Monica_1987 schreef:DDW1190 schreef:noem zelf dan eens op hoe je een paard zadelmak wilt maken en op welke leeftijd...?
Zie wel hoe het loopt. Heb daar geen schema voor.
Mijne is nu 3. Longeren kent ze niet zadel kent ze wel zonder singel.
Het loopt zoals het loopt en ik ga niet forceren omdat ik een schema heb.
Welke leeftijd weet niet ze zal eerst toch zeker 3,5 moeten zijn voordat ik er aan denk er op te gaan zitten. En misschien wel 4 of 4,5.
Als het aan andere had gelegen was ze inderdaad wel "ff" ingereden op haar 2,5 maar goed dat is totaal niet mijn keuze beter een jaar te lang wachten dan te kort.
tuurlijk is het beter als ze 4 of 4,5 zijn..
maar als je gewoon met beleid met het paard om gaat vind ik het in mijn ogen kunnen dan heb ik het over een 3 jarige.
als je 2 a 3 x in de week 10 min (veel stappen, drafje en op ten duur een klein galopje) rijd vind ik dat echt niet schadelijk!

Om de rugspieren te trainen op de belasting van een ruiter kun je beter dag trainen, 2 dagen rust, dag trainen, 2 dagen rust, ofwel om de dag. Met een keer per week of per twee weken doe je het paardenlichaam ook echt geen goed. Dan ben je imo net zo wreed bezig als de recreant die zijn paard de hele week op de wei heeft staan en op zondag ineens een rit van 4 uur gaat maken. 
gaat dan idd over dezelfde persoon..