Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Regallie schreef:Ik sluit me helemaal aan bij Kiwiko.
Lekker paard heb je hoor. Mooi op eigen benen. Ga zo door.
anneliesdj schreef:Regallie schreef:Ik sluit me helemaal aan bij Kiwiko.
Lekker paard heb je hoor. Mooi op eigen benen. Ga zo door.
Ik sluit me er voor het grootste deel bij aan, het voorover zitten is juist goed, paard loopt op eigen benen, allemaal keurig.
Ik zou alleen liever een zweepje zien ipv sporen, met een zweepje kun je duidelijker en niet onbedoeld corrigeren.
Als je vanwege bepaalde redenen toch met sporen wilt rijden is dat verder prima maar dan zou ik ze liever lager aan de voet zien zodat je ook daadwerkelijk eerst met de kuit kunt aansporen en pas met het spoortje als het nodig is.
Mendi schreef:Heel leuk paard en fijn beeld zoals jij hem rijdt![]()
Hoe groot is deze jongeman eigenlijk?
__Jesper schreef:Ziet er goed uit gaaf paard! probeer wel rechtop te blijven zitten soms val je wat voorover.
En over die sporen prima toch zo? Kan soms net even wat makkelijker zijn en ik zie nergens dat je hem lekprikt dus ik zie het probleem niet zo.
Dekt hij ook ?
Stekelvarken schreef:Mooi paard, ik ken Bonte Willem en vind deze dan ook een prachtige nakomeling. Zoals velen op dit forum al gezegd hebben zou ik het je afraden om een jong paard in te rijden met sporen! Dat is echt niet nodig! Hij loopt echt onder je uit. Ten tweede zou ik de beugels iets langer maken, want je zit erg geforceerd op het paard. Ietsjes meer ontspannen zou geen kwaad kunnen en dat zal je denk ik ook terug zien in het paard. Het is een koudbloed, dus laat hem rustig zijn werk doen en jaag hem niet op. Dat is nergens voor nodig. Ten derde, houd je handen voor zijn zadel en bij elkaar; je hebt ze echt te ver naar voren! Dat voelt hij terug in zijn mond. En nog een vraagje over het zadel: is dat een vz-zadel of een springzadel? Misschien kan je beter voor een koudbloedzadel kiezen. Veel succes!