Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
x_Marr schreef:Ja maar hoe begrens je daarmee de schouder?
TS, ben je trouwens ook bezig met longeren om in galop de volte te verkleinen en te vergroten? Bij het verkleinen moeten ze meer gebruik maken van hun binnenachterbeen, die zal dus sterker worden wanneer je gaat verkleinen. Dat maakt het onder het zadel dan ook weer wat makkelijker.
Gentlegiant schreef:Waarom de binnenteugel niet losgooien?
Mij mag je gerust de teugels eraf halen ik red me wel hoor
als je blijft kijken waar je heen wilt stuur je dus ook met je heupen en schouders dit is goed
Johanna59 schreef:x_Marr schreef:Ja maar hoe begrens je daarmee de schouder?
TS, ben je trouwens ook bezig met longeren om in galop de volte te verkleinen en te vergroten? Bij het verkleinen moeten ze meer gebruik maken van hun binnenachterbeen, die zal dus sterker worden wanneer je gaat verkleinen. Dat maakt het onder het zadel dan ook weer wat makkelijker.
Met je buitenbeen!!
Zo gauw hij is aan gegaloppeerd, d.m.v. het naar achteren leggen van je buitenbeen, deze weer op de singel leggen, en een hulp geven, zodat de schouder naar binnen gaat. Reageert hij niet, dan een duidelijker prik met je spoor geven.![]()
Maar waarschijnlijk doet hij dit ook in draf, schouderbinnenwaarts, travers etc.
Goede instructie doet wonderen.