Weer foto's van Blacky(van zn lange hoeven)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 19:33

Sizzy: Ja maar die beesten steken toch gewoon door die gaten heen zeg maar? Dat lijkt me iig wel.

nikkiemisty: Ja maar hij heeft een tijd niks meer dr bij gehad. Omdat hij dus hoefbevangen was. Maar kan het denk ik nu weer rustig gaan geven....

Mystica: Nou da's echt l*llig dan!! Maar jij hebt dus niet gezegt dat ze niet van jou waren? Nouja dat zullen ze wel niet gelooft hebben toen. Soms snap ik ook niet waarom ze er eigelijk zijn want ze doen vaak gewoon niks.

isabelle Ja maar ik zou ook super kwaad zijn hoor. Da's ook weer zoiets banketstaaf....zucht..sommige mensen

zilverster Nee maar dat ziet hij niet dat Blacky pijn heeft.
Ze zouden hem daar eens een weekje op die wei moeten laten staan. Kijken hoe snel hij word....en misschien doet ie dan nog wel niks

Bedankt voor de reacties!! Ik laat nog wel weten als de DB iets van zich heeft laten horen.

nikkiemisty
Citaat:
Ik vind dat jij je super voor deze pony zorgt. Al kan je niet veel doen, denk je toch aan het belang van Sun...

Bedankt Haha! Haha!
Ik hoop dat Blacky dat ook vind....

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 20:15

Heb je al wat van de dierenbescherming gehoord?
Anders mail ik nog wel even...(niet dat dat gaat helpen)

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 20:23

Een meisje bij ons op de manege heeft pas geleden een pony voor 80EU bij een boer weg gehaald.
die was helemaal verwaarloosd zag er niet uit etc etc staat nu weer helemaal bij te komen in een eigen weitje, DA geweest, hoefsmi geweest en als hij weer helemaal picobello is en klaar is met zijn vakantie gaat ie op de manege bij ons voor de kids want het is een schat van een beesie loopt ie in iedergeval nog een uurtje per dag mee op de manege en daarna lekker in de wei of stal een beter leven hadden ze hem niet kunnen geven toch..!!

Ga toch bij ons rond vragen of we hier iets aan kunnen doen misschien wil iemand hem wel kopen en een goed leven geven of verkoopt hij hem niet?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:36

Heb je er wel erg in dat ponies die eens hoefbevangen zijn geweest, vaak een wat gekanteld hoefbeen hebben en daarom niet heel kort meer mogen worden bekapt?
Mijn oude verzorgpony had dat ook, kregen we ook wel eens opmerkingen over, maar zelfs als de smid (een van de beste uit deze regio) was geweest waren ze nog vrij lang. Al zijn deze wel erg lang...
Die geschuurde hals is heel sneu, volgens mij moet leven met jeuk ondragelijk zijn.

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:46

Ik zou ook gewon iets knoflook voeren erbij. Ik hoop dat de DB snel wat laten horen, teminste als ze wat laten horen. Ik heb er alleen maar slecht ervaringen mee namelijk

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 01:05

Miran schreef:
Heb je er wel erg in dat ponies die eens hoefbevangen zijn geweest, vaak een wat gekanteld hoefbeen hebben en daarom niet heel kort meer mogen worden bekapt?
Mijn oude verzorgpony had dat ook, kregen we ook wel eens opmerkingen over, maar zelfs als de smid (een van de beste uit deze regio) was geweest waren ze nog vrij lang. Al zijn deze wel erg lang...
Die geschuurde hals is heel sneu, volgens mij moet leven met jeuk ondragelijk zijn.
die hoeven mogen idd niet heel kort, maar ze moeten wel in vorm worden gehouden, om ergere kanteling te voorkomen, dat de smid de hoeven de vorige keer wat lang heeft gelaten is ook heel begrijpelijk, maar de eigenaar had de smid er nu allang weer bij moeten halen!want zoals zn hoeven er nu uit zien is alleen maar slechter voor hem!

en idd, leven met zo'n jeuk is ondraaglijk, ik zou ook hardstikke gek worden!

heb nog nix van de DB gehoord, als ik vrijdagmiddag nog nix heb gehoord dan bel ik ze, dan gaan ze er meteen na het weekend kijken hoop ik!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:08

Ik heb vandaag een brief van de Dierenbescherming gehad, een beetje een standaard brief, dat ze mn melding hebben ontvangen, en als ik over 4 weken naar hun bel, vertellen ze me wat ze hebben gedaan.

