Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
arjavdham schreef:Gentlegiant schreef:Ja ik sta er echt van verstelt volgens mij doen die mensen die hier reageren Sommige de mensen waar ik over praat weten het vast wel
Alles zonder verstand
sorry hoor maar zal ik jou eens wat vertellen; ik ben tussen de paarden opgegroeit. Ik ken veel paardenmensen, waarvan er inmiddels ook al enkele overleden zijn maar daar zitten mensen tussen waarvan jullie zouden zeggen 'een paardenfluisteraar' ik heb daar veel van geleerd en ik werk op dezelfde manier als hun.. Maar zonder verstand?? dacht het niet!! ik werk eerst minimaal een maand aan het vertrouwen etc..
Leslie90 schreef:Super voor je dat ze zo braaf was.
Waarom ben je niet begonnen met zadelmak maken toen ze 2,5 was? of heb je dat wel gedaan?
arjavdham schreef:iedereen doet het op een andere manier en bij elk paard moet het ook anders..
arjavdham schreef:Leslie90 schreef:Super voor je dat ze zo braaf was.
Waarom ben je niet begonnen met zadelmak maken toen ze 2,5 was? of heb je dat wel gedaan?
kijk dit bedoel ik; de een begint met de 2,5 jaar de ander met 2 jaar.. Maar dat is natuurlijk ook verschillend per ras en met de 2 jaar kan je niet veel rijden..
Gentlegiant schreef:Maar je kunt het absoluut niet bekijken per ras!
Je moet per paard bekijken
Het ene paard ontwikkelt geestelijk en lichamelijk sneller als het ander paard net als bij mensen
Dobel schreef:tuurlijk ruk ik de singel niet in 1x aan maar er zijn mensen die hun singel losjes doen dat het zadel gewoon eraf kan schuiven bij een gekke beweging ener zo mee gaan lopen, 1 gekke beweging en je kan je droom vergeten dat bedoel ik emt aansingelen rustigaan maar wel strak