VRIJheidsdresuur Rydar ZONDER martelvoertuigen....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:59

Joyce schreef:
Kun je op je shows dan niet ipv een hoofdstel een leuk showhalstertje om doen? Mocht er dan iets gebeuren dan heb je toch nog iets.
Vorig jaar bij het nmprs was Stef er met Honey en dat was gewoon met halster, en dan bandages ed in de zelfde kleur. Dat vond ik leuk, leuker dan dat als ze daar binnen kwam met hoofdstel en scherp bit (nu wil ik niet zeggen dat jij dat bit zo scherp gebruikt, maar het zit wel in rydars mond, waardoor het er wel minder vriendelijk uit gaat zien.. )

Over je zin dat het jammer is dat deze foto's geplaatst moesten worden, ben ik het toch niet helemaal eens. Maar ik zal daar nu niet verder op ingaan..

Tuurlijk vind ik het niet erg de foto's te plaatsen maar ik vind het erg dat t gewoon eerst zien dan geloven is... Maar alles is goed nu.. ben blij dat het probleem uit de wereld is en ik nu eindelijk weer gewoon kan "bokken"

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:30

k vin het egt wel super knap! Dat paard luistert uit vrije wil..jah sorry imker. ik von het ook een ( laat ik netjes zijn) mindere opmerking! probeer het maar si zelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:42

Dit vind ik echt gaaf om te zien Debo Haha!
Rydar lekker vrij en dan kunstjes doen Haha!
Echt toppie!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:42

Debo, je bent zelf behoorlijk handig (aangezien je zelf dat showhoofdstel gemaakt hebt, doe ik je niet na Haha!)
Als je nu eens kijkt of je aan gekleurd leer kan komen (blauw lijkt me leuk bij ry, maar dat is natuurlijk persoonlijk) en je maakt zo een hoofdstel, trensje erin, blauwe bandages, en je hebt al een heel leuk plaatje.

Honey gaat volledig in het geel, dit waren de kleuren van het stamboek (Geel/zwart) maar ondanks dat ik daar nu niet meer inzit, blijft hon geel, staat haar gewoon geweldig.
Jamaica gaat helemaal in het bordeaux.

Overigens Meavey, ik vind het bit ook schitterend. Heb ook gedacht voor shows een mooie stang te kopen, maar ik durf het niet aan. Jamaica heeft een heerlijk zacht bekkie, en dat wil ik niet verpesten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:43

Dit ziet er goed uit.
Je mag trots op jezelf zijn, dat jullie het zo goed kunnen.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:51

Mooie foto's!!

Nog even een complimentje voor je rustige reacties de afgelopen dagen in de topics. Niet gelijk boos worden en gewoon je mening geven....super!! Haha!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:53

ik vind het er ook errug gaaf uit zien, ik snap ook echt niet wat mensen nu nog te zeiken hebben, '
als het paard hier geen zin in heeft dan loopt hij echt wel weg hoor, of in een erger geval, dan schopt hij zn baas, ja dat heb ik gezien,
dit zijn gewoon foto's van een hechte band tussen mens en dier, die laten zien dat het paard bereid is om alles te doen voor zijn leider (baasje)

Nerd

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:56

ik snap niet hoe iedereen er zo'n probleem van kon maken.
ik snap echt wel dat rydar het voor je doet

en slim plan van je om deze los foto's te plaatsen
zo kan iedereen zien dat het ook zonder kan
je zelf extra bewezen

(en iedereen is jaloers Tong uitsteken)

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:56

Zoo , dit ziet er veel leuker uit

En net wat oa Stef zegt, als je nu een setje maakt met een "versierde" trens (uit de western) en alles in een bijpassende kleuren (en met een pluim op Ry's hoofd Tong uitsteken ) dan heb je een grave show. Lachen

Je hebt weer wat te knutselen Tong uitsteken Knipoog

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:26

hij staat er weer leuk op met z'n humeurige oortjes. Lois heeft ze altijd als een ezel. Wijd uit elkaar, die komen alleen naar voren voor voer Haha!

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:31

Het ziet er goed uit hoor!
Het lijkt me ook onwijs leuk om een keer een show van jullie te komen bekijken!
En eerlijk gezegt vind ik dat showbitje er ook supper er uit zien!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:40

Leuke foto's Debo, erg leuk om te zien zo!

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:23

Erg mooi! leuk zeg een fjord met lange manen

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 01:20

Wauwww Debo...dit ziet er super uit zeg. Ik vind het echt knap dat je dit voor elkaar krijgt met je paardje! Ik doe het je niet na hoor! Gaaf!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:02

1-0 voor Debo zullen we maar zeggen he Haha! Way to go meis.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:06

imker schreef:
Dit is in ieder geval al een stuk beter, al ziet het er nog niet uit van: "goh, wat is het leuk!"

