Weer Utica(Polansky)@work op wedstrijd Z1!..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 21:44

Iloonie schreef:
Heb je zaterdag zien los rijden bij de wedstrijd in werkendam.. zag er erg vriendelijk uit! Je zit wat achterover, maar dat het je zelf al door..

Bedankt! Leuk om te horen ze liep ook wel erg fijn binnen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:11

Ahh, je bent al flink vooruit gegaan. Complimenten. Ik heb nog wel een paar tips. In de draf moet je hem beter aan je zit houden. Je zit er te veel bovenop en kunt zo niet fijn inwerken. Verder moet je je takt beter in de gaten houden, vooral in de zijgangen. In het rechterappuyement zie je dat heel duidelijk, dan versnelt hij wat en is niet meer helemaal mooi in takt. De 2de keertwending moet je meer om de achterhand rijden, dus meer buitenbeen. In de galop mag ie nog meer over de rug blijven. Dus niet alleen naar de oprichting kijken, maar beter over de rug rijden met je been.
Dus samengevat, meer aan je been en zit rijden en de takt bewaren. Ik zou trouwens nog even wachten met de Z2. Ik ben bang dat ie dan behoorlijk heet of in de war kan raken van de wissels. Dus ik zou dit eerst nog wat beter bevestigen. Succes verder. ;)

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:32

Vind het een enorme vooruitgang, zeker qua zit! Veel rustiger plaatje.
Ik vind jullie een erg mooie combinatie.
Alleen vind ik het achterbeen wat minder sterk dit keer, dat mag wel wat actiever.
Maar ik doe het je niet zo snel na ;)

Succes met haar, gaat de goede kant op!

CK88

Re: Weer Utica(Polansky)@work op wedstrijd Z1!..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:36

Ik heb niks op je houding aan te merken, kunnen de meeste mensen nog iets van leren. Je hebt wel een pittige hete dame onder je kont :D ze is wel érg goed aan de hulpen, daardoor kan ze moeilijk de ontspanning vinden in stap, en met halthouden, maar ik vind jullie een prachtige combi!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:01

Hej, je paard heeft echt super gangen en die middendraf is om te kwijlen! :~ Maar ik vind je houding nog iets te terughoudend. Durf in te zitten en te rijden, door kleine hulpen (deze zijn waarschijnlijk al heel klein) gaat je paard echt super lopen volgens mij! Maar die halt in begin stoorde mij wel ongelooflijk doordat ze zo overstrekt stond en helemaal niet onder controle, wat volgens mij aan je zit ligt, dat je niet genoeg inzit.
In ieder geval, veel succes met dit paardje, het is een kwijlbeest. Je ziet en voelt het waarschijnlijk ook, dit paard kan alles, nu is het aan jou :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 22:10

CK88 schreef:
Ik heb niks op je houding aan te merken, kunnen de meeste mensen nog iets van leren. Je hebt wel een pittige hete dame onder je kont :D ze is wel érg goed aan de hulpen, daardoor kan ze moeilijk de ontspanning vinden in stap, en met halthouden, maar ik vind jullie een prachtige combi!

Bedankt! nu met de wissels word ze nog heter! :D

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:30

Moet zeggen dat je een leuk dier onder je kont hebt en dat jullie een mooie combinatie zijn.. Echter moet ik je zeggen dat ik de beelden van je proef bekeken heb en ik daar niet zozeer van gecharmeerd ben.. te heet, spanning, niet over de rug, je keertwendingen en vooral lengtebuiging.. een hoop aandachtspuntjes dus nog..
Maar zoals jezelf al zegt ben je je er van bewust, dus goed komen gaat het zeker!! Heel veel succes!!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:32

Wow super. Wou dat ik dat kon :D.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:40

Wat heb je een ontzettend mooi paard, denk er wel om dat je je handen stil houd.
Ook lijkt je paardje af en toe wat gespannen!

Succes!

Truuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:52

ziet er goed uit en wat een leuk paard!
inderdaad handen stil houden!
succes

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:34

Toen ik de vorige keer in je topic reageerde, mocht ik blijkbaar mijn mening niet geven van medebokkers omdat het verpakt moet worden in een stel mooie woorden?!

Nieuwe poging bij dit topic; Je stapgedeelte kan nog veel aan gewerkt worden.. Je houdt de 1ste keertwending bijv je benen er niet goed genoeg aan.
Ook de uitgestrekte stap verdient nog wat aandacht!

Je galopgedeelte vind ik een stuk beter, heel goed hoe je blijft rijden tijdens de overgang uitgestrekte galop --> Arbeidsgalop!

Maare, je houding... Je zegt het zelf al!
Je kantelt zelf heel erg; Rug naar achteren en onderbenen naar voren. Daarbij is je rug erg bol.
Ook je arm/hand houding verdient nog wat aandacht!

Kortom, genoeg om aan te werken... :D (anders zou het ook zo saai zijn!)
Wel een bijzonder leuk paard.

