Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Beli schreef:Mij viel het ook op dat er nog vrij veel druk op de teugels lijkt te staan op de sprong. (zeker met een bit met hefboomwerking)!
denk idd thuis trainen met in-uitjes voor je dr in de staak hebt
Beli schreef:Mij viel het ook op dat er nog vrij veel druk op de teugels lijkt te staan op de sprong. (zeker met een bit met hefboomwerking)!
denk idd thuis trainen met in-uitjes voor je dr in de staak hebt
edit: ik denk dat je voor een paard dat te diep gaat een pessoabit niet het meest geschikt is
, in de week wordt dressuur gereden met een gewoon bit. En het pessoabit is door de eigenaar erin gestoken, daar hebben wij weinig over te zeggen. Dit weekend gaat ze op wedstrijd zonder. Dus gelieve daar geen commentaar op te geven Oreo schreef:Misschien zou je je pard eens een paar keer door een zeer geroutineerd iemand kunnen laten (parcours) springen? Wellicht voelt je paard zich zekerder met iemand die haar steeds vanuit een goed grondtempo juist voor de hindernis kan plaatsen. Ik lees uit jouw posts een beetje dat dat nu (nog) niet het geval is? Voorzichtige paarden gaan daar vaak extreem van springen, wie weet kan ze zo ervaren dat het ook normaler kan met een zeer ervaren iemand die haar beter begeleid?
Oreo schreef:Als ze het vooral in het parcours doet en thuis veel minder of eigenlijk niet dan zou ik haar heel veel meenemen naar oefenparcoursjes en haar daar veel rare maar vooral ook lage sprongetjes laten maken. Misschien is ze een beetje "spooky" en springt ze zo uit spanning op die kleuren/hekjes?
(niet verkeerd bedoeld hoor...)
. Als je ze losser laat, dan springt ze nog minder zonder rug en schiet ze eerder gewoon vooruit over de sprong dan opwaarts, dat is nog een erger zicht. Door contact te houden voor de sprong proberen wij haar ook gewoon wat meer haar rug te doen gebruiken, mij maak je wel niet wijs dat je een paard voor de sprong moet lossen om ze zelf hun rug te laten gebruiken... Celia schreef:Wat gebeurd er als ze er gewoon op springt?
Celia schreef:Schoentje, ja het feit is dat de amazone en ook ik niet de eigenaars zijn, dus die achterkapjes kunnen wij er niet zomaar afhalen helaas.
Citaat:En ja de manier waarop zij over de hindernis springt, daar vlieg je wel compleet mee mee. Ook mede door het feit dat deze amazone dit paard nog meer moet leren kennen, dit was haar 4 of 5de parcour met haar. En voor de sprong hangt ze helemaal niet, want ze is net zoals onze andere Clinton merrie voor de sprong met haar hoofd "in de lucht", niet compleet naar de sterren aan het kijken, maar gewoon omhoog en oplettend dus over hangen zou ik niet gaan spreken. Als je ze losser laat, dan springt ze nog minder zonder rug en schiet ze eerder gewoon vooruit over de sprong dan opwaarts, dat is nog een erger zicht. Door contact te houden voor de sprong proberen wij haar ook gewoon wat meer haar rug te doen gebruiken, mij maak je wel niet wijs dat je een paard voor de sprong moet lossen om ze zelf hun rug te laten gebruiken...
Citaat:Thuis springen we ook zo laag mogelijk, maar daar hebben we dan het feit dat ze het niet doet... Dus "afleren" zeg maar, is dan ook niet echt mogelijk, tenzij we oefenparcours rijden maar dat is ook niet zomaar in 1 2 3 geregeld uiteraard.
En landen na de sprong doet ze inderdaad altijd zo ver, dat los je dan op met die in en uitjes en het andere wat jij zei, Schoentje?