Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joyce900 schreef:Marlouzy, het is een hulpteugel en geen dwangteugel.
.
rebeltje schreef:Een goede ruiter weet hoe hij/zij spullen moet gebruiken. Een slecht ruiter maakt ook van het meest vriendelijke tuig een martelwerktuig.. Je moet kennis hebben voor je bepaalde dingen gaat gebruiken, en ook voordat je bepaalde dingen gaat roepen..
De slof strak vastpakken en in de veronderstelling zijn dat hij nageeflijk loopt, duidt in mijn ogen op een te kort aan kennis.
Waarbij ik de afgelopen jaren ook veel, heel veel geleerd heb
maar alles weten en alles goed doen doet niemand
Snoevie schreef:maar dan nogmaals,dan zullen de mensen die anti hulpteugel zijn,ook geen bit gebruiken.
anders lijkt het me namelijk erg vreemd,wel tegen hulpteugels,niet tegen een bit
marlinH schreef:Snoevie schreef:maar dan nogmaals,dan zullen de mensen die anti hulpteugel zijn,ook geen bit gebruiken.
anders lijkt het me namelijk erg vreemd,wel tegen hulpteugels,niet tegen een bit
Waarom is dat vreemd? Ik denk dat heel veel mensen die mening hebben.
Ik ben niet voor en niet tegen hulpmiddelen/hulpteugels. Wij gebruiken zelf zelden hulpteugels, maar in sommige gevallen kan het handig zijn!
Dizzy__Love schreef:Ik rij sinds een week elke week 1x met slofteugel.
Dit omdat ik de pony net niet door het punt van nageefelijkheid krijg, en hij de neiging heeft om zijn neus vooruit te duwen.
Een martingaal gebruik in de rest van de week, tegen het omhoog gooien van zijn hoofd.
Met springen gebruik een een borsttuig, dit omdat ik dit mooier uit vind zien, en omdat het zadel dan niet kan verschuiven.
Maar als ik met slofteugel rijd hangt hij los, behalve als hij zijn hoofd omhoog gooit of zijn neus naar voor duwt, dan neem ik hem iets strakker zodat hij dat niet meer kan.
Longeren doe ik met Pessoa, zodat hij zijn achterhand ook meeneemt.
Wat vinden jullie hiervan? Alle reacties gewenst...