Korienta (Furore x Kodario) @ work op gras!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

Re: Korienta (Furore x Kodario) @ work op gras!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 18:49

Navanja : bedankt voor je reactie.. Ik zal het oook eens proberen, het probleem is met een ophouding dat ze er vaak gewoon niet op reageerd, dus dan even een wat strengere ophouding en dan gooit ze dus meteen haar hoofd omhoog, of ze gaat zelf omhoog.. Ook als ik haar zelf been geef om even een pasje vooruit te rijden.. is ze gewoon erg moeilijk terug te krijgen ..

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:58

Ja dat is lastig, ze komt omhoog omdat je haar wat kort hebt in de hals denk ik, en je zelf ook een beetje voorover gebogen zit. Als je dus zelf een beetje achterin je zadel gaat zitten en ontspant en je laat je teugels iets langer. Probeer het eerst in stap, veeeeeel overgangen rijden.
Toverwoord: geduld :p
Als je dat veel oefend, op de ontspanning en steeds weer, en het gaat goed in stap, ga je stukjes draven, hele kleine stukjes, en dan weer terug.
Succes :D ben benieuwd hoe het gaat allemaal!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 19:13

Ik ga eraan werken :) en hopelijk tegen die tijd weer iemand die foto's wil make :P

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 21:23

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:49

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle reacties gelezen heb, maar wat loopt jouw paar scheef zeg! :oo
Vind het een heel mooi paardje om te zien, maar hij loopt op bijna alle foto's met zijn hoofd overdreven naar binnen.

Neem goed les, maak je paard recht en begin dan pas met de rest!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 20:12

Fleur_V bedankt voor je reactie :) ja dat stond in de vorige posts ook al ergens ;) hier mee ben ik aan het werk ;)

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:03

Hee :)
Om te beginnen heb je een leuk paardje!
Als ik jou was zou ik ( zoals al heeeeeeeeeeeel vaak gezegd) even zonder sporen gaan rijden. Dat heeft niets te maken met dat je b rijd. Ik las ergens dat waarom als je b rijd sporen om hebt. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik rijd ook b en rijd ook met sporen. Maar ik denk dat het in dit geval beter voor jullie beide is. I
Ik zou ook ene tijdje even alleen een hoofdstel om doen en ene zadel dr op en niet meer. En dan lekekr gaan oefenen achtjes rijden, met stelling je hand naar je knie en niet omhoog en naar buiten. ( heb ik ook moeite mee :+ ) En lekker balkjes draven lekker naar buiten, gewoon even lekker ontspannen en de druk eraf :)
En ik zou idd ook les nemen. Verder vind ik wel dat die heel leuk springt!! :D

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 10:01

bedankt voor je reactie :)
de Martingaal blijft er de komende tijd wel gewoon om. heb laats 1 x zonder gereden nu is het weer een ramp met haar :) dus de martingaal blijft er om, heeft ze toch geen last vn behalve als ze gaat lopen etteren dan heeft die pas werking.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:38

Volgens mij heb je wel zat comentaar gehad, dus houd ik het er op dat ik het een leuk paard vind :).

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 21:15

Bedankt voor je reactie :)

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:24

Tips genoeg hierboven... Misschien handi om op 2 handen te gaan rijden, je foto's zijn allemaal op de rechterhand..!
Lekker les gaan nemen, dan kom je veel verder!

Succes

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 08:07

Mijndario_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:46

Volgensmij zijn alle tips al gegeven. Blijf in ieder geval vooral foto's maken,
dan blijf je een goed beeld houden hoe het plaatje eruit ziet.
Leuke combi!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:03

Leuk paard. Er zijn al heel veel reacties gegeven. In je beginpost zeg je dat je de eerste 10 minuten met slof rijdt , omdat ze dan nog heel sterk is. Persoonlijk vind ik op jouw niveau een slof not done.

Je zegt dat ze sterk is en uit de foto's blijkt ook dat je met je handen terugwerkt. Door dit terugwerken krijgt ze dan ook tegendruk en daardoor wordt ze rennerig. Ze wil nl. onder de druk uit, Druk geeft tegendruk.

Probeer lekker de ontspanning op te zoeken en richting halsstrekken toe te rijden. Probeer het tempo meer te regelen met je zit/houding, dan met je handen. Over houding/zit is al genoeg gezegd en daar ben je jezelf ook bewust van.

