Schudden met hoofd, veel verzet, vastpakken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:46

Konik schreef:
Vandaag heb ik het bontje er toch onder laten zitten omdat hij sowieso als niet zo lekker liep. Hij pakte heel erg op links vast, en wilde dan niet gaan proberen wat hij zonder bontje deed.

Omdat hij erg spieren gekweekt heeft ligt het zadel idd niet optimaal meer. We zijn een tijd naar een ander zadel aan het zoeken geweest, maar helaas niet iets goeds gevonden.
Vorige maand zijn we daarmee gestopt, omdat ik helaas van mijn pony af begin te groeien en langzamerhand de overgang naar een andere moet maken.
Omdat een goed zadel ook niet niks kost, hebben we besloten geen ander zadel meer te kopen, omdat dat nog maar voor korte tijd zou zijn..

We zijn nu op zoek naar bontje, zodat hij niet zoveel last heeft van het net niet helemaal lekker liggende zadel.

Oowh dan heb ik een tip, goedkoop en past zoiezo!
Boomloos!
Kan alleen niet zo'n bontje onder maar eigenlijk zit ie er al aan vast!
Super goedkoop ook ik heb m voor 250 euro gekocht.
En anders een ridingsingel, past ook op elk paard/pony!
Als ik jou was, zou ik dan toch een zadel of zoas ik voorstelde ridingsinge kopen en als je hem/haar dan tekoop zet de prijs met nog extra veel en dan zo'n hoog bedrag als het zadel waard is en dan inclusief zadel doen.
Voordat je dalijk hem/haar verkoopt zonder zadel en dat ie dan een te klein zadel krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 07:28

Konik schreef:
We zijn nu op zoek naar bontje, zodat hij niet zoveel last heeft van het net niet helemaal lekker liggende zadel.

Van een niet lekker liggend zadel krijgt een paard ALTIJD last.

Ik vind het niet fair om de pony met een slecht passend zadel te blijven rijden.
Straks verkoop je een pony met rugklachten. ;(

jippiejee

Re: Schudden met hoofd, veel verzet, vastpakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 21:02

Aargh.. We krijgen weer discussies.
Geeft niet, even voor de duidelijkheid.

Nogmaals, ik ben 13 en heb geen geld voor een zadel, redelijk logisch?
Het zadel ligt niet SLECHT maar niet perfect meer.
Ik ben op zoek naar een oplossing om het BETER te laten passen omdat ik geen ander zadel kan kopen.

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:44

Konik schreef:
Aargh.. We krijgen weer discussies.
Geeft niet, even voor de duidelijkheid.

Nogmaals, ik ben 13 en heb geen geld voor een zadel, redelijk logisch?
Het zadel ligt niet SLECHT maar niet perfect meer.
Ik ben op zoek naar een oplossing om het BETER te laten passen omdat ik geen ander zadel kan kopen.

Idd, zoals een bontje proberen.
Mensen oordelen soms echt snel, vind je niet?

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:29

Wanneer je geen redelijk zadel hebt, en geen geld om die te kopen, moet je niet gaan rijden.
ik rij niet eens met redelijke zadels, redelijk vind ik niet goed genoeg. Een paard moet een goed zadel hebben, geen redelijk zadel

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:48

bijdehandje1 schreef:
Wanneer je geen redelijk zadel hebt, en geen geld om die te kopen, moet je niet gaan rijden.
ik rij niet eens met redelijke zadels, redelijk vind ik niet goed genoeg. Een paard moet een goed zadel hebben, geen redelijk zadel

Dat kun jij niet voor haar bepalen.

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 11:44

Ik zal nog maar even wat meer uitleg geven dan.
Ik ben onderhand een beetje van mijn pony af aan het groeien, we zoeken zachtjesaan al naar een andere pony.
Mijn ouders willen voor dat dikke halfjaar dat ik misschien nog op hem rijd, geen ander zadel kopen. Daar kan ik ook niks aan doen.
Ze willen wel een bontje kopen zodat het beter ligt. Daar ben ik al blij om. Als zij dat niet zouden doen, zou ik dat zelf doen..

Het zadel ligt oké, maar niet perfect. Ik heb er nog nooit iemand over gehoord die zij dat het slecht lag (en ik heb groepsles en regelmatig mensen die bij ons in de bak komen rijden (met verstand van paarden))

mandodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:42

ben ook bekend met een paard dat ineens ging schudden.. tandarts erbij gehad, haken weggehaald, en het hield aan.

DA erbij gehaald die dacht aan een pollenalergie. nu loopt ie met een vochtige doek op zijn neus.. hou de pollenperiodes in de gaten als het echt zo plotseling is gekomen.

maar een bezoekje aan de arts kan nooit geen kwaad he ;)

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:09

SyhaxDesy schreef:
bijdehandje1 schreef:

Dat kun jij niet voor haar bepalen.

Ga jij dan wel rijden, op een zadel dat niet past?
Een zadel ligt goed, of niet goed. Je moet hier niet kijken naar een soort van middenweg. Geen goed zadel, dan niet rijden.

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 12:34

Inmiddels is het schudden eigenlijk wel over (bij mij dan). Laatst zat mijn nichtje er even op en hij begon weer ontzettend.

Omdat hij zo gespannen is en erg vast pakt, heb ik hem vrijdag even heel laag laten lopen. Hij was ontzettend aan het klieren, maar ik had geen zin in het gevecht. Ik heb hem dus echt onder horizontaal laten lopen (10-15 minuutjes) en het was over. Hij had nog wel wat de neiging links vast te pakken, maarja, je kan niet alles willen!

Deniisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:12

een paard dat ik kende had dat dus ook en gude met het hoofd buiten deet ze niks
we hebben der ook wel eens met elastiek gereder deet ze niks eerder ze kon niks doen
maar niet dat het elastiek zo strak stonde hoor.

veel sucses