Mijn onderlinge wedstrijdje bij mij op stal.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:47

fjorden worden gewoon ondergewaardeerd door de meeste RUITERS een GOEDE jury zal niet een ruiter benadelen op het ras van haar pony!
dat het in de praktijk wel vaak voorkomt is dus een triest feit!
maar het zijn meestal toch de mederuiters die er het meeste commentaar op hebben,zo ben ik met lou een keer naar een dressuurwedstrijd geweest afgelopen winter, nou wat een commentaar ze kreeg met losrijden, allemaal smoesende mensen en allemaal neerbuigend, tssss zij reed daar ff lekker al die verwende apen met hun dure pony's en dure dressuurzadels en hoofdstellen , er mooi ff af he? met haar zelfgekochte fjord met betaalbaar zadel en hoofdstel.kijk dat bedoel ik nou, mensen denken dat ze met een dure pony en een duur zadel en hoofdstel en pikeur jasje, beter zijn als een meisje dat elke dag kei hard traint en kei hard werkt om haar pony te onderhouden.
ze reed dus ook een keurige proef en werd eerste,belachelijk dat al die mensen dus zo neerbuigend hadden gedaan toen ze aan het losrijden was!

nu snap ik de mensen best dat ze een voorkeur hebben aan een bepaald ras,maar ga dan niet het andere ras zo afzeiken!

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:15

Waar is je CAP? Die hoort er eigenlijk wel bij op een wedstrijd!!!!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:31

celine schreef:
ik vind fjorden toch absoluut niet paarden om dressuur mee te rijden.. maar je zit er toch hartstikke kalm en netjes op!!!!! en ach 't is maar onderling Lachen

Waarom zouden fjorden geen wedstrijden moeten rijden? Mijn vriendin die rijdt L2 met haar fjord.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:26

En zo ken ik er nog wel tig fjorden die wedstrijden lopen Knipoog

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:06

LadyJane schreef:

Die heeft ze toch op of ben ik nou gek?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:09

Angeliek"]
Ja, dat zeg ik ook niet, alleen het zijn niet DE paarden die in de dressuursport hoog zullen komen.
dan zouden ze een andere bouw moeten hebben.
[/quote]
Dat is ook zo. Mensen die echt wedstrijdsport willen rijden als doel, zullen ook geen fjord kopen. Een fjord zal moeilijk aan een rijpaard kunnen tippen op dat gebied. ZE hebben hun maat en beweging niet mee. Je zult veel harder moeten werken voor het zelfde resultaat met een fjord maar daar zit ook uitdaging in. Feit is, dat als je met een fjord z haalt, dat dat een grotere prestatie is, als hetzelfde niveau met een rijtypisch paard. Maar het een sluit het ander niet uit en ik zou mensen met andere rassen zeker niet willen ontmoedigen om te starten, liever het tegendeel. Ik hou niet zo heel erg van uniformiteit, ik zie liever ook eens wat anders.

[quote="Angeliek schreef:
[
Laatst zag ik een adalusier in het z2, die waardeerde ze niet, hij had maar 54%, hij reed zn proef wel goed, netjes zn oefeningen gedaan, maar die waarderen de meeste jury's gewoon niet.
het beeld is gewoon heel anders en dat vind ik ook.
.
[/quote]

misschien zit de jury dan wel fout qua instelling? En daar hoeven wij toch niet aan toe te geven?

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:20

Angeliek schreef:
waarom denk je dat er zoveel kwpnners in de dresuursport lopen? Omdat die goed gebouwd zijn daarvoor.
Ik zeik het Fjordenras niet af ofzo, maar ik vind dat ze niet in de dressuursport thuis horen, Dressuur gaat niet alleen over het geven van de hulpen en de netheid en de verzorging, en hoe hij zn oefeningentjes loopt, het gaat ook grotendeels over de gangen van een paard.

Tja, en dat is nou precies de reden waarom je met een fjord juist heel goed dressuur kan rijden, net als ieder ander paard worden ze beoordeeld op de gangen en op de gehoorzaamheid in de proef.

