Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
djuulsie schreef:Zou geen ander bit erin hangen. als een paard wil gaan, kan je er 20 bitten inhangen, maar dan gaat ie toch wel...
denk dat het het beste is om met een ander te gaan die wel rustig blijft en hem daar achter op te 'zetten' als hij druk wordt... slofteugel en thiedeman... volgens mij gaat dat echt niet werken, je doet hem alleen onnodig pijn en zoals ik al schreef: als hij gaat, dan gaat ie toch wel...
mijn paard had het in het begin ook. rijd nu rustig met bitloos hoofdstel door het bos en heb hem helemaal onder controle. Veel oefenen!

Citaat:Hem achter een ander paard zetten wil juist helemaal niet. Dan wordt hij nog drukker en gaat nog meer trekken. En hij zal bij elk paard er wel langs komen. Ookal doe ik het met de harde hand of de zachte hand of op welke wijze ook hij komt er langs en krijgt zijn zin.
Ik rijd zowieso met handschoenen anders heb ik mijn handen vol met blaren. Ook als ik hemin de bak rijd trekt hij. Maar als ik een buitenrit maak dan ben ik soms wel eens bang dat hij gaat vallen want hij struikelt nogal vaak. Hij houd zijn hoofd zeer hoof en is met geen ene manier naar beneden te halen.
En om mijn basis van het rijden hoeven jullie je geen zorgen te maken. Ik rijdt namelijk al 9 jaar en ben vorig jaar 1e met L1 dressuur geworden, dus die basis zit er wel in. Ik rijdt nu geen wedstrijden meer. Maar mischien ga ik volgend jaar wel weer starten.

fedede5991 schreef:Don_Zhivago schreef:Dus zit de basis er niet goed in
een ontspannen aanleuning hoort bij de basis..
ga daarmee aan de slag, als je dat erin heb zitten ben je al een heel eind..
heb je les??
Iedereen heeft hier last van met dit paard.
Nee heb geen les meer.
Geen tijd en geld voor.