Bing bijna 4 jarige ruin at work (Rhodium x Diamond Hit)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Bing bijna 4 jarige ruin at work (Rhodium x Diamond Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:56

Nou met slof en sporen op een 4 jarig paard? je bent echt een dierenmishandelaar!!!!

Nu eventjes gewoon ;) Ze rijd even met de slof en haalt hem er daarna weer vanaf. Er zijn er genoeg die alleen maar met slof rijden.. En iedereen die met slof rijd of zelfs zonder slof maakt wel eens een verkeerde beweging in de mond van zijn paard..

Je hebt een leuk paardje onder je kont dus denk dat het met die wedstrijden ook wel goed zal komen :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:11

doom @ dan is het toch precies wat ik zeg? waar de kunde van de ruiter ophoud beginnen de hulpteugels ;) dan moet je je eigen kunde vergroten zodat je zonder de hulpteugels door kunt trainen. Of je gaat via de makkelijke weg en pakt een hulpteugel, ja kan ook ;) maar absoluut niet mijn idee van een paard begeleiden in de opvoedig ;)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:21

smurffie schreef:
doom @ dan is het toch precies wat ik zeg? waar de kunde van de ruiter ophoud beginnen de hulpteugels ;) dan moet je je eigen kunde vergroten zodat je zonder de hulpteugels door kunt trainen. Of je gaat via de makkelijke weg en pakt een hulpteugel, ja kan ook ;) maar absoluut niet mijn idee van een paard begeleiden in de opvoedig ;)

En als je kunde omdat moment idd ophoud en nog niet sterk genoeg is, dan is het toch juist goed als je het op een andere manier wel kan verkrijgen? gezien uiteindelijk je doel alleen maar hierdoor verbeterd wordt ( in mijn geval).
Dat wij daar van mening in verschillen, dat kan idd :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:07

Je filmpjes zien er goed uit! Wist je al, zoals ik 't al in 't rhodium topic heb gezegd. :D Je hebt een fijn dier!
Maar omdat het HAW is: hou je handjes laag. :+

Ga vooral zo lekker door en 't volgende topic zonder slof! :D

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:06

Bingieeee!

Ten eerste wil ik zeggen dat ik hem wel iets te diep vind lopen, misschien kun je hem wat meer omhoog rijden, dat is voor het plaatje zeker veel mooier!

Verder weet ik niet wat ik van het commentaar moet denken van de slof. Ik zie nergens dat je echt aan de slof trekt en dat ie helemaal strak zit, nee hij hangt zelfs een beetje losjes.
Ik snap niet waarom iedereen tégen de slof is, als je er goed mee om gaat is er toch niets aan de hand?

Je handen rechtop en het gaat helemaal goedkomen met je wedstrijd willie!
Misschien kom ik wel effies kijken!
Succes meid!

Dinkie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:11

Ik vind het wel positief dat je hem de zomer laat doorgroeien zonder rijden ;)
Ik zie mensen met jonge paarden liever buitenrijden, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :D
Je hebt wel een heel leuk paard zeg!

Rijtechnisch zou het paard de neus wat meer mogen uitdrukken, maar aangezien hij nog heel jong is vind ik het niet zo gek dat hij dat nog niet doet :P

Succes met hem :#

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:57

Het eerste filmpje heb je een strenge binnenhand.. Zie je een keer of 5 een strenge ophouding maken..

Sorry, ik vind dit geen fijne manier van werken met je paard.. Ook niet als hij een stuk ouder was.. Maar zeker met deze leeftijd, nee ik snap het ook niet.

Wel heel fijn dat je hem nog laat doorgroeien op het land.

Ik hoop dat, als je hem daarna oppakt, je dit doet met goede begeleiding.. Je handen zijn te hoog en te streng. Je beenhouding is nog niet voldoende om met sporen te rijden en daarnaast vind ik het een onrustig beeld, naar mijn mening geef je te vaak een (te strenge) ophouding.

@Dustinlover: Er rijden er genoeg alleen maar met slof.. Sorry, erg slecht argument.. Een 4 jarige met slof vind ik zelf niet echt een probleem, máár op deze manier zeer zeker wel. De TS heeft een slechte handhouding en voordat je er een slof bij pakt moeten bij de ruiter de puntjes op de i aanwezig zijn.

Boemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:02

Leuk paardje!!
Bij ons worden paarden die zadelmak worden gemaakt met erop haan zitte ook eerst met slof of stiek gereden.
Als ze braaf zijn kan ie er vanzelf eraf.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:07

WolinLotte schreef:
Ik geniet ook niet van je foto's. Op de eerste foto's wordt je paard gewoon op de kop getrokken, wat ik gewoon echt niet snap... Daarnaast veel meer je hand naar voren doen, je houdt ze zo hoog!! :n Probeer eens samen met je paard te gaan en niet je paard naar iets toe te rijden wat er gewoonweg niet fijn uit ziet.. Snap niet waarom je sporen om hebt. Je hebt niet echt een been voor een spoor vind ik. Nee, de manier waarop je rijdt spreekt mij allerminst aan.

Daarnaast sluit ik me aan bij Babel.

Je haalt me de woorden uit me mond.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 17:10

bedankt voor alle reacties

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:00

heeejj jij heb ook een rhodium!!!
wat een ander paard dan die van mijj zeg!! hahah

k vind m ook wel wat te diep lopen,
sporen en zweep zijn denk ik eigen keus, al zal ik het niet doen bij een jong paard,, eerst lekker vlot maken voor je been zonder spoor en dan als er echte oefeningen aan komen beginnen met n klein spoortje,, als je een slof gebruikt zou k wel je teugels korter doen zodat je m als nog op je teugels rijd en niet met de slof,,

succes met de wedstrijden!!

