Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bonita_Bon schreef:KimENlinda schreef:Ik vind dat het wel moet kunnen.
Zoals ze aangeeft gallopeerd ze maar 2 rondjes aan elke kant en rijd stapt ze 45 minuten.
Dus is ze maar ongeveer een uur echt aan het draven.
Plak daar nog een kwartier aan, want ze rijd 2 uur, waarvan 45 min stap en 4 rondjes galop (das nog geen 2 minuten). Dat vind ik behoorlijk veel. Niet schandalig hoor, maar ik vraag me vooral heel erg af: waarom 2 uur?
Ik rij zelf hooguit een uur, tenzij ik een stevige buitenrit maak, dan ben ik 2 uur weg, waarvan 1,5 uur stappen. En dan hebben we het over een dier met zadel-conditie. Nee ben niet zo weg van 2 uur bakwerk, vooral niet als ze daarbij de rug niet gebruikt (niet nageven),
het is wel veel maar met wat voor doel? ga ke op trektoch op meedoen aan cross? dan moet je paard nou eenmaal een goeie conditie hebben
ik verveel me dan heel snel.stefje schreef:Ik lees in een ander topic dat de pony wel gauw bezweet is:
"De haflinger die ik berijd staat na 10 minuutjes draven vol in het zweet, van haar oren tot haar staart. Heeft (practisch) niets met haar conditie te maken hoor." Sorry, wil je niet aanvallen, maar dan zou ik zeker wat meer gaan opbouwen.