Korienta (Furore x Kodario) @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

Re: Korienta (Furore x Kodario) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 11:07

Emma0705: Bedankt voor je reactie, ik rijd nu dus ook alleen nog met martingaal die gaat er binnenkort ook af als ze zo blijft lopen zoals nu :) Maar op dat moment lag die thuis voor een poetsbeurt voor de wedstrijd die week :)

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:59

Erg mooi paard zeg!
Je zit wel op sommige foto´s wat naar voren,
probeer eens een aantal keren zonder beugels te rijden, dit kan je helpen om weer lekker netjes rechtop te gaan zitten!
verder heb je een erg mooie houding!

Jullie komen er wel!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 22:11

Gekkie10 schreef:
Erg mooi paard zeg!
Je zit wel op sommige foto´s wat naar voren,
probeer eens een aantal keren zonder beugels te rijden, dit kan je helpen om weer lekker netjes rechtop te gaan zitten!
verder heb je een erg mooie houding!

Jullie komen er wel!

Hier zal ik zeker eens mee aan het werken gaan!

irmaroossien schreef:
Het eerste wat me opviel is wat n kort staartje ;) maar wat n onzettend gaaf paard

Ja :( toen ik haar kreeg was haar staart ook al erg kort, heeft ze schijnbaar altijd al gehad door de veulens die ze heeft gehad,
hij groeit heel erg langzaam en als het langer word wordt het erg dun, dus ben ik hem steeds bij aan het knippen.
Nu na 3 jaar word hij toch langzaam aan wat voller en wat langer :P

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:58

Hee,

Nog even wat over sporen...
Ik heb een fries en die is met sporen ingereden. We hebben haar met 4 jaar gekocht en ik weigerde zonder sporen te rijden. Uiteraard reageerde ze in het begin nauwelijks op mijn been, maar ik heb een privéles daarvoor genomen en ik moest 1 keer zacht drijven, 1 keer wat harder en als ze dan nog geen enkele reactie gaf een tik met de zweep. En als ze daar nog niet op reageerde een paar flinke meppen geven zodat ze in galop gaat en dan meteen alle hulpen stoppen en 'braaf' zeggen. Na een half uur rijden was ze opeens zo lui niet meer. :+ Het is dus wel mogelijk om het paard gevoeliger te maken, alleen heb je veel geduld nodig en consequent zijn..

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 10:09

tja ik weet het, als die van mij niet gewoon op been reageerd krijgt ze hem daarna wat harder, en als ze daar weer niet op reageerd komt pas het gebruik van mijn spoor ;) en met de zweep meppen ga ik dus echt niet doen, want dan krijg ik vast en zeker een rodeorit ;)

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:33

Mooi paard, leuke combi zijn jullie!

Maar waar gaat je voet heen op foto 7 ?? :P
En denk er wel aan dat je rechtop blijft zitten ;)

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:42

Ik vind het heel raar dat je zegt dat je je slof de eerste tien minnten gebruikt en hem daarna af doet. Ik ben absoluut niet tegen de slof als je hem goed gebruikt. Maar een doel dat je stelt met een slof is dat die los er bij hangt voor jan doedel maar als die dan omhoog schiet dat je het dan naar beneden kan krijgen op een vriendelijke manier.
Waarom laat je de slof niet gewoon om met rijden alleen losser. Want als je slof altijd zo strak staat geloof ik er vrij weinig van dat die na die tien minuten niet zijn hoofd om hoog gooid nadat die die 10 min in de krul is getrokken met die slof.
Ik wil eigelijk dus zeggen dat je beter de slof om kunt laten als je hem omgedaan hebt en hem gewoon losser te houden en gewoon zo houden hangen.
wil je absoluut niet aanvallen wil je alleen maar helpen.

Super leuk paard trouwens denk dat die zeer geschikt is voor springen!

succes

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:03

Ik vind dat hij veel te hoog in de hals loopt. Hij mag echt lager en ronder lopen, dus niet dieper! Probeer lekker ontspannen te rijden, daar wordt je paard ook weer ontspannen van :) Succes.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:48

_Layco_ : bedakt voor je reactie, dat was een poging tot wijken, ze reageerde alleen niet helemaal op het been, dus kreeg spoorde haar even op een andere plek aan zodat ze gewoon weer reageerde :P vandaar mijn been :P haha

linnie28 : de eerste 10min had ik hem idd om, ze heeft ook nogal in het begin even de neiging te gaan steigeren enz.
maar ik heb de afgelopen weken ook geen slof meer omgehad :)

Saskiakefie: bedankt voor je reactie :)

daegonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:03

Voor de mensen die zeggen, doe die sporen af en neem enkel de zweep bij. Wat doe je dan bij een paard id écht bang is voor de zweep? Maar wel een correctie nodig heeft???

