11AFotograaf schreef:Focussed schreef:Wat een onzin. Je moet er geen trekspel van gaan maken. Uiteindelijk geeft hij inderdaad toe en gaat hij in een valse knik. Nagevelijkheid moet je als cadeau zien wat je paard je geeft, niet afdwingen met trekken.
Sorry hoor, maar dit is geen onzin.
Natuurlijk verschilt het bij iedere paard en dan ligt het ook nogal aan je instructrice, maar bij ons werkt dit! Natuurlijk geen valse knik, dat klopt al helemaal niet!
Maar als je aan het werken ben naar de M2, dan moet je iets. Het klopt misschien niet, maar bij de combinatie van mijn paard met mij werkt dit goed!
Je krijgt de mijne anders echt niet ontspannen hoor!
Maar even voor de duidelijkheid, dit gaat niet over nagevelijk, want dat is de mijne eigenlijk altijd, dit gaat over dat mijn paard zich vasthoudt en niet loslaat en dan werkt dit bij ons beter...
Dat is waarschijnlijk wel iets anders! En dat is ook waar volgens mij dit topic over ging!
Ik wilde er in eerste instantie niet op reageren maar ga dat nu toch doen. Jouw methode heeft niets met "werken" te maken en je krijgt wel degelijk een valse knik. Met jouw methode trek je een paard gewoon ordinair naar beneden en zoals je zelf zegt "tot hij toe geeft" kortom: je breekt hem gewoon en dwingt hem in een houding die jouw goed uit komt waarin hij nog steeds geen teken vertoont van lossigheid of ontspanning. Geen gelul, in de krul.
Ik vind het niet alleen schandalig dat jouw lesgeefster jou dat zo aanleert en durft te beweren dat dit "okee" is enkel omdat jij graag naar het M wil. (en je komt vanzelf wel in de problemen op wedstrijd met dit geintje) maar ook dat jij het dan nog aan raad aan anderen.

ELK paard is zonder geruk en gepluk ontspannen te krijgen, dat jij dat niet kan en je lesgeefster blijkbaar ook niet ligt aan jullie onkunde. Niet aan het paard. Zoals iemand al zei is een paard dat vast houd niet nageeflijk. Alstie zn koppie leuk buigt loopt in een valse knik maar dat heeft niets met nageeflijkheid te maken.
Bedankt, nogmaals!
Heb het nu eigenlijk wel afgeleerd, nu nog mijn paardje wat losser maken.