aangalloperen lukt niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:04

Heb ik er misschien over heen gelezen:
hoe oud is de haflinger van je vriendin?
hoe goed is hij door gereden?
en hoe veel hulp heeft ze zelf gehad?

Haflingers zijn geweldige paarden, maar vele natuurlijk wel met een gebruiksaanwijzing, heerlijk eigenwijs en maken daar zeker bij geen "goede" leider(baas) heel snel misbruik van. En als je mij verteld dat wanneer je aan het longeren bent je paard niet in galop wil aanspringen maar wel kan galopperen om naar dat ene lekker gras sprietje te gaan dan weet ik al snel genoeg hoor! hij is waarschijnlijk gewoon heerlijk eigenwijs en heeft gewoon een beetje schijt aan z,n baas. tuurlijk kan het ook zijn dat hij pijn heeft of het nog niet kan! maar mocht hij goed zijn door gereden is hij waarschijnlijk ook goed gelongeerd en is hij nu gewoon lekker de dikke haflinger baas aan het spelen die van HEEEEL VEEEEL gras houdt :+

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:34

Je het kunt proberen met rijden, dan ga je op een kleine volte rijden en vanuit daar ( als ze goed stelling heeft) en terug op de hoefslag komt( precies in die draai tot op de hoefslag) galoppeer je aan.
Weet niet of je dat al geprobeerd hebt natuurlijk.
En anders probeerhet uit stap.( wel goed attent maken eerst) :D

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:46

Heeft dit paard geen probleem met evenwicht ?
Het zou kunnen dat dit paard er dus moeite mee heeft en daarom ook moeilijk kan galopperen op cirkel.
Heb je hem al eens los in de bak laten lopen en galoppeert hij daar, gaat hij in galop als je hem een beetje opjaagt ?

Ik zou niet op een kleine volte proberen aan te galopperen, je kan dit wel doen in de hoek van de bak of op een grote cirkel galopperen.