EindeLoo's Stoer voor het eerst op concours!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: EindeLoo's Stoer voor het eerst op concours!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 23:07

Rockyboy; Thanx. Het heeft dus gedeeltelijk wel degelijk met mijn voeten te maken. Want als ik mijn been recht draai vanuit mijn heupen, kan ik mijn voeten nog steeds niet fijn aansluiten. Vanwege pijn overigens, niet omdat het niet kan. :+

Normaal gesproken is rechts mijn dwingende hand. Op hem moet ik moeite doen idd niet terug te gaan trekken met links. Hij is op links erg sterk en af en toe heb ik de neiging dan ook sterk te worden. Hij buigt links veel moeilijker in. Dit had ermee te maken dat zijn nekband aan de 2e halswervel vastzit ofzoiets. Ik moet hem om links een goede stelling te krijgen eerst in contrastelling rijden, dan helemaal omlaag rijden en dan vanuit lang en laag stelling vragen naar links. Dan zie je zijn manenkam ook echt omklappen.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:15

Ik snap wat je bedoeld met je voeten, maar als je ze draait vanuit je heup en knie, kun je je voeten gewoon laten hangen als het goed is.

Ook de stelling snap ik. Probeer toch dit meer met vragen op te lossen ipv met eisen met je linkerhand. Losheid moet je zelf ook aanbieden. Stelling zou je ook moeten kunnen krijgen zonder je handen er bij te gebruiken. Moeilijk hoor, maar het kan wel! Zelf rijd ik ook wel eens teveel met mn handen, maar wees het je in elk geval goed bewust! Anders loop je er steeds meer en meer tegen aan.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 23:16

Ja, thuis ben ik heel hard aan het trainen, en dan laat hij ook eigenlijk al steeds sneller steeds meer los. Het is voor hem ook wennen. Maar op concours zet hij mij daarmee een beetje buitenspel, waardoor ik idd. strenger in kom om te voorkomen dat ik de volledige bak van 65×65m. ging gebruiken in plaats van me te beperken tot het 20×40 ringetje. :P

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:21

Haha, ja dat is ook niet de bedoeling. Zweepje even opt schoudertje kan al helpen. Hoef je niet te slaan, tikje of soms zelfs het ertegen aan houden alleen al, is al genoeg. Bewuster maken op je been. Niet op je hand. Succes!!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:02

Haa Nikki!

Ziet er goed uit voor zo´n jong ding! Vind foto 12 erg mooi :)
Let op je Handen. Let op je stelling! Gaaf ding!

Even ontopic:
Ben je over naar het 3 jaar of ben je gestopt met school?

Groetjes! Mandy

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 13:05

Nee, ik was halverwege gestopt. Ik pak de opleiding nu weer op in de 2e! :) Ik ben verhuisd, merries met veulens op de kliniek, auotorijlessen, Oruncursus, lesgeven én mijn paarden werd teveel, dat trok ik niet meer.. :P

Thanx!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:06

aah zo! :) Nou dan zien we je wel weer op school ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 16:59

Thanx!! :D Trots ben ik zeker. Zondag weer! *D