'Arabier' @ work bij Antoine de Bodt // shoot Fotogenikki

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:03

tita schreef:
Stom maar moet eerlijk zeggen iedereen die denkt dat ie kan rijden, noemt zich instructeur er zijn zat Z-ruiters die "les"geven

Ik heb jaren les gehad en altijd rechtrichten ALTIJD nu was een van mijn lesgevers een Coach van Nederlands pony-team.

Maar goed mijn vraag is nog steeds wat doe je bij Antoine met een goede pony en als je dan begin sept weer gaat is wel een beetje weinig voor consequent rijden en lessen...kan je ondertussen wel les hebben van een ander maar of het profijt zal hebben

Ben benieuwd hoe bekend jij bent met het AdB rijden. Het wordt inderdaad vaak gebruikt als oplossing voor probleempaarden, maar zegt dat niet genoeg over de manier van rijden? Dat het dus blijkbaar zoveel goeds kan veroorzaken? Blijkbaar zie je wel in dat deze manier van rijden een goede oplossing is voor deze problemen! Hier naast zijn er gewoon ook nog is óntzettend veel mensen die op deze manier rijden zonder dat het paard problemen heeft..

tita

Re: 'Arabier' @ work bij Antoine de Bodt // shoot Fotogenikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:48

@ Jozaa hoe ik bekend ben, het is iig niet mijn manier van rijden. Mijn vriendin en wat stalgenootjes hebben/hadden bij hem gelest...de manier van rijden en hoe ze moesten oefenen stond mij helemaal tegen..noem het klassiek ik vond het "raar".
Helemaal egoistisch naar stal-genoten toe, zodoende kreeg ik al een "hekel" aan zijn manier van lesgeven. En eerlijk is eerlijk er zijn er toch een aantal niet echt op vooruit gegaan :=

Ik kan me gewoon niet vinden in zijn methodes....en het klikt niet. En dat elke paard hoe kreupel het ook is.....gaat ie mee door en geloof me niet elk paard redt het daar.
Komen er mensen met een HKO-paard niveau4 en dan nog proberen.....en dan verkopen aan hem.....tja.

Iemand had het over recht-richten dat vele instucteurs dat niet doen misschien heb ik altijd mazzel gehad. Ik ben jaren bezig geweest met recht-richten ik weet eigenlijk niet beter :D

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:32

Maar waarom ben je er dan zo tegen dat iemand met en gzond paard op dez manier rijdt?
En al helemaal als dat dus wél goed gaat?
(mijn HKO fase 4 paardje is op rust gegaan & later afgemaakt, geen AdB geprobeerd ofzo, heb het nu ook echt over je opmerking over met een gezond dier bij AdB)

Dat het beeld in t begin 'raar' is ben ik wel met je eens hoor, tis ook heel anders met een hoge hand, groot sturen, slingerlijntjes, enz enz maar dat is echt nog voor je uberhaupt een B proefje doorkomt ;) eenmaal de goede basis erin en je rijdt gewoon volgens het normale plaatje :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 20:03

@ Dudie: dank je :D ja nu wel idd haha eindelijk.
@ tita: hoe bedoel je dat ie egoïstisch was naar je stalgenoten? Oprechte nieuwsgierigheid hoor :)
@ ladyjoy: haha ja precies! Vooral in het begin vond ik het erg moeilijk om zonder instructie erbij te oefenen, maar dat gaat gelukkig ook al beter :)

indybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:45

Heej,

Ik vind dat ie een ontzettend fijn beeld geeft. Er komt geen spanning in de hals van je pony en hij kijkt er ook lekker vrolijk bij. Ik vind dit toch een beter gezicht dan al die mensen hun paard naar beneden lopen te trekken.

Ik rijd zelf ook op de manier van adb. en ik moet zeggen dat mijn pony er een stuk beter van is gaan lopen en nee het gaat niet een om zieke paarden die via hem beter worden. het is een andere manier van rijden om toch net dat iets extra uit je paard te rijden.