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:08

Dan ga je ervoor zorgen dat je paard niet meer bang is voor de zweep :)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 11:28

bedankt voor de reacties.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 22:21

Gittta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:52

Nou heb ik er niet zo heel veel verstand van maar ik vind eigenlijk dat je paard op foto 8 best netjes loopt met haar hoofd..(ze draagt haar hoofd zelf)

Verder vind ik het een leuk paard! :)\

Edit: srry zie net dat je dit topic hebt afgerond :x

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:10

saskiakefie schreef:
Dan ga je ervoor zorgen dat je paard niet meer bang is voor de zweep :)

ja en nee,
sommige paarden zijn daar zo bang voor dat je dat niet meer kan verhelpen.
ik rij bijna nooit met zweep omdat ik t in de weg vindt zitten vaak, en met mijn eigen paardje hoef ik dat niet eens te proberen want die is er stikbenauwd voor !!! dat krijg ik 1 niet meer afgeleerd en 2 ga ik ook niet forceren.

Je hebt een erg leuk paard onder je kont !!
ik zou je martingaal niet te snel er af halen , het kan geen kwaad en zo voorkom je dat t op en af gedoe wordt, tot je zeker weet dat het niet meer hoeft.
Heb je ook al eens geprobeerd om je paardje een aantal keren te longeren zodat het leerd om de rug goed te gebruiken en de hals. Als je dat een tijdje gedaan hebt ga dan een keer 10 min na het longeren rijden (desnoods nog aan de longe (dubbelle)) en na 2 of 3 keer als dat goed voelt bouw je de tijd op.
Misschien dat dat helpt.
Maar je bent op de goede weg als ik je laatste reacties zo lees.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 20:35

Fjorden_love: bedankt voor je reactie :)
Poons: ook bedankt :)

Fenartoe : ik heb dus ook precies hetzelfde met de zweep. ik kan hem erbij hebben, meer ook niet als ik haar ermee raak kan ik weer eerst hlemaal rustig van begin af aan beginnen :)
Dat van de martingaal: ik laat hem ook lekker om, totdat ik 100% zker weet dat ze zonder ook gewoon normaal kan blijven doen :) hij zit toch niet in de weg.
Ze wordt nu 2x in de week gelongeerd, 1x met passoatuig en 1x zonder iets :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:38

en wat ik bedoelde dan is om wat vaker te longeren even ,en dan na het longeren erop. Zo kan hij a zijn energie kwijt zonder dat het een gevecht tussen jullie wordt en b kun je een beetje door rijden op het ontspannen wat ie is van het longeren :)
maar dan wel longeren met iets ;)

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:04

Ziet er goed uit!
Je hebt een nette houding vind ik!
Ik zie alleen op sommige fotos je ellebogen iets naar buiten gaan, probeer die naast je te houden. Ook weer niet tegen je lichaam gedrukt, maar gewoon netjes naast je.
Voorderest geef je de punten zelf al aan.
Ik vind dat je een mooi paardje hebt!
Oh ja, als hij miss. wat gaat hangen in je hand( weet niet of hij dat doet hoor maar leek op 1 foto zo.) aan het einde lekker even met iets langere teugel rijden zodat hij zijn hoofd zelf moet dragen.

Succes nog! :D

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 21:59

Fenartoe: hier kan ik zeker iets mee! ga het eens proberen :)

Ponieszlover: bedankt voor je reactie :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:10

hoi hoi,
kwam dit toppic een tijdje geleden al tegen maar er werd al genoeg gereageerd over vanalles, maar nu ik het weer zie ben ik wat reacties gaan lezen, en zal daar verder niets over zeggen, maar wat mij opvalt is dat je zegt de slof alleen de eerste 10 min te gebruiken, en ik zie een foto waar je aan het wijken bent met slof om. misschien zie ik het verkeerd maar voor mij is het niet gebruikelijk om binnen 10 min dat je erop zit al te gaan wijken. dit is niet aanvallend bedoeld, eerder nieuwsgierig :)
verder ben ik zelf geen expert qua springen maar vind die foto's er goed uitzien!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 09:05

Ruth91: ja dat klopt :P ze is altijd erg op gefokt de eerste paar minuten en dan ga ik meestal wat moeilijkere oefeningen voor dr doen, het is niet super goed maar ze wordt er wel stukke rustiger van :) en gaat zich dan meer consentreren op mij dan op de omgeving :)