Margje schreef:Ik ken je probleem wel en geloof dat ik er wel aardig vanaf ben inmiddels, maar heb geen simpele tips die ik je zo via de computer kan geven. Het zijn namelijk niet alleen je benen, maar je hele houding waardoor het komt. Je kantelt je bekken te ver naar achteren, waardoor je te veel op je kont zit. Voor je gevoel zul je dus veel meer 'voorop' moeten zitten, waardoor je benen automatisch minder naar voen steken, Dan merk je denk ik dat je beugels inderdaad te ver naar voren hangen en in het begin ben je dus constant bezig met een gevecht tegen de zwaartekracht om je beugels naar achteren te houden. Dat went echter wel, maar het valt niet mee. Ik heb zelf houding- en zitles en om jezelf ene goede houding aan te meten lijkt me echt een enorme opgave. Sowieso is het handig om iemand te hebben die vanaf de grond meekijkt (en er dus echt verstand van heeft), daarnaast is het echt heel moeilijk om een nieuw evenwicht te vinden, vooral met lichtrijden. Zoals je je beugels nu hebt kun je niet met de beugels gaan staan, dus moet je wel klemmen met je knieën en het is heel lastig om dat af te leren. Ik heb zelf in het begin gedraafd met en touwtje om de hals omdat ik anders echt niet uit het zadel kon komen, je moet ineens heel andere spieren gebruiken dan je gewend bent.
Met andere woorden: ik denk dat de beste tip die ik jou kan geven is om iemand te zoeken die zitles geeft en je hier goed in kan begeleiden.
Hier ben ik het mee eens. Ik krijg van de 1e foto de indruk dat je je hele lijf gebruikt om pony bij je te houden via je teugels. Op de 2e en 3e foto is je houding weliswaar bagger, maar er is een stuk meer ontspanning en pony heeft ook meer lengte in de hals. Zou inderdaad op zoek gaan naar goede zitlessen, ipv je te fixeren op 1 deel wat niet volgens het plaatje gaat. Je gaat je lijf nl alleen maar weer ergens anders vastzetten en je bent daarnaast alleen bezig met welk lichaamsdeel waar moet zijn en niet met het rijden van de pony.

) Dus tenen op de eerste tree met je rug naar beneden en dan op en neer wippen...dat gevoel moet je ook in je beugels hebben