Hoe kun je het beste van je paard afvallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:26

Gewoon ontspannen en je laten gaan meestal gaat het dan wel goed. Alhoewel ik zelf blijkbaar een soort salto in de lucht maak en dan altijd op me rug terechtkom en dan op me hoofd klap waardoor ik inmiddels alweer drie zware hersenschuddingen van heb gehad. :+

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:14

een bolletje maken en je nek beschermen en zo van je paard afrollen ;)
Maarja, volgens mij lukt dat niet echt, je ligt al voordat je het door hebt volgens mij :P

nina444

Re: Hoe kun je het beste van je paard afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:32

Er bestaan ook "val" lessen.
je kan het het beste maar gewoon laten vallen, als je te erg wil blijven vasthouden, kan het gebeuren dat je juits voor je paard terecht komt, en dan heb je echt een probleem!

FalcoMirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:59

Ik probeer altijd eerst weer erop te komen en als dat niet lukt laat ik me er langzaam af glijden. Tgaat idd allemaal heel snel maar ik zou gewoon proberen rustig te vallen.

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:17

Ik probeer altijd te rollen als ik eraf val. :j Natuurlijk zijn er momenten dat je zo neer komt dat het haast onmogelijk is, maar het zit er bij mij in op automatische piloot. Ik oefen ook heel erg vaak met er af vallen, klinkt raar, pakt zich wel goed uit bij mij. :)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:20

Uhh ik weet niet hoe ik val.. :+ Maar uhm. je weet dat je het beste kan blijven zitten hé!? :P

Ik denk dat je je het beste zo klein mogelijk kan maken en je hoofd boven moet houden..!!! Ik ben altijd alleen nog maar pijnlijk gevallen BTW :')

jadis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:30

vallen leer je inderdaad wel :Y)

ik heb 10 jaar wedstrijd turnen gedaan en op zo een training val je ook enorm veel als je iets nieuws aan het leren bent. het is dan wel in een dikke mat of een valkuil, maar zo leer je echt wel wat het zachtste is. (geloof mij, zo'n dikke mat kan ook nog heel hard aankomen :D )

nu bij het paardrijden denk ik echt niet meer na als ik val. eerst natuurlijk proberen blijven zitten en als dat niet lukt, gewoon eerst je voete uit je stijgbeugels zien te krijgen en dan late vallen en proberen af te rollen. :P

en als je toch plat op je rug zou neerkomen en je hebt eneens geen lucht meer, gewoon even blijve liggen en rustig proberen ademhale. als je dan gaat panikeren word het gevoel van geen lucht te kunnen halen alleen maar erger (spreek uit ervaring :o )

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:34

nijmegen schreef:
volgens mij gebeurt het zo snel dat je weinig kunt doen
je ligt al voor je het weet

Ja dat is bij mij ook het geval. mijn ma zegt wel eens dat ik op judo moet zodat ik kan "leren vallen". Ze zegt dat als je dat leert je vanzelf (na veel oefenen) "goed" valt, en dus niet BAM op je platte rug zoals mij altijd overkomt. :P

fanboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:06

Je kan het beste als een soort 'bolletje' van je paard af vallen heeft de praktische ervaring mij geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:10

Je proberen zoveel mogelijk te ontspannen, en niet gelijk omhoog komen.
Je weet natuurlijk nooit waar je paard is, wie weet lig je er wel onder..en dan kan je nogmeer letsel overhouden! ;)
Tot nu toe plof ik altijd op me kont neer, in de meest stomme omstandigheden :+

ponyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:33

nijmegen schreef:
volgens mij gebeurt het zo snel dat je weinig kunt doen
je ligt al voor je het weet

ja als je valt ben je binnen een halve seconde onder en als je gaat vallen dan denk je er niet aan hoe moet ik vallen dan probeer je altijd te blijven zitten

Stilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:04

De paar keer dat ik zand ging happen ging het zo snel dat ik ook echt geen tijd had om na te denken hoe ik het beste kon vallen.
Gelukkig liepen het alle keren goed af.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:06

RianneRianne schreef:
hihih, als je valt denk je toch niet van: aah, hoe zou ik eens gaan vallen :+

Heb er zeker wel een paar keer over nagedacht toen het paard herhaaldelijk omhoog kwam := In mn hoofd ging het; 1, 2, 3 duiken :Y)

Ik denk dat je toch ook wel door ervaring leert hoe je moet vallen. Daarbij ga ik bijvoorbeeld uit automatisme met mijn handen naar mijn hoofd.
Laatst bijgewerkt door noekje op 11-05-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:07

.