duncie schreef:@JJane:
Dat zou ik echt niet doen. Mijn verzorgpony is echt een vreetmonster en doet alles voor eten als je hem gaat belonen omdat hij stilstaat... Geloof mij die komt na verloop van tijd echt niet meer vooruit
Je zal ook echt anders moeten remmen. Dat trekken heeft geen zin, ze zijn veel sterker dan jij en dat verlies je altijd
Wat ik altijd geleerd heb is vast en gelijk weer los. Dus de teugel opnemen en gelijk weer los, 1 of 2 sec wachten en herhalen, herhalen, herhalen. Ze kunnen dan niet gaan leunen of het bit vast pakken, daar hebben ze namelijk constante druk voor nodig (wat jij nu doet).
Ik heb dit zelf ook met mijn verzorgpony. Kheb dat pad niet meer gedaan of hooguit met een andere rustige pony voorop en ben andere paadjes gaan rijden, les genomen met hem.
Niet dat ik niet kon rijden hoor ik reed al 6 jaar met menige rodeo ritjes, maar mijn verzorgpaardje neemt gewoon standaard een loopje met je daar moet je mee leren omgaan, dat heb ik gedaan door les te nemen met HEM. les nemen op manege paarden is heel wat anders.
Ik kan hem nu gewoon volop laten gaan op dat paadje en laten stoppen wanneer ik dat zeg
Vraagje over de teugels los laten hangen,
Als hij nou in rengalop zit en ik laat die teugels langzaam los en dan weer vast, is er dan een kans dat die stuikeld omdat dan gewend is om daarop te leunen?