3 jarige hengst van bonte willem.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:53

Ik sluit me helemaal aan bij Kiwiko.
Lekker paard heb je hoor. Mooi op eigen benen. Ga zo door.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:56

Regallie schreef:

Ik sluit me er voor het grootste deel bij aan, het voorover zitten is juist goed, paard loopt op eigen benen, allemaal keurig.

Ik zou alleen liever een zweepje zien ipv sporen, met een zweepje kun je duidelijker en niet onbedoeld corrigeren.
Als je vanwege bepaalde redenen toch met sporen wilt rijden is dat verder prima maar dan zou ik ze liever lager aan de voet zien zodat je ook daadwerkelijk eerst met de kuit kunt aansporen en pas met het spoortje als het nodig is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:40

anneliesdj schreef:
Regallie schreef:

Ik sluit me er voor het grootste deel bij aan, het voorover zitten is juist goed, paard loopt op eigen benen, allemaal keurig.

Ik zou alleen liever een zweepje zien ipv sporen, met een zweepje kun je duidelijker en niet onbedoeld corrigeren.
Als je vanwege bepaalde redenen toch met sporen wilt rijden is dat verder prima maar dan zou ik ze liever lager aan de voet zien zodat je ook daadwerkelijk eerst met de kuit kunt aansporen en pas met het spoortje als het nodig is.

TS heeft aangegeven dat het paardje bang is voor de zweep. B-)

Ik ben het met je eens Kiwiko, ik vind dit een fijn beeld. De mensen hier zouden het eindelijk eens moeten gaan snappen dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Ik had het anders gevonden als de TS niet met haar spoor kon omgaan. ;)

Sjolvir

Re: 3 jarige hengst van bonte willem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:48

Vind het een prachtig dier en hij wordt hier netjes gereden.
Lekker op eigen benen.
Sporen stoor ik me niet aan, zie ze hier niet misbruikt worden.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:15

Het ziet er leuk uit hoor. Af en toe zie ik alleen een beetje ongelijke teugeldruk.

roelie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:26

ik vind het er goed uitzien. en wat die sporen betreft. ik heb het zelf ook gedaan.
en het werkt bij mijn paard. als je het met beleid doet zie ik geen probleem.
maar dat geldt toch voor alles?
en het is echt niet zo dat als je nu met een spoortje rijdt dat ze straks niet meer aan het been zijn.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:11

Ach dat gezeur over die sporen klinkt allemaal zo geweldig in theorie, maar in praktijk kan een spoortje zo geweldig zijn om bijvoorbeeld die hoeken net wat beter te rijden en zo zijn er wel meer voorbeelden
Als een paard niet luistert moet ie maar gewoon luisteren, desnoods met spoortje erbij, boeiend
En mijn ervaring met dit soort rassen (bedoel het verder niet beledigend hoor en ik weet ook helemaal niet of dat hier van toepassing is) is dat ze, zeker aan het begin van hun 'loopbaan' zeg maar, soms net wat minder gevoelig zijn op zithulpen. Nou handig toch als sporen je hierbij kunnen helpen om het paard te verduidelijken wat je nu precies bedoeld.
Een paard heeft veel meer aan duidelijkheid, dus desnoods met sporen, dan aan onduidelijkheid

Je handen zouden wel ietsie hoger mogen, maar opzich is het op deze manier ook niet echt een drama

Netjes hoor!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 19:59

dankje wel :)

anneliesdj, zweep had een optie kunnen zijn, als die er niet voor weg zou rennen met een enorme explosie.
sporen mogen idd wel wat lager, maar nu zitten ze 'op' het blokje zegmaar wat er voor bedoel is :)

pikeur, ik vind het geen belediging. hij is nu eenmaal wat lomper dan mn kwpnertje, en als ik daar een keer aandruk heb ik een snellere reactie dan bij deze, maar gaat helemaal goed komen met onze tinkie winkie :))

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:36

Ik vind het er erg fijn uitzien, leuk dier! Je zit netjes :) Veel succes nog met hem.

sylvialouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:13

Schattig paard :) Heel leuk.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:22

Wauw wat een prachtig paard allereerst :wow:
Paard loopt goed op eigen benen. En aan de sporen stoor ik me ook niet, omdat ik zie dat je houding goed is en volgens mij is het gebruik van de sporen nog minimaal. :j

Hoevaak in de week/maand rijd je hem? :)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 13:25

het is nu bij hem gewoon de bedoeling om kilometers te maken, ik rijdt hem dus wel 3x per week denk ik, tenminste ligt eraan wat goed bij hem past :)

xMoniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:23

probeer iets rechterop te zitten met je rug *D
wat leuk dat het paard bij je thuis staat :D

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:13

Heel leuk paard en fijn beeld zoals jij hem rijdt :D
Hoe groot is deze jongeman eigenlijk?

Stekelvarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:23

Mooi paard, ik ken Bonte Willem en vind deze dan ook een prachtige nakomeling. Zoals velen op dit forum al gezegd hebben zou ik het je afraden om een jong paard in te rijden met sporen! Dat is echt niet nodig! Hij loopt echt onder je uit. Ten tweede zou ik de beugels iets langer maken, want je zit erg geforceerd op het paard. Ietsjes meer ontspannen zou geen kwaad kunnen en dat zal je denk ik ook terug zien in het paard. Het is een koudbloed, dus laat hem rustig zijn werk doen en jaag hem niet op. Dat is nergens voor nodig. Ten derde, houd je handen voor zijn zadel en bij elkaar; je hebt ze echt te ver naar voren! Dat voelt hij terug in zijn mond. En nog een vraagje over het zadel: is dat een vz-zadel of een springzadel? Misschien kan je beter voor een koudbloedzadel kiezen. Veel succes!
Laatst bijgewerkt door Stekelvarken op 04-07-10 17:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:26

Ziet er goed uit gaaf paard! probeer wel rechtop te blijven zitten soms val je wat voorover.
En over die sporen prima toch zo? Kan soms net even wat makkelijker zijn en ik zie nergens dat je hem lekprikt dus ik zie het probleem niet zo.
Dekt hij ook ?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 18:49

Mendi schreef:
Heel leuk paard en fijn beeld zoals jij hem rijdt :D
Hoe groot is deze jongeman eigenlijk?

1.65 :)

__Jesper schreef:
Ziet er goed uit gaaf paard! probeer wel rechtop te blijven zitten soms val je wat voorover.
En over die sporen prima toch zo? Kan soms net even wat makkelijker zijn en ik zie nergens dat je hem lekprikt dus ik zie het probleem niet zo.
Dekt hij ook ?

we willen hem wel voor de keuring doen, en dan laten dekken. mar hoe en wat dat is meer de kant die mn papa regelt

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 18:55

Stekelvarken schreef:
Mooi paard, ik ken Bonte Willem en vind deze dan ook een prachtige nakomeling. Zoals velen op dit forum al gezegd hebben zou ik het je afraden om een jong paard in te rijden met sporen! Dat is echt niet nodig! Hij loopt echt onder je uit. Ten tweede zou ik de beugels iets langer maken, want je zit erg geforceerd op het paard. Ietsjes meer ontspannen zou geen kwaad kunnen en dat zal je denk ik ook terug zien in het paard. Het is een koudbloed, dus laat hem rustig zijn werk doen en jaag hem niet op. Dat is nergens voor nodig. Ten derde, houd je handen voor zijn zadel en bij elkaar; je hebt ze echt te ver naar voren! Dat voelt hij terug in zijn mond. En nog een vraagje over het zadel: is dat een vz-zadel of een springzadel? Misschien kan je beter voor een koudbloedzadel kiezen. Veel succes!

de sporen zijn we nodig, anders gaat die gewoon echt stilstaan i.v.p zich met het werk bezighouden. ik rijdt wel ontspannen, alleen op de een of andere manier, ga ik automatisch wat naar voren zitten, om het its te verlichten, omdat ik normaal heel drukkend zit.

het is een springzadel, het ligt goed op dit paard, en aangezien we niet weten wat er met hem gaat gebeuren of die blijft of weg gaat, gaan we er geen apart zadel voor halen. dan erbij vind ik deze lekker zitten :) bedankt verder !

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:40

Ik heb nog een hele leuke (tinker)merrie in de aanbieding als hij gaat dekken.. Vind hem echt supergaaf!

Ell1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:44

mooi paardje hoor!!

maar je moet iets rechter zitten en je handen iets hoger..

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:46

Wat een ontzettend lekker dier! Kennissen van een vriendin van mij hebben ook 2 (merrie) nakomelingen van Bonte Willem, en wat zijn ze gaaf! <3
Ik vind het er al netjes uit zien, over spoortjes kan ik niks zeggen, totaal geen ervaring mee ;)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:46

bedankt voor de leuke reacties :D

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:56

Goed hoor! Dier loopt lekker op eigen benen!
Voorover zitten vind ik persoonlijk goed bij het inrijden van een jong paard!

Spoortjes zou ik zelf af laten, maar kan me vinden in de argumenten.

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:39

Lekker behangen beest!
Ik vind het jammer dat je gelijk begonnen bent met sporen rijden, maar dat is jouw keuze.
Verder vind ik dat je, je handen wel iets mag dragen, het lijkt net of je op zijn nek steunt.
Verder netjes voor een net ingereden paard ;)

willyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:48

Leuk paard zeg! Maar ben bevooroordeeld, hou van alles wat bont is... Ik vind dat je heel netjes rijd,alleen vind ik inderdaad dat dit zadel jouw houding beinvloed.een dressuurzadel zal mooier staan. Ik zou de beugels langer maken, dan ziet het er al mooier uit en ga je minder naar voren hangen.