Maar het zijn martelWERKtuigen ipv VOERtuigen...

Ze heeft in een ander topic al eens uitgelegd dat ze dyslectisch is. Zullen we nou niet mensen op hun persoonlijke zwakheden gaan aanvallen? Of is zij de enige hier die niet perfect is?

Gister op de paardenprestatiedagen geweest. Iets meer martelwerktuigen gezien dan dat ene bitje van Debo. Maar ja, dat is niet erg want ja, dat zijn de topruiters he.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:29

Nu ook eens een positieve reactie van de mod Knipoog
Vaak moet ik ingrijpen omdat het verkeerd gaat in een topic, maar nu gaat het echt heel netjes .

Ik wil dan ook evn zeggen dat ik het toch wel fijn vind dat er nu wel op een positieve manier gereageerd kan worden op foto's van Debo.
Dat zal voor Debo ook fijner zijn dan die eeuwige discussie's of het nu wel of niet goed is hoe zij dingen aanpakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:32

Mag ik daar op inhaken
L*llige dingen worden helemaal niet snel gezegt
alleen maar op vragen en foto's die er niet helemaal zo gezellig uitzien
En eigenlijk vind ik dat heel normaal op een forum vol dieren liefhebbers, dat mensen opkomen voor een dier.
En vandaar dat het idd vaak over dezelfde onderwerpen gaat en helaas dan ook vaak bij dezelfde personen boven komt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:35

Mickey schreef:
Ik wil dan ook evn zeggen dat ik het toch wel fijn vind dat er nu wel op een positieve manier gereageerd kan worden op foto's van Debo.
Dat zal voor Debo ook fijner zijn dan die eeuwige discussie's of het nu wel of niet goed is hoe zij dingen aanpakt.

Misschien komt dat omdat dit ook positieve foto's zijn..... Foto's die ik leuk vind om te zien. Foto's die grappig zijn...... Ik zeg wel eens, liever rijtechnisch niet goed maar met een hoop lol dan een mooi plaatje onder dwang.........

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:46

shariyerke schreef:
ik vind het super knap! zowel vast als los
en martelwerktuigen, wat een onzin woord!!
als je dit met je paard kan, heb je echt een super hechte band

Of je hebt je paard heel goed geconditioneerd.... Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 11:29

Cassidy"]
[quote="shariyerke schreef:

[/quote]

hmm mar goed dat ik daar de betekenis niet van ken Haha!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:22

conditioneren betekent volgens mij dat een paard bij een bepaald teken iets doet.
het is volgens mij het koppelen van dingen/handelingen/acties/ofzo aan elkaar. (bij drijven gaan stappen bijv)
maar volgens mij heeft alles wat je met je paard doet te maken met conditionering Verward zowel rijden als de dingen die er naast doet.
als mijn uitleg klopt is rydar dus goed geconditioneerd, maar dat is toch alleen maar positief?

maar goed ik ben ook geen wandelend woordenboek dus ik kan het fout hebben

in iedergeval, de foto's laten zien dat rydar het doet zonder ook maar iets om, als hij het er niet eens mee zou zijn zou hij toch gewoon z'n kont omdraaien en weglopen ?

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:32

Superfoto's Debo,goed gedaan!

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:56

Cassidy"]
[quote="shariyerke schreef:

[/quote]

Elk paar leert door conditionering gewenst gedrag te vertonen. Nerd
Maargoed dit ging weer heel erg off topic.Ik vind dit er een stuk beter uitzien Debo en al heeft ie z'n oren plat in de nek(hoeft niet altijd wat te betekenen,ik ken bepaalde mensen die ook nooit vrolijk kunnen kijken Haha! )hij doet het toch voor je en loopt niet weg.
Dan heb ik eigenlijk nog een vraagje beloon je hem nu met je stem of met iets lekkers?En als het iets lekkers is hoe bouw je dat dan af?De mijne doet het dus echt voor het snoepje en kan zo drammen

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:15

heb t andere topic stilzwijgend gevolg (leek me beter Haha!)

maar dit ziet er toch veeeeeel beter uit?
Waarom geen shows op deze manier geven?

het tuig wat je bij de andere fotos om had staat misschien wel wat meer 'show' maar dat bit Lips are sealed (en nee ga t er verder ook niet over hebben, want je hebt laten zien dat t zo ook kan Lachen )