Sorry maar dat moest ik ff kwijt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:01

Helemaal top, vooral voor een jong paardje!

Met de handen zo hoog voorkom je dat je veel druk zet op de lagen, nu zit de druk vooral in de mondhoeken, wat veel vriendelijker is voor zo'n jong ding :) En dat naar voren zitten en de verlichte zit, ook helemaal goed :) Hierdoor krijgt het paard meer vrijheid en ook meer de gelegenheid om de achterhand te gebruiken. Ik ben hier echt wel fan van :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 15:38

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:43

Weet je wat ik zo leuk vind?

Dat er weer normaal gesproken en wat uitgelegd kan worden over dit systeem. Dat was vroeger op bokt wel anders. Afzeik topics genoeg over Antoine.
Ja het is apart, het ziet er anders uit zeker als je net begint.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 09:13

Ben ook blij met de overwegend positieve reacties in dit topic :) voor ons heeft het in korte tijd grote vruchten afgeworpen. Nu na krap twee maandjes les kunnen we gewoon recht door de baan galopperen en zelfs al af en toe speels een pasje wijken meepakken, dat was hiervoor echt ondenkbaar!
Verder ben ik blij met de mensen die hun moeite nemen om uitleg te geven, ik weet nog lang niet alles over dit systeem en leer elke les weer bij, dus bedankt +:)+

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:29

Eigenlijk zouden we een "blij met AdB methode" topic moeten openen, want zoals we nu wel merken zijn er toch ook op Bokt best een hoop voorstanders van deze methode ;-). Pimpen we het een beetje leuk met wat foto's van de ruiters met de hoge handen en de verlichte zit. Nou kijk ook maar eens om je heen als je bijv op wedstrijd bent, er zijn er zat die ook een paar rr-lesjes kunnen gebruiken, je wordt er echt een hoop wijzer en blijer van :-)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:07

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:23

Heeyy

dit ziet er heel netjes uit die foto's!!
ik heb me paard nog maar 2 maanden en toen ik hem een maand had werd hij kreupel, dierenarts laten komen enz enz maar ze wisten niet wat het was. 4 mensen bij mij op stal reden al volgens de AdB methode en toen is mij aangeraden dat ook is te proberen. dus nu heb ik les van Els Vis van Heemst en hij doet het super hij loopt weer helemaal goed. ik ben er heel tevreden over want mijn paard had 3 weken stilgestaan alleen mee gestapt en Metacam (op advies van de DA) en Els had hem toen even gelongeerd en daarna ging ik erop eerst ging hij helemaal bokken hij moest zn energie even kwijt, maar daarna liep hij zo ontspannen dat had ik nog nooit gevoeld bij een paard!

en gister was Antione hier vlakbij om mn instructrice, iemand bij mij op stal en nog een paar mensen les te geven dus toen heb ik gekeken dat is ook heel leerzaam.

maar één jongen moest in de verlichte zit rijden omdat zijn benen te ver naar voren zaten de rest van de mensen hoefde dat niet. dus dat moet geloof ik alleen als je been te ver naar voren is waardoor je het paard hinderd in het lopen, of er zijn nog meer redenen wanneer je dat moet?

groetjess :D

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:33

ff goed de topic lezen Anne-Sproet, daar staat ook bij waarom je in verlichte zit rijdt, was niet speciaal voor Tim alleen ;-). Ik heb je gisteren gesproken (ik reed na Els op dat zwarte paard). Suc6 verder met je lessen bij Els en wie weet rij je de volgende keer ook mee :-)

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:38

oja sorry, ik zie het :)
dankjewel, ik wil volgende keer zekerweten meerijden met Sproet! (nog wel even sparen hihi:P)

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 00:16

Wat ziet kas er goed uit zeg! Echt vind hem zeker verbeterd uitzien op de foto's mijn commentaar is eigenlijk wat je zelf al zegt naar voren kijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 00:29

ziet er mooi uit :D ken de methode heb de man meerdere keren gezien.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 07:25