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:18

Wat een verschrikkelijke fotos,
ik ben het echt niet eens met je argumenten, je zegt hij gaat dalik 3 maanden de wei op omdat hij jong is, maar kijk hoe je hem rijd. handen te hoog en te strak, slof eraan, zweep ( zweep is niks mis mee) en sporen, terwijl je beugels eigenlijk te kort zijn maar je nog je hakken op trekt omdat je je benen niet lang maakt, en dus onnodig met je spoor loopt te prikke.

Wees niet zo eigenwijs en luister naar de wijze tips die hier gegeven worden, een paard hoeft niet voor de 4 jaar al wedtrijd klaar te zijn, zeker niet zon knapperd.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 19:40

gelukkig zijn niet alle paarden hetzelfde meiden :D

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:29

kYliieJ schreef:
Wat een verschrikkelijke fotos,
ik ben het echt niet eens met je argumenten, je zegt hij gaat dalik 3 maanden de wei op omdat hij jong is, maar kijk hoe je hem rijd. handen te hoog en te strak, slof eraan, zweep ( zweep is niks mis mee) en sporen, terwijl je beugels eigenlijk te kort zijn maar je nog je hakken op trekt omdat je je benen niet lang maakt, en dus onnodig met je spoor loopt te prikke.

Wees niet zo eigenwijs en luister naar de wijze tips die hier gegeven worden, een paard hoeft niet voor de 4 jaar al wedtrijd klaar te zijn, zeker niet zon knapperd.

Ze zal gerust wat met de tips doen hoor, anders zou ze geen topic plaatsen. Vind wel dat je erg heftig reageert.
Als zij haar paard met 4 jaar wedstrijdklaar wil hebben mag ze dat toch, wie zijn wij op haar tegen te houden?

Willemijn plaatst een topic hier en wil graag commentaar, das prima want dat geven jullie maar sommige reacties zijn maar afzeiken dan commentaar hoor.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:40

sjonge wat een overdreven reacties hier zeg!
ze gebruikt haar slof toch goed, hij hangt op alle foto's los.
op foto 1 heeft ze een wat strenge hand en duikt ie op de kop maar dat vind ik voorderest best meevallen.
over de sporen gaan we het maar helemaal niet meer hebben, ik snap niet waarom een zweep wel goed is maar sporen niet.
met een zweep kan je je paard net zo veel pijn doen als met sporen hoor ;)
uiteindelijk is dit toch ook verfijnen v/d hulpen? ze hoeft nu minder met haar been te doen, geeft lichtere hulpen (als het goed is) verfijning dus ;)
ts:vind dat je een mooi paard hebt en verstandig dat je hem nog even het land opgooit

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:41

Oe.. Sorry maar dit vind ik echt verre van een fijn beeld.

Ten eerste die slof.. Ik heb niet tegen slof als deze goed wordt gebruikt. Je maakt hier gewoon misbruik van. Paard loop flink in de krul getrokken.
Foto's zonder slof zijn al iets fijner om naar te kijken.

Ik stoor me niet aan je hoge handen. Wel aan je veel te strenge binnenhand, wat ook goed op je filmpje is te zien. Laat binnen los en ga veel meer op je buitenteugel rijden. Neem je teugels wat korter en doe je handen wat naar voren. Zo heb je veel meer contact en zou je ook veel sneller in kunnen grijpen als hij bijv omhoog komt. Als je dat doet krijg je ook een betere aanleuning.
De foto's dat hij lang en laag loopt (vooral in stap) geven een veel fijner beeld.

Succes op wedstrijd.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:09

Jeetje ik weet niet wat jullie zien maar op elke foto hangt de slof los.
Een paard kan zelf ook nog zijn hoofd bewegen hoor.
Hij duikt er zelf gewoon achter.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:21

Nou ik heb de foto's ook eventjes zitten te bekijken,

Ts, ik vind dat je super bezig bent hoor, natuurlijk, niemand doet het perfect, en dat is maar goed ook, anders zouden we allemaal wel naar de olympische spelen kunnen! (H) maar even commentaar op de foto's , voor een 4 jarige heb je hem mooi aan het lopen, en als jij in het begin een slof wil gebruiken moet je dat zeker met jouw redenen doen! niks mis mee, je rijd uiteindelijk toch verder zonder slof? en dan zie ik een fijn ruggebruik, iet wat onstuimig maar hij is natuurlijk pas 4. En sorry dat ik het zeg, maar ik zie liever correct spoorgebruik op een jong paard als een zweep die er de hele tijd bijgebruikt moet worden. En ts rijd wel zo rustig dat ze hem echt niet in de weg zit met haar sporen. Top trouwens dat hij voor 3 maanden het land op gaat! ik denk dat je een heel ander paard terug krijgt, ze ontwikkelen toch wel nog die 3 maanden. Dat kan een hele hoop schelen. En je hebt hem in galop lekker aan het lopen hoor! Doe je ding meid, je bent heus wel goed bezig, alleen op jouw manier, en je bent echt niet lelijk tegen hem ofzo! doe waar jij je goed bij voelt! en foto's zijn zo naar om daar een mening over te vormen, zeker met slof foto's! Ga lekker zo door! en dingen die beter kunnen, zul je zelf ook wel weten en je leert natuurlijk altijd met paardrijden!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:25

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Wat hier mist is waar je mee bezig bent in de training (en tegen welke problemen je eventueel aan loopt) en hoe je dit op dit moment oplost.