Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
een instructrice uit de buurt is meestal wel het prettigst en je hoeft ook niet meteen naar Adelinde neem ik aan
Natalie1992 schreef:ik ken je probleem van draf en galop,, ik heb ook zoiets,, maar dat kun je tog best makkelijk oplosse,, eigenlijk heb je het heel makkelijk dat je een ronde 'bak' hebt,, aangezien je paard niet veel kante op kan,, maar probeer inderdaad zoals van te voren werd gezegt de teugels los te laten,, alleen je moet het wel ook durven,,en niet angstig worden,, daarna ga je gewoon de teugels oppakken steeds centimeter voor centimeter,, mijn paardje doet het ook nog steeds niet goed,, maar ik ben gewoon druk gaan zetten in de mond,, en voorwaarst blijven rijde,, zodra die dan maar iets lager ging met zen hoofd gelijk de druk ervan af en belonen gaat de kop weer opnieuw omhoog ga je gewoon weer zo verder,,
het is wel een mooi apart paardje en zeker de moeite waard om mee verder te werken,,
En zo wissel ik veel af. Ja, met deze manier ben ik nu ook bezig. 
x3_Ine_x3 schreef:in je beginpost zag ik staan dat je momenteel altijd in de ronde bak rijd?
altijd een heel uur (of hoe lang je ook rijd) dag in dag uit in deze cirkeltjes lopen is niet zo supergoed voor een paard...
voor de rest denk ik dat alles voor mij wel al is gezegt.
nog veel succes
x
shiana schreef:enigste wat ik wil zeggen , en wat je zelf ook aangeeft .. probeer zelf te ontspannen.. Je kan vanalles aan je paardje gaan knutselen , maar zolang je zelf niet meer gaat ontspannen zal er weinig gaan veranderen.. succes en lekker les gaan nemen ..

)
Zij gaat mij vaker helpen & helpt Snowflake ook trainen.
helpt heel erg goed
Natalie1992 schreef:hoegaat die nu ?? al wat nieuws uitgeprobeert??
wat gebeurt er als je je paard met lange teugel rijdt ? gaat hij dan wel omlaag of blijft hij dan ook boven??
anders zou ik zegge longeer hem eens met elastieken of met dubbele longe,, dat die leert druk op het bit,, en gelijk de goede drukhelpt heel erg goed
) & vanavond ga ik (samen met de stalhouder!) haar waarschijnlijk longeren met elastiek. Ik krijg dus goede begeleiding, want ik heb dit nooit gedaan met elastiek longeren
Dit ging super , ze keek eerst wel even raar om maar ze sjokte gewoon door de bak .. Super dus! ;D
Alleen aan het eind, als ze moe is begint ze iets naar beneden te komen.
komt allemaal helemaal goed
Ik heb haar van de handelsstal gekocht, waar ik werk. Ik reed haar sowieso al toen & na een tijdje heb ik haar gekocht. Ze komt bij Elim weg (Drenthe), maar verder heb ik géen enkel idee. Ik zal eens kijken of er een fokker o.i.d, of een telefoonnummer in haar paspoort staat.
Ik weet niks over haar achtergrond, maar ik wil er wel achteraan.[/quote]

succes! _vivi_ schreef:Rij je nou in een longeer cirkel?
Met uitstappen zie je wel de ontspanning in het paard, ik zou wat meer mensen al hebben gezegd gewoon zo beginnen, en langzamerhand de teugels wat aan nemen.
Ik denk ook niet dat het verkeerd zal zijn als jij wat vaker dan normaal in stap wat lange teugel momenten zal pakken, 1 omdat dit een mooie oefening voor je paardje is om zelf het balans op te zoeken, 2 je ziet dat er duidelijk meer ontspanning is met lange teugel en 3 het is voor jou zelf ook even een moment om weer tot jezelf te komen en weer rust en ontspanning in je eigen lijf te zoeken, heb je dat te pakken dan ga je weer verder met je oefeningen, word het weer te gespannen dan neem je weer even ene stapje terug waarin je pony en jij wel ontspannen zijn.
Ik denk ook niet dat dit iets is wat snel verholpen is, je moet er veel tijd aandacht en vooral erg veel geduld insteken, en andere dingen nog niet gaan proberen als je basis nog niet helemaal goed zit, ik weet niet of je daar mee bezig bent, maar ik dacht ik zeg het er voor de zekerheid nog even bij
En dat losgooien van te voren vind ik wel een goeie van je, al zou ik dat zonder tuig doen, dan kunnen ze nog even rollen enzo, en poets en zadel je gewoon daarna
. Nu ben ik bezig dat commando eraf te krijgen zegmaar, heb het haar niet apart aangeleerd dus vind het raar dat ze dit doet. Ik kwam er ook heel toevallig achter. Maargoed, het wérkt wel.