Het is dus niet veel, maar iig hebben ze dus mn mail+de foto
's gezien, en ze gaan er dus iig kijken.

nu maar hopen dat ze zelf ook last van die horzels hebben als ze bij blacky gaan kijken, dan snappen ze wel dat het zo niet langer kan!
en dan zien ze ook meteen zn kapotte plekken van het schuren, en zn slechte hoeven.

hoop echt dat ze er wat aan doen!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 16:04

Nou blij dat ze komen en hoop dat ze dit keer wel wat meer doen!
Bedankt Renske.
Ik weet niet zeker of hij hem wil verkopen.....

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 09:01

Zijn ze al geweest???
Hebben ze al wat gedaan???

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 12:24

Nee zijn nog niet geweest...

LaDy_B4LiFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:49

ik zou als ik jou was gewoon zelf de hoefsmid laten komen en betalen... ik kan dicht echt niet aan zien.. maar zo zie je wel wat ook voor komt in deze wereld.. altijd staan er foto's van onze verwende pony's op bokt die het zo goed hebben.. zo zie je wel dat ook veel pony's het minder hebben.. maar wel super van je dat je de pony verzorgt... en niet stom bedoeld maar als ik jou was zou ik er meer aan doen.. dit is gewoon super zielig!!

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:56

LaDy_B4LiFe schreef:
ik zou als ik jou was gewoon zelf de hoefsmid laten komen en betalen... ik kan dicht echt niet aan zien.. maar zo zie je wel wat ook voor komt in deze wereld.. altijd staan er foto's van onze verwende pony's op bokt die het zo goed hebben.. zo zie je wel dat ook veel pony's het minder hebben.. maar wel super van je dat je de pony verzorgt... en niet stom bedoeld maar als ik jou was zou ik er meer aan doen.. dit is gewoon super zielig!!

Die vind ik hard!
Zij doet toch hardstikke veel voor dat zielige ponytje!
En net of de hoefsmid super goedkoop is!!!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 21:07

Ja ik vind je reactie ook een beetje hard aankomen bij mij. Als ik genoeg geld had....en het mocht van mijn ouders deed ik het zo...maar het gaat nou eenmaal niet zo makkelijk. Mijn punten zijn hartstikke omlaag gegaan door dit blacky gebeuren. Ik kan niet zomaar een hoefsmid laten komen terwijl het iemand anders zijn pony is. Het enigste wat ik kan doen is de dierenbescherming bellen (dit keer heeft dat renske20 voor mij gedaan) en afwachten op reactie. En wachten is heel erg kl*te. Je zult die reactie niet zo bedoelt hebben misschien maar het komt best hard aan.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 00:05

Van ons pap dan.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 08:25

Ook al bij nagedacht dat als Sunshine zelf een hoefsmid laat komen, de dierenbescherming zeker niets meer onderneemt, het is dan immers "in orde".
Hetzelfde voor een Dierenarts enz.
Sunshine doet zoveel ze kan voor Blacky, omdat ze het niet kan aanzien en omdat ze zoveel om die pony geeft, maar als je het hard bekijkt, is alles wat ze doet te veel, want op die manier ziet de DB niet hoe erg de situatie eigenlijk is. Leuk dilemma hoor: die pony helpen en weten dat je zelf keer op keer met de zorgen en de slapeloze nachten en de kosten zal zitten, terwijl die eigenaar steeds maar vrijuit gaat, ofwel ergens een lijn trekken en hopen dat de DB eindelijk eens wat doet en die man aanpakt.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 12:04