Veel succes.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 21:44

Bedankt voor je reactie! Ik ga er zeer zeker aan werken en zal vooral foto's blijven maken :)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:06

Ik wil even reageren op MarissaM.
Als je B niveau wil rijden is dat ook niet mogelijk op deze manier. Een paard wordt rustig door ruggebruik en achterhand onder te zetten. Niet door lange teugel te geven en dan nog steeds te blijven doorrennen. Ik vind dit geen goede oplossing voor jou.
Ik zou zeggen gewoon les nemen met een lesgeefster waar je je goed bij voelt en werken op rechtgerichtheid (geen gepruts met de handen dus) en eenheid met je paard. Voel zelf wat je paard je wil zeggen, als hij wegrent is dat misschien wel door je handen (doordat je te streng bent) maar daarom moet je nog geen losse teugels hebben. Focus je op de achterhand en hou gewoon rustig contact met je teugels. Maar losse teugels vooraan daar geloof ik niet in omdat je dan alles langs voren verliest wat je achteraan opbouwt :)

Veel succes je paard heeft een mooie uitstraling.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:20

Qleke: ja dat idee had ik dus ook al :) ik heb het 1x geprobeerd en ja het is dus wat je zegt, ze gaat alleen rennen en er is niks meer mee te beginnen :) ben lekker op mijn gemak aan het zoeken naar een zeer goede instucteur en dan lekker lessen :)

pamela25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 07:28

heyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy hier wel wat leuk cometaar zo te zien kan je dat wel grbruiken
ten eerst: je heb een prachtig paardje
ten 2de: met een mexicaanse neusriem kan je ook dresuuren doe ik ook maar ja wedstreiden intereseren mijn dan ook niet
gewoon lekker leuk en VOOR DE PLEZIER RIJDEN
beugels 2 maten kleiner!!!
handen dragen.
recht op zitten niet naar voren, voor je uitkijken les nemen
en dan komt alles goed *D

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 16:38

Wedstrijden maken mij idd ook niet uit.. Alleen oefenspringwedstrijden rij ik..
Beugels gaan idd langer.. alleen niet op dit zadel, maar op mijn dressuurzadel, op dit zadel met lange beugels is absoluut niet fijn ;
Verder bedankt voor je reactie ;)

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:34

Vind het er ook niet bepaald vriendelijk uitzien.
heb je vorige topic ook bekeken en toen had ik expres geen reactie gezet en nu zie ik van hetzelfde paard weer een topic en hij word op precies dezelfde manier gereden alleen wordt hij hier zonder slof gereden...

vind je houding ook niet erg netjes maar dit gaf je zelf al aan in je beginpost...denk dat je beugels 2 gaten langer doen een goed idee is, denk dat dan al veel van deze punten die je genoemt had al verbeterd zijn.

voor de overige bokkers: Frantic zei: ik keek even in je profiel en je rijd je paard op slof.
Op deze foto's zien jullie inderdaad geen slof, maar ze bedoelde dus de foto's uit haar profiel ( en tevens haar vorige topic )

Vind dat je de slof veel te strak hebt in je profiel en vind dat je op deze foto's nou niet echt bepaald dressuurmatig bezig bent...eerder richting heel hard crossen of springen...

Verder heb je wel een heel erg leuk paard om te zien !
succes met je paard verder

pamela25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:55

Niekj_Jente schreef:
Wedstrijden maken mij idd ook niet uit.. Alleen oefenspringwedstrijden rij ik..
Beugels gaan idd langer.. alleen niet op dit zadel, maar op mijn dressuurzadel, op dit zadel met lange beugels is absoluut niet fijn ;
Verder bedankt voor je reactie ;)

als je er zelf maar plezier in heb
is het belangrijkstee
mooi paard heb je onder je kont
op mijn vzh zadel heb ik mijn beugels ook een maat kleiner
dan mijn dresuur zadel
:Y)

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:09

Ze mag voor het beeld wat meer bij elkaar gereden worden, loopt nu wat meer op de voorhand en meer op lengte in de hals.
Maar paardrijden blijft een uitdaging, komt vast goed. Voor de rest zijn jullie een leuk stel, veel succes!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:36

Wat goed van je dat je zo professioneel omgaat met het commentaar wat je krijgt! Daar wordt je alleen maar slimmer/beter van!

In je profiel zie ik wel wat fijnere foto's staan en ik zie dat je wel veel plezier beleefd aan je paard. Je hebt het alleen dressuurmatig nog niet echt voor elkaar en er is nog weinig ontspanning. Je hebt hiervoor al vele tips gekregen, ik hoop dat je daar wat mee kan. Verder raadt ik je ook aan weer les te nemen. Dressuur is de basis van het paardrijden. Je zult zien hoe goed het gaat als dat er eenmaal is zit.

Veel succes!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 13:56

Bedankt voor jullie reacties en tips allemaal ! hier ga ik zeker mee aan het werk :)