Overigens, elk paard heeft hoefkatrol.
Alleen hoefkatrol ontsteking is het probleem.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb echt het idee dat mijn paard nu ernstig ziek is. Vandaag hebben we wat spelletjes gedaan in de bak
Gewoon om te kijken of hij het zelfde was als normaal. Dat was hij wel, en huppelde vrolijk mee. Dus qua lusteloosheid is het voor mijn gevoel redelijk voorbij
Als we weten dat hij ziek is betalen ze natuurlijk!
In het zuiden was het 2 dagen koud, en toen opeens een paar dagen heel warm en benauwd, dat was het volgens haar
Deze vrouw is echt heel erg lief, en weet ook heel veel van paarden af
Want mijn ouders hebben het niet al te breed! 
Ik voel me nu gewoon hartstikke verdrietig nu
Iedereen denkt artrose en hoefkatrolontsteking. Ik word gewoon al ziek bij de gedachte dat er een dierenarts moet komen
Ik wil niet tot zijn dood in een bak blijven rijden. Nu durf ik niet eens meer naar buiten
Ik ben nu super verdrietig. Mijn paard vind het echt geweldig om naar buiten te gaan. In de bak rijden vind hij alleen maar stom. We zijn laatst naar buiten gegaan en hebben een best lang stuk buiten gedraafd!!! Hij was super vrolijk, en nu durf ik niet meer naar buiten
Ik kan mijn paard het gewoon niet aandoen hem alleen maar in de bak te laten rijden, daar word hij alleen maar depressief van!!! En ik trouwens ook
M_hartje_M schreef:Mijn paard en ik gingen altijd buitenrijden, nu heb ik het gevoel dat ik nooit meer naar buiten magIk voel me nu gewoon hartstikke verdrietig nu
Iedereen denkt artrose en hoefkatrolontsteking. Ik word gewoon al ziek bij de gedachte dat er een dierenarts moet komen
Ik wil niet tot zijn dood in een bak blijven rijden. Nu durf ik niet eens meer naar buiten
Ik ben nu super verdrietig. Mijn paard vind het echt geweldig om naar buiten te gaan. In de bak rijden vind hij alleen maar stom. We zijn laatst naar buiten gegaan en hebben een best lang stuk buiten gedraafd!!! Hij was super vrolijk, en nu durf ik niet meer naar buiten
Ik kan mijn paard het gewoon niet aandoen hem alleen maar in de bak te laten rijden, daar word hij alleen maar depressief van!!! En ik trouwens ook
Dat klopt. De foto in mijn profiel: ik heb er dus 2. De eerste foto is hoe ik hem net kreeg!!! Dus niet zoals zijn hoeven altijd zijn!!
)over beengebreken dan durfde ik er ook niet meer op

Overigens had hij geen lichamelijke problemen! (op slappe bespiering en geen conditie na) Ik zou zeker voor afwisseling zorgen in de training! Ga een keer naar buiten, pak een keer de longe en balkjes (heel goed voor zijn coordinatie!) of de lange teugels. Dit houdt je paardje in ieder geval gemotiveerd! Van iedere keer rijden in de bak kunnen sommige paarden afgestompt en lui worden en vandaaruit zullen ze ook eerder struikelen.