Idd leentje. Als ik bijv. nu de hoefsmid laat komen op mijn kosten...denkt hij misschien wel: oh das makkelijk zo...volgende keer ook weer niks doen dat betaalt ze wel weer. Of hij word juist heel erg boos en mag Blacky niet meer verzorgen. Ook kan ik de hoefsmid niet betalen van mijn zakgeld( ben 15).
Ook is het een rot gevoel als je bijv. op school zit en je pony staat in de wei en word helemaal lek gestoken. Arm beesje Verdrietig

shabash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:26

Jeetje wat triest zeg. Hoe oud is de pony?? En diegene die zeggen dat het beestje dood niet beter af is, nee natuurlijk niet als er wat aan gedaan wordt niet nee maar hebben jullie wel eens zelf jeuk gehad die niet meer wegging en waar niets aan gedaan wordt???? Ik zou hem graag willen hebben, verkoopt die boer dat beestje wel???

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:42

Tja, heb het zelf ook meegemaakt met verzorgpony's en toen deed de dierenbescherming ook niks. Hopelijk in jouw geval wel. Je zei dat renske deze keer voor jou had gebeld. Maar als ik jou was zou ik zelf ook nog een keer bellen. Hoe meer klachten ze krijgen hoe beter!!!!!!!!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 13:00

shabash: Blacky is 13 jaar oud. Welsh X Shetlander...foto's van hem staan in mijn profiel.
Nee helaas wil hij hem niet verkopen want hij heeft hem al 12 jaar Boos!
Iemand hier op bokt wilde Blacky ook kopen dus die had de eigenaar gebelt....maar hij verkocht hem dus niet Huilen

Ik hoop ook dat de dierenbescherming er iets aan doet.

shabash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:16

Hoop dat ik je mag helpen financieel want ik wil dit arme beestje echt helpen en ik vind het geweldig dat jij er zo goed voor zorgt misschien zijn er nog meer mensen die een bijdrage kunnen leveren want als we op die boer moeten wachten!!!!! Ik hoop het

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 13:48

Echt heeeeeeel erg bedankt!! Over een computer komt het een beetje afgezaag over maar ik ben echt blij

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:51

vind het een superaanbod hoor, maar zoals al eerder is gezegd vraag ik me af of het goed is. Als je het 1x doet zal je het moeten blijven doen. De dierenbescherming zal dan namelijk zien dat de hoeven weer goed zijn en de manen ed. ook. Ze zullen dan niks meer ondernemen. Het gaat dan goed met de pony en wie daar voor zorgt maakt hen helemaal niks uit; al was het sinterklaas!

shabash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:57

Ja maar als er niemand wat doet zijn we dan zelf ook niet een beetje bezig dit dier te mishandelen. Ik doe wat ik het beste vind en dat is dit beestje zo snel mogelijk helpen. Ik blijf ook zeker helpen en hoop met mij nog meer. Ik weet ook dat ik niet ale paarden kan helpen die het slecht hebben maar Blacky heeft mijn hart gesrolen kan er niets aan doen sorry voor de mensen die het niet met mij eens zijn maar ik vind dat we Blacky moeten helpen!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 14:00

Ow ik zeg ook zeker niet dat je hem niet moet helpen!!!! Ben ik het helemaal mee eens hoor.
Maar ik spreek uit eigen ervaring met 2 shets. Daar staken een vriendin en ik veel zakgeld in en toen de dierenbescherming kwam vonden ze wel wat puntjes, maar over het algemeen kon het er wel mee door (dankzij ons!!!!) en hebben ze dus niks gedaan.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 14:19

De dierenbescherming geeft de eigenaar waarschijnlijk een waarschuwing. Ik moet gewoon iets doen nu. Ofja...dankzij shabash kom ik nu verder. En ook Renske natuurlijk want die heeft het geregelt met de DB. Echt ontzettend bedankt Lovers
Zo blij ben ik nu gewoon.....