pjotr die netjes aan de teugel loopt(doen het)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 22:14

thnx Knipoog ik zal er zeker nog veel op zetten Pling Cool

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:24

grassie"]
[quote="pjotr schreef:
moortje crhissie cracker sting xxappiexx evy loeser supertje melissa
heel erg bedankt voor jullie reacties daar heb ik wat aan.

Dus jij vindt dat je iets 'hebt' aan reacties zolang mensen zeggen hoe mooi je pony is en hoe goed het eruit ziet? Frusty
[/quote]

dan heb jij mijn reactie niet goed gelezen
ik heb haar de tip gegeven om haar handen hoger te doen, en dicht bij elkaar, omdat het zo leuk alsof ze hem in de krul trekt
ik val haar niet aan met allemaal commentaar
en ik heb gezegd dat ik haar fjord leuk vind, die is toch ook leuk

ik vidn het niet de juiste manier, zoals het lijkt hoe ze rijdt
maar als ze nou niet beter weet... misschien krijgt ze wel zo les, daar kan zij dan toch nix aan doen als ze het nooit andesr geleerd heeft

als iedereen haar nu aanvalt gaat ze alleen maar in de verdediging
als je probeert om op een normale manier uit te leggen wat er niet klopt, gaat ze zelf misschien ook nadenken, en op zoek naar een beter manier

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:51

Mensen toch, zo erg hoef je toch niet te reageren. Ik zie die pony gewoon in de krul lopen, niks anders. En zo erg is dat niet. Ik zie geen bokkenbit, geen open gesperde mond, en geen andere erg nare dingen. Ja handen laag, da's niet zo netjes, maar daar kan ze zo wat aan doen. Heb ik hier iets gemist, of ben ik blind dat ik hier geen pony met zo veel pijnb zie lopen dat ie er helemaal naar van wordt. Het spijt me zeer, maar ik vind dat jullie best wel iets aardiger mogen reageren. Je kan het toch ook vriendelijk zeggen, niet dan?

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 23:08

bedankt

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 00:12

Is zo jammer dat de meeste mensen nooit wat leuks te zeggen weten over zo een foto Scheve mond
Ik vind het een mooie Fjord en mooi geknipt btw,
Ik rijd ook zo laag met mijn handen maar dat wil niet zeggen dat je in zn bek trekt.. vind ik, het ziet er verder ook niet trekkerig uit maar het is gewoon mooier als je handen hoger zitten, ik vind het ook moeilijk, als het eenmaal erin zit is het zo moeilijk om te veranderen he? Lachen
Groetjes Liss

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 00:14

ben het dus ook eens met sherwood

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:21

pjotr schreef:
sorry hoor maar ik kijk gewoon hoe hij staat en er beweegt niks dus je kan niet zien of ik mn benen wel of niet gebruikt kom een keer kijken als ik rijd dan kun je zien hoe ik het doe!!! Boos! Boos! Boos! Boos!

kom maar een keer

Leuke fjord hoor, ik zou alleen wel opzoek gaan naar een andere instructrice.

En over je benen, waarom ze dat zeggen.
Nou omdat je niet je been eraan hebt liggen.
Dus gebruik je je benen niet op de goede manier.
En je benen en handen zijn zeer belangrijk, als je goed aan de teugel wil lopen.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:37

Chrissie schreef:
dan heb jij mijn reactie niet goed gelezen
ik heb haar de tip gegeven om haar handen hoger te doen, en dicht bij elkaar, omdat het zo leuk alsof ze hem in de krul trekt
ik val haar niet aan met allemaal commentaar
en ik heb gezegd dat ik haar fjord leuk vind, die is toch ook leuk

Nee, daar heb je gelijk in Lachen.
Ik heb bij een paar namen uit het rijtje gekeken wat de reacties van hen waren, en die paar die ik kon vinden waren allemaal 'wat is hij leuk en wat loopt hij mooi reacties'. Tuurlijk, dat is leuk om te horen, maar om nou te zeggen ' daar heb ik wat aan'...Dat is gewoon onzin, want je hebt er (rijtechnisch gezien) niks aan. . *en nee, nou bedoel ik niet dat zulke reacties maar niet gegeven moeten worden.. dat is weer een heel ander verhaal*

Ik heb trouwens ook gezegd dat ik haar fjord leuk vind. Natuurlijk is commentaar dat wordt gegeven op een positieve toon leuker/beter, ik was ook niet heel netjes.Lachen Maar ik kan er niet tegen als mensen foto's van een in de krul gesleurde fjord plaatsen, en dan roepen hoe geweldig hij wel niet loopt.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:07

Je hebt een mooie fjord hoor, stevige nek heeft ie zeker ook.
Tsja al dat commentaar, denk dat als iedereen een foto neerzet van zichzelf, we wel aan de gang kunnen blijven met afkraken, corrigeren of wat dan ook, niemand is perfect, en tuurlijk is een forum er om je meningen te uiten, maar komt inderdaad wel erg cru over die berichten, zou wel eens foto's van de mensen willen zien die het zo goed weten.....

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:34

Hoi hoi, mooie fjord Haha! Nette manen!

Nou er is al genoeg commentaar op je foto's gegeven over het rijden. Ik wil je nog een tip mee geven. Misschien is het een idee om hem een tijdje laag te rijden (neusje in het zand) In alle overgangen laag houden, dan gebruikt hij zijn rug. Daarna stukje bij beetje oppakken. Dan kan je hem op je benen "aan de teugel" rijden. Ik hoop dat je er wat aan hebt. En lekker foto's blijven plaatsten hoor! Kan jij veel van leren en je mag best trots zijn op je paardje!!

