een goed zadel kan hier wel een beetje aan verhelpen, maar t'grootste deel moet ik toch nog steeds zelf doen!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
roxie schreef:nou kendra niet om t een of ander maar er zit natuurlijk wel wat in he lange zweetbladen voor lange benen, mensen met korte benen hebben er natuurlijk niks aan als ze net er onder komen, erg belangrijk het juiste been contact met je paard
Kendra schreef:Odin, dit is het verhaal zoals ik het ken - de 'oude Hulsebos' is weg en sindsdien is 't er niet beter op geworden.

Laura schreef:Ik liet een meisje van Hulsebos mijn vzh zadel nakijken; ' lag prima'. Twee maanden later laat ik datzelfde zadel aan Vrielink zien, die schrikt ervan. Zadel kantelde naar achter, gaf teveel druk op de rug en moest heel erg bijgevuld. Oeps. Kwam daar die spierknoop vandaan...!

ow jah! en een wintec zadel past op ieder paard want je kan de boom makkelijk verwisselen en die bomen zijn te koop voor ieder soort paardje!
kei hoge schoft, ingezakte rug en best smal dus daar paste echt bijna geen zadel op. Nou heb ik 'prestige top dressage', nogal een duur ding, 1500 euro. Nouja relatief misschien niet zo duur, maar ik vind het een behoorlijke hoop geld. Maarja dat was gewoon het enige wat er een beetje op paste. Die kussens die op die rug liggen (kom ff niet op de naam) staan ook extra breed van elkaar af zodat de ruggenwervel ontlast blijft
Zal wel uit het noorden komen