpen ts..

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:10

Je kunt ze wel blijven laten rijden,
Maar het is misschien beter onder jouw toezicht ?
Je kunt ze dan misschien aanwijzingen geven,
Zodat ze wat meer als jouw gaan rijden, en dat de paarden daaraan
wennen.
Want het is echt zo, het zijn nog jonge paarden, en die passen zich aan
de rijstijl van diegene aan die hun rijd...
En misschien crossen die meisjes wel ermee door de bak,
en gaat het de volgende dat bij jou echt waardeloos..

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:15

Een paard kan inderdaad heel anders gaan lopen als iemand anders er een keer op rijd. Ik kan het zo merken als mijn zus een keer mijn paard heeft gereden, niet dat zij slechter rijd, maar wel heel anders. Het eerste kwartiertje is hij dan wat kattig, maar daarna loopt hij weer op mijn manier.
Mijn paard is nu ook net 5 jaar. Op die leeftijd zijn ze gewoon gevoeliger, dus extra vervelend dat jij dan nu 'last' van die meisjes hebt.
Succes met het zoeken naar een goede oplossing, waar iedereen mee kan leven ;)