Pony trekt ruiter uit het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:31

@riagr; het is niet mijn eigen pony, dus het is niet aan mij om met de dierenarts te gaan praten. Dat zou de eigenaresse moeten doen.

Ze rijd met een losse teugel, ze is heel vriendelijk in de hand. Ook in galop. Daar ligt het dus niet aan.

Van mij moet ze hem ook naar voren schoppen en een ophouding maken, maar dit werkt niet, of zelfs averechts.

Met mijn stem verheffen doe ik ook maar heeft geen effect. Ik heb hem vorige week aan de longe gehad en toen leek het alleen maar erger te worden.

Bij een wat ervarene ruiter doet hij het minder maar schud hij heel erg met zijn hoofd omhoog en omlaag.

jouke_h

Re: Pony trekt ruiter uit het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:38

Mijnese deed het ook maar ik dat kwam meer omdat ze dan haar achterbenen nog meer onder de massa moest zetten en dan voornamelijk met halthouden. Dat vond ze erg moeilijk. Ik geef been tijdens de overgang en ik blijf spelen zoadat ze de kans niet krijgt om alles uit mijn handen te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:44

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:45

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:46

@ noompiejjjj, ik ga eens kijken wat de symptomen daarvan zijn, bedankt voor de tip.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:48

dan schud een pony alleen met het hoofd heen en weer...
deze pony gooit toch ook zijn hoofd met kracht naar beneden zodat het meisje uit het zadel wordt getrokken?
dat heeft niks met het head shaking syndrome te maken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:58

M_D_H schreef:
dan schud een pony alleen met het hoofd heen en weer...
deze pony gooit toch ook zijn hoofd met kracht naar beneden zodat het meisje uit het zadel wordt getrokken?
dat heeft niks met het head shaking syndrome te maken ;)

Ja en dat was dus even mijn vraag. Dat is het dus niet.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:23

Maar een elastiek is dus geen optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:29

Fleur_V schreef:
Maar een elastiek is dus geen optie?

Nee, dan zoekt ie gewoon een andere manier om te schudden en te doen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:32

@ Noompiejjj : Daar dacht ik dus ook aan ( maar wilde niet al te betweterig zijn, vandaar mijn opmerking om even contact te leggen met DA)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:37

Die van mij doet het ook.. nou ben ik geen vergelijking met een meisje van 6.. maar die van mij doet het dus om mij uit de concentratie te halen.. wat dr dus goed lukt ..

Ik moet proberen mn handen vast te zetten, en haar naar voren te rijden.. haar aan het werk zetten zodat ze wel op MOET letten ipv te auwehoeren..

Lukt het naar beneden gooien van het hoofd niet? Dan omhoog, doen we de kameel.. martingaal helpt wel, maar het is meer goed doorrijden aan het werk.

Ik weet natuurlijk niet of het bij jullie ook zo is, waarschijnlijk heb je al vrij veel geprobeerd.. maar misschien heb je iets aan m'n post

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:44

Mijn eigen paard doet dit ook. Bij hem is het puur eigenwijs heid. Hij begint met zijn hoofd te schudden als hij geen lange teugel krijgt. Gewoon uit protest doet hij dit. Tanden, zadel alles is in oorde. Ook ben ik niet ruw in mijn hand. Een tik geven op de hals wil bij mijn paard wel helpen. Maar dat kun je ook niet bij ieder paard doen. Ik lees even mee!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:21

Haai,

Je kunt een touwtje van het zadel door het bit terug naar het zadel laten lopen. Die kun je mooi aan de ringetjes vooraan het zadel bevestigen. Dan kan de pony zijn hoofd niet verder naar beneden doen en je ruiter ook niet uit het zadel getrokken maar de pony word niet beperkt in zijn andere bewegingen.

groetjes har

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:22

har166 schreef:
Haai,

Je kunt een touwtje van het zadel door het bit terug naar het zadel laten lopen. Die kun je mooi aan de ringetjes vooraan het zadel bevestigen. Dan kan de pony zijn hoofd niet verder naar beneden doen en je ruiter ook niet uit het zadel getrokken maar de pony word niet beperkt in zijn andere bewegingen.

groetjes har

Als je terug lees zie je dat de TS zoiets al heeft geprobeerd en dat dat geen succes was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:24

har166 schreef:
Haai,

groetjes har

Als je doorleest zie je dat ik dit dus al heb geprobeerd. Maar dan gaat de pony zijn hoofd omhoog gooien.

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:05

Misschien wil de pony dan gewoon halsstrekken.
Dat hebben er een paar bij ons ook, bedenken zelf dat ze mogen halsstrekken, en trekken het hoofd naar beneden.

Dan kan je misschien proberen, als ze het doen je ruiter een keer benen laten geven en de handen op het zadel neer te zetten.
dan kan zijn hoofd niet naar beneden, en als hij merkt dat als hij dat doet zijn mond stoot misschien het niet meer doet.
Maarja, ik ken de pony niet, dus ik kan moeilijk zeggen hoe het moet...

Succes ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:10

kelly_Utah schreef:
Misschien wil de pony dan gewoon halsstrekken.
Dat hebben er een paar bij ons ook, bedenken zelf dat ze mogen halsstrekken, en trekken het hoofd naar beneden.

Dan kan je misschien proberen, als ze het doen je ruiter een keer benen laten geven en de handen op het zadel neer te zetten.
dan kan zijn hoofd niet naar beneden, en als hij merkt dat als hij dat doet zijn mond stoot misschien het niet meer doet.
Maarja, ik ken de pony niet, dus ik kan moeilijk zeggen hoe het moet...

Succes ^^

Het is geen halsstrekken, het is gewoon hard het hoofd naar beneden gooien.

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:20

Okee, werkt het dan ook niet als je de handen op het zadel laat neerzetten, eigen schuld als hij/zij zijn mond stoot, ofniet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:24

kelly_Utah schreef:
Okee, werkt het dan ook niet als je de handen op het zadel laat neerzetten, eigen schuld als hij/zij zijn mond stoot, ofniet?

Zo handig is ze niet, en als ie dan trekt heeft ze zere handen...

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:26

Ohww, sterk ponytje...
Ik zal mijn instructrice eens vragen, wij hadden op de manege ook een shetXwelsh, en die trok zijn kop ook behoorlijk hard naar beneden...

Kpjekoffieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:47

ala die dat doet goed been geven, doet een lespony van mij eerst oook en doet het nu niet meer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:48

Kpjekoffieee schreef:
ala die dat doet goed been geven, doet een lespony van mij eerst oook en doet het nu niet meer ;)

Dat doet ze al maar werkt niet...

janetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:47

En heb je al iets geprobeerd??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:51

janetje22 schreef:
En heb je al iets geprobeerd??

Van de week elastiek geprobeerd maar ging dus niet, dinsdag weer...

janetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:53

Ja ik vindt dat eigenlijk ook geen middel om dat te doen hoor(mijn mening dan).
Doet de pony dat ook als jij erop rijdt??