Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Valencia2002 schreef:Ik geef verder maar geen mening over het wel en wee van het paard van ts en of je het nu goed doet of niet.
MAAR kan wel zeggen dat ik de cursus natuurlijk bekappen ook heb gedaan, omdat ik nieuwsgierig was naar
de binnenzijde van een hoef, de anatomie, etc. En wat ik daar bij hun paarden zag was niet mis. Dan zien mijn
paarden er toch honderden keren beter uit, dus over natuurlijk houden![]()
Kun je eens foto's maken van de super hoeven van je paardje? Ben benieuwd waarin zijn (of haar) hoeven nu
vele malen beter zijn dan die van mijn paardjes met een normale smid. Ook graag de onderkant/ zool.
Zo'n cursus is overigens wel leerzaam, maar je kunt je daarna zeker geen natuurlijk bekapper noemen, want
ja de hoeven kunnen er goed uitzien, maar houd er rekening mee dat dit doorwerkt in de gewrichten.
Chaos schreef:xTammyy schreef:En zijn hoeven waren inderdaad erg afgesleten, maar nu zien ze er weer goed uit omdat ze zijn bijgevijld, was toen al twee weken geleden dus ja.
Ik vindt het knap dat ver afgesleten hoeven nu weer perfect rond kunnen zijn.. Ook al heb je ze bijgevijld.
xTammyy schreef:Ik ga hier niet meer op reageren, maar dat afgesleten deel was nog een klein stukje van de witte lijn af, dus had er sowieso af gemoeten, veel plezier met andere mensen bekritiseren
cinny1 schreef:Wat ik gewoon erg jammer vind is dat iemand van 14 denkt te weten wat de meeste mensen na een heel leven met paarden nog niet helemaal zeker weten. Jij bent degene die vragen stelt en op het moment dat het antwoord je niet bevalt, vind je dat je afgezeken wordt.
Geen ijzers, prima. Maar zoek dan een andere oplossing.
Jij bent degene die over het natuurlijk houden van paarden preekt, terwijl je er niet natuurlijke methoden op na houdt. Op het moment dat je daarmee geconfronteerd wordt, wordt je een dwarse tiener van 14. En zijn wij allemaal gek.
Welkom in de grote boze buitenwereld, helaas krijg/heb je geen gelijk in jou manier van met je paard omgaan. Kritiek is altijd lastig om mee om te gaan, maar als je daar niet tegen kunt, moet je geen vragen stellen.
Eén opmerking heb ik nog voor je meid, Met paarden ben je nooit uitgeleerd !!!
broadway schreef:Natuurlijk houden van paarden is vaak een questie van zo goedkoop mogelijk, het mag vooral niks kosten....vooral nu met de crisis en destijds met de komst van de euro werd het zg een hype, heb veel paarden in de strond zien zakken door de bezuinigheden....
Ellende van het zelf bekappen, dekens zomaar weglaten, niet meer bijvoeren, ineens dag en nacht op de wei enz.enz
In de natuur zijn de paarden die een extra bescherming nodig hebben vaak de eersten die als prooi vallen of door ziekte /verzwakking sterven...dat is natuurlijk !
Wil je een paard kopen, dan moet je er ook voor staan, ieder mens heeft een zorgplicht, dan weet je bij voorbaat al dat er bepaalde kosten zijn, die er altijd zullen blijven, zolang je dit paard hebt !
Maar ook dat je een buffer moet hebben of verzekering voor onverwachte bijkomstigheden !
Helaas kun je nergens aan de bel trekken....ik snap niet waarom de gediplomeerde hoefsmeden/bekappers dit nog steeds tolereren....of ze lopen net als ik van het kastje tegen een muur ?!
broadway schreef:Natuurlijk houden van paarden is vaak een questie van zo goedkoop mogelijk, het mag vooral niks kosten....vooral nu met de crisis en destijds met de komst van de euro werd het zg een hype, heb veel paarden in de strond zien zakken door de bezuinigheden....
Ellende van het zelf bekappen, dekens zomaar weglaten, niet meer bijvoeren, ineens dag en nacht op de wei enz.enz
In de natuur zijn de paarden die een extra bescherming nodig hebben vaak de eersten die als prooi vallen of door ziekte /verzwakking sterven...dat is natuurlijk !
Wil je een paard kopen, dan moet je er ook voor staan, ieder mens heeft een zorgplicht, dan weet je bij voorbaat al dat er bepaalde kosten zijn, die er altijd zullen blijven, zolang je dit paard hebt !
Maar ook dat je een buffer moet hebben of verzekering voor onverwachte bijkomstigheden !
Helaas kun je nergens aan de bel trekken....ik snap niet waarom de gediplomeerde hoefsmeden/bekappers dit nog steeds tolereren....of ze lopen net als ik van het kastje tegen een muur ?!
xTammyy schreef:Ik heb vandaag zn hoeven heel goed bijgevijld en hij liep geweldig vandaag, geen getik tegen zn eigen benen, en we hebben ook heel erg hard gedraafd over de straat, het ging heel goed en hij tilde vandaag wel zn hoeven omdat ik erg actief bezig was en daardoor is er bijna niks af!
en nee ik heb niet zo'n cursus gedaan, ik heb het van een vriendin geleerd die wel een cursus heeft gedaan, een paard heeft met HELE goede hoeven en die doet dat al 5 jaar zo en heeft nog nooit hoefproblemen gehad.
En nee ik laat geen traditionele smid komen omdat die een hele andere kijk op de hoeven hebben dan ik, natuurlijk is het beste want bij paarden in de natuur komen nooit hoefproblemen voor, omdat ze anders veelste vatbaar zijn voor roofdieren.
En nogmaals, ik wil GEEN ijzers, dat gaat tegen mijn principes in en heb vandaag ook gezien dat het helemaal niet nodig is, want ik heb in kei harde draf over de weg gedraafd, hij kon het paard van mijn vriendin bijhouden terwijl die in snelle galop zat dus ja