Hoe zeiden die varkens dat nou ook al weer in Animal farm....?! Everybody is equal, but some ar more equal than others.....

Het gaat er toch om dat iedereen plezier heeft met zijn paard....en laat iedereen dan lekker zelf uitmaken met welk paard hij of zij het liefste rijdt.

Ik vind het mooie foto's hoor, je fjord loopt echt netjes. Op naar een officiële wedstrijd Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:49

ben het helemaal met saar eens, alleen met desiree ben ik het niet eens, "ze hebben hun maat en hun beweging niet mee " ???????????????????????????
maat is gewoon pony maat, niks mis mee, okej ze zijn wat korter gebouwd,maar jah dat heeft niets met maat te maken, en bewegen ????sommige hebben wat meer knieactie maar veel fjorden geven een betere middendraf als menig kwpn paard hoor !!!!
maar ik ben het wel met haar eens dat het een veel grotere prestatie is om met een fjord in de hogere klassen te komen!! want ook door de jury's worden fjorden nog steeds onderschat en ondergewaardeerd!

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:51

LadyJane schreef:

Als jurylid voor dit soort wedstrijden wil ik nog even verder gaan met zeiken.. behalve geen cap tijdens het inrijden (dan gaan ze bij mij direct de inrijbaan weer uit )... PINDA'S ETEN op je paard? Sorry hoor, is er niemand die daar over valt??? Ook daar zeg ik altijd meteen iets van als ik mensen zie eten te paard... Boos! Verder kijk ik niet naar rassen en of ik pony's/paarden wel of niet mooi/leuk vind...

Maar goed, genoeg gemopperd. Foto's zien er heel leuk uit en die derde plaats is hartstikke goed. De discussie over wel of niet met een Fjord dressuren.. ach, dat moet ieder voor zichzelf uitmaken... Ik rijd zelf L bij de paarden met mijn Fjordje, maar zie ook graag een mooie KWPN-er door de bak dansen in de hoge dressuur...

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:09

crossmonster schreef:
want ook door de jury's worden fjorden nog steeds onderschat en ondergewaardeerd!

Kijk, daarom is het zo moeilijk om met een fjord in het Z ofzo te komen.
Je moet de jury's meehebben.
het is ook wel een uitdaging, dat vind ik ook.
maar IK vind het niet het ideale dressuur paard, en laat mij dat gewoon vinden.

samhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:54

Ik ken wel een fjord die z2 loopt hoor, fjorden kennen het best Haha! Knipoog Guusje heet die fjord! trouwens nog gefeliciteerd!!!
Het is een toffe fjord.
doeii (_)(_)(_) Party!! Haha!

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:04

Angeliek"]
[quote="crossmonster schreef:
want ook door de jury's worden fjorden nog steeds onderschat en ondergewaardeerd!

Kijk, daarom is het zo moeilijk om met een fjord in het Z ofzo te komen.
Je moet de jury's meehebben.
het is ook wel een uitdaging, dat vind ik ook.
maar IK vind het niet het ideale dressuur paard, en laat mij dat gewoon vinden.
[/quote]
Prima, dat mag je vinden. Ieder zijn eigen mening en ieder zijn eigen ras.....maar accepteer dat dan gewoon van elkaar Schijnheilig

Enne jullie moeten niet zo zeuren over die jury's. Een goede jury zal een fjord niet minder punten geven omdat het een fjord is. De meeste mensen die commentaar hebben op de jury, reden zelf een slordige proef. Dat geldt ook voor mensen met een kwpn-er of een ander ras. Tuurlijk kom je weleens een jury tegen die je niet ligt en naar jouw mening te lage punten geeft......nou en, volgende keer beter toch.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:13

Saar schreef:
Prima, dat mag je vinden. Ieder zijn eigen mening en ieder zijn eigen ras.....maar accepteer dat dan gewoon van elkaar Schijnheilig

Enne jullie moeten niet zo zeuren over die jury's. Een goede jury zal een fjord niet minder punten geven omdat het een fjord is. De meeste mensen die commentaar hebben op de jury, reden zelf een slordige proef. Dat geldt ook voor mensen met een kwpn-er of een ander ras. Tuurlijk kom je weleens een jury tegen die je niet ligt en naar jouw mening te lage punten geeft......nou en, volgende keer beter toch.

