Dressuur blijft een ramp, gaan we vooruit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 07:00

X__Trees schreef:
kleinvosje schreef:
Blijkbaar toch niet goed genoeg, anders zou je er hier niet naar vragen. Ik vind dit een beetje banketstaaf overkomen naar je instructrice toe, je zegt dat ze het weet op te lossen, maar ondertussen wil je van ons hetzelfde weten.
Iemand die zelf hoog rijdt, is misschien wel goed in haar rijden, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het ook uit kan leggen en over kan brengen...

Het is niet omdat je les hebt dat je geen andere meningen mag aanhoren. Hoe meer meningen, zo kan je uiteindelijk opmaken wat het beste voor jou en je paard is.
Als TS een fijn gevoel heeft bij de lessen en markt dat er verbetering is, dan moet ze die les ZEKER blijven volgen.

Verder vind ik je houden best ok, een keer er meer ontspanning is ga je je ook meer kunnen zetten rond je paard.
Op enkele foto's is je hand best streng, probeer daar aan te denken!
Verder over je trainingswijze, ik zou meer dressuur gaan rijden/lessen. Je pony gaat automatisch meer conditie hebben voor je ponyrennen. Want 1x in de week op snelheid en 1x in de week dressuren lijkt mij niet optimaal. Ik zou hem door dat niet vooruit branden gewoon proberen doorrijden. Misschien is hij stijf omdat hij het niet gewoon is?

Bedankt! Door een lelijke val tijdens een training en omdat Ricky kreupel is geraakt, doe ik niet meer mee aan de ponyrennen. Ik ben zoiezo van plan om meer aan dressuur te besteden. Bedankt voor je tips! Ik zal binnenkort weer foto's plaatsen van de les, die gaan nu stukken beter. :)

MirandaMalik

Re: Dressuur blijft een ramp, gaan we vooruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:24

Het lijkt me ook dat hij heel stijf is.
Dan is het juist beter om (bijna) elke dag te oefenen, al is het maar 10 minuten, of aan de longe met bijzet.
Hou hem goed voor het been, het niet vooruit te branden is de belangrijkste oorzaak van je probleem.
Daarom doet hij het buiten wel goed, daar is hij voorwaarts!
En die galop komt door gebrek aan balans en stijfheid, probeer veel af te wisselen als je dressuur rijdt, tempowisselingen en figuren zorgen ervoor dat je paard het niet zo saai vind!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 15:32

MirandaFuego schreef:
Het lijkt me ook dat hij heel stijf is.
Dan is het juist beter om (bijna) elke dag te oefenen, al is het maar 10 minuten, of aan de longe met bijzet.
Hou hem goed voor het been, het niet vooruit te branden is de belangrijkste oorzaak van je probleem.
Daarom doet hij het buiten wel goed, daar is hij voorwaarts!
En die galop komt door gebrek aan balans en stijfheid, probeer veel af te wisselen als je dressuur rijdt, tempowisselingen en figuren zorgen ervoor dat je paard het niet zo saai vind!

Heel erg bedankt voor je tips! :)

witjepaard

Re: Dressuur blijft een ramp, gaan we vooruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:53

Er is al veel gezegd:

Ik zou zeggen ( maar beste stuurlui staan aan wal)
laat dat hoofd maar even voor wat het is...

Veel figuren, veel (schijn) overgangen, niet te lang achter elkaar dressuurrijden.

Mijn paard liep ook zo..
Nu is ze thuis op M niveau

zo heb ik het opgelost en ze is helemaal los gemaakt door middel van APS-therapie want door haar houding zat ze ook aardig vast.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:00

Ik zou vragen of je instructie meer aandacht geeft aan je houding, je zit erg gespannen.
OOk zit je op de ene foto met waslijnen en op de ander zie ik juist teveel druk bij je pony.
Ik denk als jij zelf stabieler en onafhankelijker kunt zitten, dat je pony ook makkelijker gaat lopen.

En de moed niet opgeven, ikzelf heb een pony op z'n 17e nog omgeschoold tot dressuurknol... en daar was ontspanning ver te zoeken in het begin :+
dus er is altijd een weg, maar ik zou wel kiezen voor de meest respectvolle en paardvriendelijkste manier.
zorg dat jij en je pony er plezier in houden! :D