Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

).
Mrijn schreef:Zonder nu een discussie te gaan starten over wat ongehoorzaamheid is of niet.. Als je paard buiten en aan de hand wel een stuk voorwaartser denkt, moet dat ook in zijn mogelijkheden liggen onder het zadel. Mijn paard is bijzonder heet en gevoelig, maar ik vind het absolute ongehoorzaamheid van haar als ze mij alle hoeken van de bak laat zien. Ze heeft geleerd haar energie te doseren en zich wat in te houden in het werk. Uiteraard houd ik altijd rekening met haar aard, maar ze heeft zich wel te houden aan de afspraken die ik met haar heb gemaakt (gooi je baas er zo min mogelijk af).
Verder denk ik dat je hartstikke goed op weg bent met hem door fenatiek te lessen en er bewust mee bezig te zijn. Geen enkel paard is perfect!
Maarehhh, waar is je jasje nou van?

MirandaFuego schreef:Tuurlijk moet het werk leuk blijven, maar de paarden die ik ken (en dat zijn er best veel, haha) die zijn buiten en zeker op het strand allemaal veel meer voorwaarts!
(En de hetere paarden soms buiten dan ook niet te rijden)
Afwisseling is dus belangrijk, (en kan een welkome opkikker zijn voor allebei) maar het is toch wel de bedoeling dat je ook serieus kunt trainen in de bak met een flegmatiek paard, dat hoeft niet persé ër doorheen slepen' en 'niet leuk' te zijn, zo ziet het plaatje er ook niet uit!
Maar op zich hoef je niet altijd in de bak te trainen, hoe vaak doe je dit tov de afwisseling?
dan staat tie op de wei en wandelen we een stukje (soms ook alleen wei, hangt ervan af of de baas zin heeft om te lopen
)

MirandaFuego schreef:Don_Zhivago schreef:dus dat is 4x in de bak per week waarvan 1x priveles
als ik die week wedstrijd heb is het 1x meer..
Dan zou je evt. nóg een dag buiten kunnen rijden, 3x in de bak kan makkelijk, zou je eens kunnen proberen?!

Splendesco schreef:Leuk paard heb je, vind het er op de foto's goed uit zien.
Jammer van de manen maar gelukkig groeien die weer aan.
Mag ik vragen welk model Lipica laarzen je hebt?
@ MirandaFuego
Dan is mijn paard een uitzondering haha.
Die is buiten veel rustiger dan in de bak.
Don_Zhivago schreef:boytju2 schreef:ik weet hoe het is om een flechmatiek paard te berijden!
vreselijk! -,-
dank je
het is moeilijk uit te leggen aan mensen die geen ervaring hebben met een flegmatiek paard
Maar het is echt heel moeilijk en slopend om juist zo'n paard in de sport te rijden.
het is heel makkelijk praten vanaf de zijlijn over hoe het zou moetenmaar helaas is het in de praktijk een stuk moeilijker..
Het duurt alleen even .. 

Helmoni schreef:Ik vind het een prachtige combinatie zo jullie 2. Wat een geweldig paardjeAlleen je hakken nog iets meer uitdrukken en het ziet er perfect uit, ik snap wel dat je er trots op bent!

krijg elke week op mn donder van mn instructrice