Helemaal mee eens Marije!!
En nog wat: hoe fjorden lopen ligt ook nog eens aan hun berijder!! En dat is ineens niet meer belangrijk Verward Lips are sealed

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:34

Quote van mij in een ander topic:

Citaat:
Maargoed, niet elke jury is natuurlijk iemand die voortrekt oid.
Maar wat het is het probleem van ontevreden deelnemers met vaak een koudbloed of ander paard dat niet voor deze tak van de paardensport gefokt is?
Ik denk, omdat dít al als voortrekken gezien word!
Voorbeeld:
Een fjord komt de ring binnen, rijd opzich een nette proef. Maar kwam nou net niet goed aan die middendraf en die galop was absoluut niet het "ideale plaatje".
Daarna komt er een KWPN in de ring, zet ook een nette proef neer, en had vooral een hele nette middendraf, prachtige galop laat 'ie zien!

En dan hoor ik over het wedstrijd-terrein
"Maar mijn Fjord kán geen mooie draf laten zien, het is niet eerlijk dat ik daardoor minder punten heb!"
Dan heb ik zoiets van, dán moet je geen dressuurwedstrijden rijden, de jury houd geen rekening met jou en je Fjord omdat het toevallig 'maar' een Fjord is en zijn bouw niet mee heeft! Een jury heeft gewoon het ideale plaatje in zijn hoofd, en ja, vaak kunnen KWPNers aan dat plaatje voldoen (en lang niet allemaal hoor, je hebt ook zeker weten koudbloeden e.d die het beter in zich hebben dan andere paarden!)

Maar mensen, een KWPN word niet beter gejureerd (in sommige van jullie ogen is dat zo, in mijn ogen zijn er zat andere rassen die wat minder geliefd zijn die KWPNers ook voorbij vliegen met veel meer punten) omdat het een KWPNer is, nee omdat dat paard vaak voldoet aan het ideale beeld! Er wordt neem ik aan bij ieder ras wel naar een doel gefokt, bij het ene om nog betere dressuurpaarden te krijgen, met een nog mooier voorbeen, een nog sterker achterbeen en ga zo maar door. Bij andere rassen wordt weer op een ander doel gefokt bv. kracht, toch?

Verder, leuke foto's! Goed dat je een 3e plaats had hoor..!

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:29

nou dat slaat helemaal nergens op....ik ken die guusje ook samhorse..ou dat ziet er egtw el netjes uit en denise ook....een fjord is gewoon een multifunctioneel dier en daar kan je trots op zij!

celine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:34

inderdaad door al die uitspraken hiero word 't er niet gezelliger op..
Veel succes met je fjordje Lachen
en alle andere fjorden lovers ook!!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 21:01

Naisven"]
[quote="LadyJane schreef:

Als jurylid voor dit soort wedstrijden wil ik nog even verder gaan met zeiken.. behalve geen cap tijdens het inrijden (dan gaan ze bij mij direct de inrijbaan weer uit )... PINDA'S ETEN op je paard? Sorry hoor, is er niemand die daar over valt??? Ook daar zeg ik altijd meteen iets van als ik mensen zie eten te paard... Boos!
[/quote]

Het is tog een onderlinge wedstrijd,ik weet t op een ´echte´wedstrijd mag het inderdaad niet maar ja ach,bij een onderlinge!!!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 21:04

ik vraag het nog maals,dit is een leuke toppic over mijn onderlinge wedstrijdje en ik zou het zonde vinden als er een slotje opkomt.
Zullen we het commentaar maar ff achterwegen laten en alleen op mijn foto´s reageren en als je niet positief wil reageren pb het dan even of zeg nix ok??