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:15

Die niet helemaal correcte armhouding komt bij je handen en schouders vandaan. Je handen staan -hier en daar- echt te plat.
Let op dat je bij het rechten van je rug dat vanuit een juiste bekkenkanteling en je onderrug doet. Je schouders laag, naar achteren en ONTSPANNEN, dus niet vanuit je nek, zonder je kin naar voren te steken.
De ontspanning die dat met zich mee zal brengen, zal het verbeteren van de onrust en daaruit voortvloeiende tactfoutjes (vooral in je zijgangen!) zeker goed doen!
Erg leuk dier! Succes ermee!

Caline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:03

[/quote]
Bedankt voor je leuke reactie.
Als ik Utica op de video vind ik ook dat ze fijn loopt vind juist ook niet dat ze haar rug vasthoud ofzo de aanleuning voelt ook heel fijn en los.
We zijn nog aan het werk met mijn zit nog idd iets strakker in de schouders en dan is het af![/quote]

Het ziet er goed uit en je paard heeft duidelijk veel potentie! Maar met je schouders verbeteren is het nog niet af!? Volgens mij is het dat nooit toch?? Je zit pas aan het begin! Ik lees dat je veel vooruitgang hebt geboekt, en ik denk dat je open staat voor advies anders zet je hier geen filmpje op, dus je hebt nog een weg voor je met zo'n paard! Ik denk dat je veel kunt leren en nog op een hoger niveau kunt komen maar dan is de weg nog lang en niet af.

Zoals ik het zie is je paard geneigd te " rennen" Doordat ze zo pittig ga je minder doen met je benen om dat ze daar harder op gaat.
Jammer, want als je haar zover krijgt dat je kunt drijven en haar daardoor meer in de verzameling krijgt en toch bij elkaar kunt houden krijg je een paard wat veel meer gaat zitten, de energie in de passen legt en ze dus mooier afmaakt en ik denk dat je zelfs naar passageachtige passen gaat want dat heeft je paard absoluut in zich!

Ook zag ik dat ze na sommige oefeningen erg scheef trekt. Bijvoorbeeld na de uitgestrekte draf op de lange baan trok ze vooral de eerste keer haar kont erg naar binnen bij terugschakelen. Dat komt omdat ze dan te abrubt teruggehaald word ipv teruggereden. Je houd je benen er als het ware vanaf om haar rustig te krijgen maar daardoor is ze uit balans.

Bij de tweede keertwendingen zou ik hem iets groter houden en iets meer verzameld waardoor ze hem afmaakt en niet gewoon het lijf omgooid.

Bij de appuyementen mag ze iets meer scharen nog.

Ik denk eigenlijk dat alles te maken heeft met ontspanning.
Als je de rust en vertouwen erin krijgt dat je hulpen kunt geven zonder dat ze "wegrent" ben je er!
Paarden zijn vluchtdieren en dat gedrag laat ze een beetje zien.
Het zal vast wel zo zijn maar heb je weleens naar het voer gekeken?
Mijn paard was ook een druktemaker en door alleen nog meusli zonder haver te voeren en hooi en gras is ze stukken rustiger geworden.

Heel veel succes, je komt er absoluut met zo'n paard!!!

juanito1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:21

Leuk stel om te zien,ga je in kort nog op wedstrijd?zou graag utica zien lopen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 14:01

Voorlopig niet eind July pas weer!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:25

Jou paard is super lichtvoetig en je hebt een zeer fijne inwerking met je hulpen.
Enigste punt(je) : probeer aan elke oefening heel rustig, geconcentreerd en in balans te beginnen.
Dat komt dik in orde, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:34

Wat ik aan jouw houding zie (voeten richting neusgaten) kan heel goed liggen aan een zadel dat of jou of je paard niet past. En dan kan je oefenen wat je wilt, maar dan blijft het moeilijk. Rijden ziet er vriendelijk uit en paard lijkt lekker te lopen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 11:08

Ik krijg waarschijnlijk volgende week mijn nieuwe zadel een op maat gemaakte waarschijnlijk gaat dat idd een hoop schelen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:08

Je zit vind ik juist wel goed, die is heel rustig, je benen mogen wat meer naar achter(ik mis ook de begrenzing bij de voltes/galop?) en je armen meer gebogen, waarom draag je je handen niet wat hoger?
Je schouders weet je wel, ik denk dat de adb methode voor jou een uitkomst zou zijn, dan draag je nl ook je handen hoger en krijg je meer kans je schouders te rechten/ontspannen.
Jammer dat er niet meer aandacht is voor het achterbeen, een fout die heel snel gemaakt wordt bij een spectaculair voorbeen.(ook door de jury, jammer genoeg!)
Dit komt ook telkens terug met de overgangen, vooral het terug rijden komt hij helemaal op de voorhand, de keertwendingen komen er zo ook helemaal niet uit, die achterbenen bungelen er maar wat achter aan.
En wat meer rust af en toe, zou het ook mooier maken.
Kijk zelf ook eens kritisch naar de laatste foto's die je geplaatst hebt, dat voorbeen wil wel, het achterbeen komt nauwelijks de grond af.
Ook al wordt je paard heet, dat is geen reden om de achterhand te laten zitten, gewoon een kwestie van doseren, helemaal in stap moet dat geen probleem zijn.
Daar moet je echt aan werken, als je het op een goede manier wil doen.
Als dat verbeterd zijn jullie echt een topcombinatie!