JoesPleasure schreef:
ff goed de topic lezen Anne-Sproet, daar staat ook bij waarom je in verlichte zit rijdt, was niet speciaal voor Tim alleen ;-). Ik heb je gisteren gesproken (ik reed na Els op dat zwarte paard). Suc6 verder met je lessen bij Els en wie weet rij je de volgende keer ook mee :-)

Hihi, wat grappig, nog meer mensen die bij Eliane waren Zaterdag.. :) Het was inderdaad niet alleen speciaal voor de slechte houding van Tim, maar het was wel DE manier om die slechte houding van hem aan te pakken en mijn paard lekker te laten lopen.. :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 08:54

In draf hoefde ik niet echt verlicht te zitten overigens, wel klein stukje gedaan maar daarna mocht ik gewoon weer verder lichtrijden :)
@ Anne_Sproet: wel he, ik heb zelf nu ook een heel andere pony onder m'n kont in vergelijking met drie maanden terug, echt geweldig! Fijn dat het voor jouw paard ook zo goed geholpen heeft :)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:39

Myour schreef:
Wat een leuke reacties :)
@ IERTJE7: dit was idd bij Nakita's East End Stables. Ik ben van plan het ongeveer 3x per jaar te gaan doen, ik ben afhankelijk van vervoer en omdat het op dinsdag is, moet m'n stalbaas regelingen treffen op z'n werk wat ie natuurlijk niet te vaak/graag doet. Waarschijnlijk gaan we begin september weer.
@ susanne: veel mensen vragen me dat haha maar ik kan er niet echt een antwoord op geven waarom dit zo moet (heel stom ik heb het al vaker gevraagd aan m'n instructrice maar het wil nooit echt blijven hangen). Ik zal erop letten in galop! Ik zit normaal nooit in verlichte zit dus kan een evenwicht kwestie geweest zijn. Bedankt!
@ wessjuhh: dat is idd zo :) bedankt!

Ik heb niet het hele topic gelezen maar als je niet weet waarom je deze manier met handen en zit doet waarom doe je het dan? gewoon intresse geen aanval ofzo hoor! Ik heb namelijk geen enige ervaring met dit
Verder ziet het er mooi en ontspannen uit, mooi paard. <3
Laatst bijgewerkt door HeleneDas op 12-07-10 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:40

Leuke foto's! Leuk ook om te zien dat het aan het einde van de les steeds beter gaat.
Super gaaf he, om les van Antoine zelf te hebben.

Ik mag 27 juli weer naar Aalsmeer voor een les :D

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:42

Hihi, grappig, ineens allemaal mensen uit de buurt ;) T was zo'n thuiswedstrijd voor mij, en toch is het niet gelukt om zaterdag te komen kijken :o

Candice, zo'n topic is er hoor Liefhebbers van de klassieke ADB methode Heel gezellig, kom erbij! ;)

Franca jij komt er wel hoor! Lekker zo doorgaan, je ziet hoeveel plezier jij en je knappe poown ervan hebben!

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:50

de foto's van afgelopen zaterdag staan op de site: http://www.sportpaardenfoto.nl
ik vind ze mooi!

@ myour: jaa egt zo fijn ! ook fijn dat het bij jouw paard ook goed geholpen heeft!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:53

Ik vind het er heel goed uitzien!
Ben ook bekend met Adb manier, het zelf ook lang in verlichte zit gereden, in mijn topic kreeg ik ook altijd veel commentaar daarop. Ik merkte dat mijn paard er super veel aan had. we zijn nu zover dat ik bijna rechtop kan zitten.
Succes verder, ik heb er weinig op aan te merken, je pony is ook nog erg jong, dus jullie zullen vast snel vooruit gaan

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 14:10

@ Nefertarie: dank je! :)
@ HeleneDas: omdat dat van m'n instructie zo gevraagd wordt ;) ik vraag altijd alles uitgebreid maar niet alles wil altijd even goed blijven hangen vandaar. Gelukkig door de uitleg in dit topic weet ik het nu wel echt hihi :P

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:28

Ik vind het er erg netjes uit zien, ook een erg fijne sierlijke pony! :D