Alsjeblieft ,ik wil geen slotje!!!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:10

Ik vind het leuke foto's en je hebt een mooi fjordje Lachen
Ik ga er verder niet op in of een fjord wel of niet geschikt is voor dressuur. Heb geen zin om daarvoor in discussie te gaan.
Owjah en gefeli met je derde prijs Lachen

andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:01

Nou denise over dat slotje ben ik het helemaal eens. Het zou zonde zijn als er niet meer op je leuke foto's gereageerd kan worden.
Die groeps foto is trouwens ook heel leuk. Ik sta er ook op, hi hi. Gefeliciteerd met je derde prijs en ik zie je wel weer een keer op stal
Groetjes Tamara en andor.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:13

had het al eerder gevraagd, maar daar heb je denk ik overheen gelezen toen iedereen het over fjorden wel of niet dressuurpaarden ging hebben Lachen

weet je toevallig hoe die fjord heet waar dat meisje met rode trui opzit. paard komt me namelijk bekend voor, maar misschien lijkt ie er ook wel gewoon op?

Zippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:18

Leuke fjord Lovers
Wat goed dat je derde bent geworden, nu vooral zo doorgaan, ben je binnekort vast ZZ Tong uitsteken Nee geintje, maar t ziet er wel netjes uit Knipoog

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 00:22

loulou schreef:
weet je toevallig hoe die fjord heet waar dat meisje met rode trui opzit. paard komt me namelijk bekend voor, maar misschien lijkt ie er ook wel gewoon op?

Waarschijnlijk heb je daar ook overheen gelezen,want dat had ik al vertelt.Maar bij deze nog een keer Haha!
Dat is Maroesja v.Bjorgard.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:26

[quote="crossmonster"]ben het helemaal met saar eens, alleen met desiree ben ik het niet eens, "ze hebben hun maat en hun beweging niet mee " ???????????????????????????
maat is gewoon pony maat, niks mis mee, okej ze zijn wat korter gebouwd,maar jah dat heeft niets met maat te maken, en bewegen ????sommige hebben wat meer knieactie maar veel fjorden geven een betere middendraf als menig kwpn paard hoor !!!!
[quote]
in vergelijking met een groot rijpaard hebben ze hun maat en beweging niet mee. Ze missen souplesse, ze zijn juist weer heel sterk in verhouding. Ik zei weinig fjorden een betere middendraf hebben dan een kwpn-er tenzij het een heel matige kwpn-er is. en inderdaad ze hebben ponygangen. Niets mis mee voor een pony, maar juries willen daar toch wel eens over struikelen. Niet dat ik het daar mee eens ben.

Toch vind ik het een mooi gezien, een dressuurfjord. Ze hebben massa en dat staat mooi in de dressuur. Ze hebben een mooie dikke ronde hals, en dat zie ik ook graag. De fjord op de foto's in deze topic ziet er gewoon goed uit.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:04

Angeliek"]
[quote="Lobje"][quote="mytgard"]
[quote="celine schreef:
ik vind fjorden toch absoluut niet paarden om dressuur mee te rijden.. maar je zit er toch hartstikke kalm en netjes op!!!!! en ach 't is maar onderling Lachen

hahahha wel leuk om dat te lezen van iemand die in haar profiel fotoos zet van een paardje wat veels te diep loopt.... Haha!
zie ik liever die fjord lekker op de loodlijn in een onderlinge wedstrijd.. hahah nou ja...
[/quote]

Het paard in haar profiel loopt inderdaad achter de loodlijn.
Maar ik denk dat Celine bedoelt dat ze Fjorden geen dressuur paarden
vind door hun bouw Lachen
[/quote]

ff by the way, weten jullie wel wat een loodlijn is?
Zo te lezen niet.
Ik vind die van Celine uitermate netjes lopen!

Die van Celine loopt wel op de loodlijn, alleen op 1 foto een beetje erachter, maar als ze juist op die foto nou een ophouding maakte?
maar als je net aan het rijden bent laat je hem diep en achter de loodlijn lopen, en we beginnen hier niet zo op elkaar te katten he?
Ik vind fjorden net zo goed geen echte dressuurpaarden, maar dat is gewoon een feit.
ik heb nog nooit een fjord in het Z zien lopen hoor.
[/quote]

Keb wel een haflinger gezien die zoiets van ZZ liep of zo......wel mooi om een keer te zien, maar zie je idd nie vaak.