Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Apple schreef:Dat inwerken werkt trouwens ook de andere kant op. Als het paard bijvoorbeeld lekker ontspannen stapt aan lang teugeltje dan kan een thiedemann juist beperkend werken doordat het paard niet echt lekker zn hals meer kan strekken. Met een slofteugel kun je wel zelf voldoende ruimte geven.
heb vanmiddag met slof gereden aan de zijkant en vind het beter werken als de thiedeman trouwens had hem nauwelijks nodig en kon mooi de hals strekken wat hij bij de thiedeman nauwelijks kon,het enige is dat je de slof moeilijk kunt vasthouden als je aan de zijkant vastmaakt lijkt net of de slof dan tekort is.... Duhelo schreef:pelhambitje erin hangen op twee teugels
gewoon op de bovenste teugel rijden, zet ze weer aan gewoon in een keer de rem toegooien, wie niet luisteren moet in dit geval maar voelen.
na een keer of 2 zal ze het wel doorhebben, en zal ze wel stoppen op de trensteugel...
edit: slofteugel zou ik niet durven gebruiken, ze trekken gewoon hun neus tegen de borst maar kunnen nog altijd gaan, enkel met het risico dat ze niet meer kijken waar hun voeten neerkomen en ze makkelijk over kop kunnen slaan...
Emaartje schreef:Duhelo schreef:pelhambitje erin hangen op twee teugels
gewoon op de bovenste teugel rijden, zet ze weer aan gewoon in een keer de rem toegooien, wie niet luisteren moet in dit geval maar voelen.
na een keer of 2 zal ze het wel doorhebben, en zal ze wel stoppen op de trensteugel...
edit: slofteugel zou ik niet durven gebruiken, ze trekken gewoon hun neus tegen de borst maar kunnen nog altijd gaan, enkel met het risico dat ze niet meer kijken waar hun voeten neerkomen en ze makkelijk over kop kunnen slaan...
dat is als je de slof onderlangs vastmaakt dan heb je dat risico met aan de zijkant niet hoor...

!?

(zo hoeft van mij op buitenrit niet naar beneden )

maar mischien heeft het dat idd te snel