kleinvosje schreef:Volgens mij mag je de tweede proef gewoon starten, en niet HC.
Zulk commentaar zoals jij nu schrijft, is belachelijk. Wat je thuis of waar dan ook doet op training, mag niet meegenomen worden bij de beoordeling van de proef. Je moet beoordelen wat je op dat moment ziet, en niet wat er vorige week thuis op stal of waar dan ook gebeurd is. Is inderdaad niet objectie, en ook niet nejtes. Heb je er wat mee gedaan?
Absoluut belachelijk.
Heb hem eerst even heel ongelovig aan zitten kijken, vervolgens nog geprobeerd iets uit het gesprek te halen maar heb het opgegeven, verder als die opmerking kwam ik toch niet. Het probleem met de betreffende jury is dat hij dit dus vaak doet... Ik sta gestald op een vrij grote pensionstal, en altijd als hij moet jureren ergens kan je er de donder op zeggen dat hij een keer langskomt 's avonds als de meesten aan het trainen zijn. Hele aparte manier van werken en alles behalve juist. Vandaar ook dat ik zeg dat ik bij hem gewoon niet meer start. Hij beoordeelt wat hij tijdens een training denkt te hebben gezien, of je in de proef nu de sterren van de hemel rijd bij wijze van, maakt niets meer uit.
Maar terug on-topic: Hoe denken jullie dan over oefenwedstrijden? Wij organiseren die nu 1x in de maand, opengesteld voor alle klasses. Dan vragen we juryleden die in ieder geval tot en met Z, maar nog liever tot en met GP mogen jureren en dan vragen we ook om wat uitgebreider commentaar. Ruiters mogen dan ook een klasse hoger of lager starten dan de klasse waarin zij uitkomen. We horen van de ruiters die geweest zijn hele positieve geluiden, want vaak krijg je ook echt heel leuk commentaar en zelfs wat leuke trainingstips mee waarmee je echt aan de slag kan. Voor een jury is het dan ook verser, omdat je meteen na de proef contact hebt met de ruiter.
Hoe denken jullie daar over?