Masja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:33

SuperPepeijn schreef:
afgezien van al het bovenstaande, rijdt het nou prettig zo in je sportschoenen en wat vindt de instructrice daarvan?

is erg gevaarlijk, je kan met je schoen achter je beugels blijven hangen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:44

pjotr schreef:
sorry hoor maar ik kijk gewoon hoe hij staat en er beweegt niks dus je kan niet zien of ik mn benen wel of niet gebruikt kom een keer kijken als ik rijd dan kun je zien hoe ik het doe!!! Boos! Boos! Boos! Boos!

kom maar een keer

Is goed.. Zal ik je dan meteen ff uitleggen hoe het wel netjes kan?? Lachen

* en dit bedoel ik niet banketstaaf, maar ik denk dat ik je wel kan helpen.. *

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:03

leuke foto's en leuke fjord trouwens Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:08

misschien moet je eens nieuwe foto's laten maken, met behulp van het commentaar,dus been eraan en hand niet vastzetten, en dan MET ZADEL , misschien dat dat al heel veel scheelt!
en het is zeker verstandig om een ander lesgeefmens te nemen,want het is duidelijk dat de basis niet aanwezig is, een correcte houding komt voor het aan de teugel lopen !
en nogmaals, foto is een moment opname, en zeker omdat ze met een longeersingel ofzoiets aan het rijden is, kan het de zit aardig vertekenen.
dus gauw nieuwe pic's maken met zadel!
succes met je eerste wedstrijd!

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:30

oei.. dat lijkt me niet echt fijn voor je fjord.. maar wel verder een leuk beesie... ik sluit me bij de rest aan

Samira_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:41

Een hele mooie fjord!

Sammie Samira

carlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:56

mo0ie fjord en idd de andere reactie's..

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:27

grassie"]
[quote="pjotr schreef:
moortje crhissie cracker sting xxappiexx evy loeser supertje melissa
heel erg bedankt voor jullie reacties daar heb ik wat aan.

Dus jij vindt dat je iets 'hebt' aan reacties zolang mensen zeggen hoe mooi je pony is en hoe goed het eruit ziet? Frusty

quote]

En jij leest niet echt goed!
heb ik alleen gezegd dat de pony mooi is?! NEE! Tong uitsteken
Dus lees voortaan eerst ff voordat je alles over dezelfde kam scheert A.U.B.!!

Het zalmisschien ook wel eensleuk zijn iets positiefs neer te zetten, al is het maar over hoe mooi de pony is!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:28

Chiqa"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
afgezien van al het bovenstaande, rijdt het nou prettig zo in je sportschoenen en wat vindt de instructrice daarvan?

is erg gevaarlijk, je kan met je schoen achter je beugels blijven hangen!
[/quote]
Mag ik nog even terug zeiken? Waar zie jij in dit plaatje de beugels? Of wat geeft jou de indruk dat ze met beugels ook met deze schoenen rijd? En zeg nou niet dat het ter algemene info was, want dat is gewoon bullshit.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:32

Hier zijn trouwens veel mensen die het weer beter weten (kan ook best hoor, maar laat het dan op een fatsoenlijke manier weten!!!!! sommigen doen dat ook wel maar bij anderen is fatsoen ver te zoeken!)
Ennuh, ik wil ook wel eens foto's zien van al die "afkrakers" hoe die dan wel niet rijden...!
Dus kom maar op met al die geweldige foto's van al die geweldige paardjes die allemaal precies op de goede manier lopen!
Zal toc hweinig nut hebben denk ik, want jullie hoduen de foto's waar het er niet helemaal perfect op uitziet toch gewoon achter..

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:10

Is dit een uitdaging ofzo? Dan moet je ff een ander topic openen...

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:13

De foto's zijn niet echt 'mooi' , wat in de smaak valt bij de meeste bokkers. Omdat ze je zien zonder cap met spijkerbroek en gymschoenen nemen ze jou en je rijden al niet te serieus. Als er dan 1 iemand het startschot geeft om commentaar te leveren volgen er meer.
Op het commentaar dat je je handen te laag hebt en dat het lijkt of je ze vastzet is imo niet veel in te brengen. Dat kan ik ook zien.
OP de foto's lijkt het alsof hij in een houding loopt. Als je nu eens iets varieert in houding. Je handen ietsje lager, beetje spelen alsof je spons in je handen hebt. Je laat hem iets lager lopen en stel je hem weer iets hoger in. Losmaken door een keer naar buiten in te stellen en dit alles te begeleiden met been. Je geeft eerst been en dan kun je opvangen met je handen.
Het is alleen jammer dat sommige gelijk sarcastisch worden en je hele rijden afkraken. Een beetje opbouwende kritiek zou wel leuk zijn.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:15

Nu ik mijn bericht teruglees zie ik dat ik ook niet echt goed ben in uitleggen, maar goed, ik hoop dat de bedoeling overkomt.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:07

jezus, ik durf nu echt geen foto's van mezelf meer te plaatsen op toeties, ik rijd nou eenmaal geen ZZ en als ik misschien me hand verkeerd heb op het moment van de foto....
oei oei oei dan ben ik hier zuur!!!

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 18:11

thnx