Tik eerste in M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:33

tita schreef:
ooooo na het zien van je foto's heb ik besloten om niet het filmpje te kijken ga eens terug naar de basis en begin met je zit wat is dit sllleeechhhhttt :=

Wat een belachelijke reactie. Je kan ook vriendelijk, onderbouwd commentaar geven ipv iemand zomaar af te breken! Het is helemaal niet slecht en absoluut M1-waardig!

TS, je bent goed op weg. Nog wat sleutelen aan je houding, maar je neemt de tips hier ter harte dus dat gaat vast goed komen!
Het is logisch dat je in het begin wat gespannen zit; zo'n nieuwe houding voelt in het begin heel geforceerd aan. Maar als je iedere training op je houding let, wordt die nieuwe houding je tweede natuur en dan hoef je er niet eens meer op te letten. Succes nog in de M!

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 13:16

Joolien schreef:
tita schreef:
ooooo na het zien van je foto's heb ik besloten om niet het filmpje te kijken ga eens terug naar de basis en begin met je zit wat is dit sllleeechhhhttt :=

Sorry maar ik vind dit erg overdreven.

Ik heb eerst wat commentaar gelezen en toen het filmpje gekeken en ik vind het nog redelijk meevallen.

Ik stoor me niet zozeer aan de hoogte van je handen maar wel de manier waarop je je handen houdt, er zit een knik in.

Verder druk je je rug bol waardoor je benen niet mooi meer onder je blijven, je kantelt je bekken wat en daardoor gaan je benen zo zwabberen. Probeer vanuit je bovenlijf je benen te corrigeren. Dus rechtop blijven zitten en beugels een gaatje langer.

De qoute van tita negeer ik maar, dat wist ik allang :)

@ Orlinapaard: ik heb mijn stijgebeugels net een half gaatje korter moeten zetten zodat ik meer op mijn stijgbeugels kon steunen, ook zit ik nipt van te lang. Wees niet verward door mijn dikke korte beentjes ;)

Ik ben hard aan het oefenen ;)

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:50

Mijn gedacht is vooral dat je een paard op zo een bodem niet kunt presenteren zelf de beste kan je hier niet in rijden, dat ze de moeite nog niet doen op het gras te maaien een schande!!!!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:04

eike schreef:
Mijn gedacht is vooral dat je een paard op zo een bodem niet kunt presenteren zelf de beste kan je hier niet in rijden, dat ze de moeite nog niet doen op het gras te maaien een schande!!!!

ik denk dat je zoiets niet kan zeggen als je niets over deze wedstrijd weet ;) mijn vereniging heeft deze wedstrijd georganiseerd en we mochten NIET maaien van de boer !! omdat hij anders niet genoeg gras heeft voor zijn dieren ... & ik heb zelf een proef gereden op dat terrein en mijn paard heeft geen probleem gehad met de bodem !

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 18:52

Nathiie schreef:
eike schreef:

ik denk dat je zoiets niet kan zeggen als je niets over deze wedstrijd weet ;) mijn vereniging heeft deze wedstrijd georganiseerd en we mochten NIET maaien van de boer !! omdat hij anders niet genoeg gras heeft voor zijn dieren ... & ik heb zelf een proef gereden op dat terrein en mijn paard heeft geen probleem gehad met de bodem !

De hoefslag en de middellijn waren wel zichtbaar, hopelijk mag ik zondag op het andere deel rijden :Y)

veronique56

Re: Tik eerste in M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:55

De houding van je paard was vrij stabiel en netjes. Je tempo was wel overhaast waardoor je paard zijn passen niet kan afmaken.

Probeer zelf te letten op je handen, houd ze rechtop i.p.v. de pianohandjes. Je bent bij iedere pas aan het drijven terwijl ik denk dat dit niet echt nodig is bij dit paard. Probeer met je bekken minder te duwen in de draf, dan wordt je zit vanzelf stiller.

Heel veel succes samen, je vormt een mooie combinatie. Leuk paard om te zien.

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:35

SheeNegro schreef:
Joolien schreef:
Sorry maar ik vind dit erg overdreven.

Ik heb eerst wat commentaar gelezen en toen het filmpje gekeken en ik vind het nog redelijk meevallen.

Ik stoor me niet zozeer aan de hoogte van je handen maar wel de manier waarop je je handen houdt, er zit een knik in.

Verder druk je je rug bol waardoor je benen niet mooi meer onder je blijven, je kantelt je bekken wat en daardoor gaan je benen zo zwabberen. Probeer vanuit je bovenlijf je benen te corrigeren. Dus rechtop blijven zitten en beugels een gaatje langer.

@ Orlinapaard: ik heb mijn stijgebeugels net een half gaatje korter moeten zetten zodat ik meer op mijn stijgbeugels kon steunen, ook zit ik nipt van te lang. Wees niet verward door mijn dikke korte beentjes ;)

Ik denk dat je bedoelt @Joolien ipv @Orlinapaard/mij? ;)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 09:40

Orlinapaard schreef:
SheeNegro schreef:

Ik denk dat je bedoelt @Joolien ipv @Orlinapaard/mij? ;)

Haha blijkbaar :D Sorry ;)

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:18

Ik zie aan je vorige filmpjes dat er al heel wat verbeterd is !!
Hier en daar klopt het wel wat anderen zeggen, maar je bent al fel vooruitgegaan.
Doe zo verder en alles komt wel netjes op zijn plaats :D .

Proficiat met de overwinning

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:30

SheeNegro schreef:
Annekeee schreef:

Trouwens, ontzettend fijn dat er een keer in een topic waar (positieve) kritiek gegeven wordt ook normaal gecommuniceerd wordt! +:)+

Als je niet tegen commentaar kunt moet je ook geen topics plaatsen hé ;)

Ik bedoelde het in het algemeen :)) Voor iedereen!

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:19

Waar ik me aan stoor zijn je te korte teugels.
In het begin zie je dat je teugels soms slap gaan hangen.
Ook lijkt het zo dat je niet goed blijft zitten in de 1e galop (eventjes is dat)
en ik vind dat je je handen apart hebt, zie foto 3.
En op de 1e foto lijkt het net of je heel ver naar achteren zit.

Maar voor de rest is het een leuk peerdje :D en gefeliciteerd met de 1e prijs :D

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:16

Ik vind het opzich geen verkeerde proef vooral niet omdat je er netjes op de letter rijdt. ;)
Maar de tactfouten die sommige mensen zien die worden denk ik veroorzaakt door een te hoog liggend tempo en doordat je niet genoeg meezit.
Probeer wat rustiger rijden en meer de puntjes aftewerken in de proef dan komt het vast helemaal goed.
En de oorzaak waarom de middendraf niet helemaal geweldig is en met lichtrijden wel, komt doordat je hem denk ik niet helemaal kan uitzitten (heb ik ook last van).
ik hoop dat je hier wat aan hebt :D

SheeNegro

Re: Tik eerste in M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 11:21

Bedankt allemaal voor de tips en het commentaar ;)
Ik zal ze goed gebruiken en mij er zeker aanhouden.
Ik heb een nieuw topic geopend, iemand zin om dit topic te sluiten? Hij is niet meer actueel :P